Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:52



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Toch maar even een nieuw onderwerp gestart n.a.v. de aanschaf van de Isudar carplay voor de PCM3.0. Want er gebeuren gekke dingen.
De Isudar Carplay is ingebouwd geweest. Alles functioneerde m.u.v. de ingebouwde pcm microfoon, maar dat was vermoedelijk een instelfoutje van mijzelf. Maar zoals ik al in een ander draadje heb geschreven beviel me de kwaliteit van het beeldscherm totaal niet. Mijn maatje, voor wie ik ook zo'n carplay module had aangeschaft was ook op zijn zachts gezegd niet erg enthousiast over de beeldkwaliteit.
Kortom na wat over en weer gemail kon ik het hele spul a raison van €39 terugsturen naar Sjina. Einde verhaal Isudar Carplay.

Maandag zijn de spullen van Isudar weer uit de PCM verwijderd en is de PCM weer in oude staat terug gebracht. De unit werd weer aangesloten op de bekabeling van de auto voordat die helemaal in de vergrendeling werd geschoven. Alles deed het. Radio, kaarten, navigatie, telefoon via BT. Ha gelukkig. Wat ik helaas niet heb gezien dat is, of de usb gelezen werd. Gewoon even niet op gelet.
Gisteravond heb ik de unit met de vergrendelingen vast gezet en voor de zekerheid nog een keer getest. Vreemd genoeg kreeg ik de meldingen dat de navigatie en kaarten geladen moesten worden. Maar dat gebeurde dus niet. Het bleef maar knipperen en er gebeurde niks. Ook was de usb aanduiding niet aanwezig. Ik heb vanavond alles weer losgehaald. Maar alle kabels zaten zoals het hoort. Nieuwe geformatteerde usb gebruikt. Niks. Ook maar eens een cd erin geschoven. Jaja, het apparaat vrat de cd op en verder helemaal niks. Komt er ook niet meer uit. Wie herkent dit? Iemand dit al eens bij de hand gehad? (zonder dat verhaal van de carplay uiteraard) Wat was de oplossing?
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om de pcm 3.0 uit een 997.2. Het mag duidelijk zijn dat ik hier voorlopig even helemaal niet blij van word :evil:

Afbeelding

Afbeelding


29 nov 2023 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Update: Met een zucht van verlichting vastgesteld, dat de flatcable, die het boven deel van de unit met het onderste deel verbindt op de een of andere manier niet goed heeft vastgezeten. Bij het openen van de pcm werd duidelijk dat die flatcable los zat. Alles doet het nu weer maar ik moet zeggen, dat ik er wel even slecht van geslapen heb.


01 dec 2023 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Fijn dat je het alsnog zelf hebt kunnen oplossen in ieder geval! :thumleft: Ik kan me wel voorstellen dat je er even goed van hebt gebaald.


01 dec 2023 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Als je de horror verhalen op Rennlist leest met betrekking tot de problemen met de diverse carplay variaties mag ik wel stellen, dat ik dus geluk heb gehad. Het lijkt erop, dat een achteraf geïnstalleerde carplay schade aan de pcm kan veroorzaken. Kan hè, ik zeg niet dat het zal gebeuren. Maar bij mij komt het er niet meer in. Ik plak wel een up-to-date Tomtom Go op de voorruit! Staat wel niet des Porsches, maar ik heb er, mede door de liftetime gratis updates al jarenlang plezier van! :mrgreen:


01 dec 2023 12:48
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Mooi dat het is opgelost :cheers:

Ik heb inmiddels ook al geleerd dat je alles wat op een Amerikaanse forum staan omschreven met een zak zoet moet lezen. Ze kunnen enorm overdijven em zichzelf indekken. Daarnaast heeft vele van hun de finesse en sleutelcapaciteit van een boze 2 jarige net een hamer :mrgreen:

Met een beetje beleid en fingerspitzengefühl ga er bijna nooit iets mis als je sleuteld.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


01 dec 2023 13:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Ja, geeft me weer rust :D . Het klopt met die Amerikanen. Vaak over de top. Ze kunnen daar enorm overdrijven. Maar toch.


01 dec 2023 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Maar ben je er nu tevreden oven? En is het beeld scherp


01 dec 2023 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Anton, ik denk dat je iets in de berichtgeving hebt gemist. Ik heb het spul eruit gehaald. Ik heb voortdurend contact gehad met Isudar en heel schoorvoetend erkenden ze dat het scherm van de pcm 3.0 kwa pixels niet goed overweg kan met de huidige maatstaven. Dus het beeld zou niet beter worden. En dat was voor mij, maar ook voor mijn maatje voor wie ik er ook eentje had besteld reden om ermee te stoppen. De pcm 3.1 lijkt er overigens wel goed mee overweg te kunnen.


01 dec 2023 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
944turbo - 1988 924S - 1987 996 targa - 2002 997S - 2005
België
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Ik ga zwijgen...
_________________________________________
Mijn eerste auto was een Porsche. Mijn laatste ook...en hij is niet alleen...


01 dec 2023 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Vind het wel jammer, nu weten we eigenlijk nog niet zoveel. Er zijn er toch ook die het wel naar tevredenheid hebben ingebouwd.
Dacht als het nu bij jou goed werkt ga ik het ook doen.
Werkte nu niet goed omdat de cabel niet goed zat.


01 dec 2023 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Anton964, lees nog even een keer van begin af aan dit onderwerp, dan wordt het je duidelijk dat het (voor mij) geen succes was.


02 dec 2023 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Ik heb het helemaal gevolgd want vind dit soort dingen heel leuk. Je was niet tevreden. Maar dat komt omdat er een kabel niet goed vast zat.
Dan zou je toch denken dat je die goed aansluit en het nog eens probeert toch? Of denk jij dat die 2 dingen niets met elkaar temaken hebben?


02 dec 2023 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Nee de losse kabel had niets te maken met de kwaliteit van het beeld. De losse kabel zorgde ervoor dat, nadat de carplay was verwijderd de navigatie en usb van de pcm niet meer werkten. Nogmaals: de mindere beeldkwaliteit van de carplay heeft alles te maken met de kwaliteit (aantal pixels) van het beeldscherm van de pcm


02 dec 2023 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.1 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Als jullie een echt goed adres willen voor ACP inbouwen dan adviseer ik Dominique de Hoorn van Next Gear Media > Het kost wel iets , maar dan heb de echte kwaliteit en geen gepruts aan je auto.
Groetjes Marlies


02 dec 2023 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Het had bij mij niets te maken met gepruts........


02 dec 2023 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Tja maar als er andere systemen zijn waar mee het wel werkt kan het toch niet aan het scherm liggen denk ik dan weer.


02 dec 2023 20:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Zal ik het ook proberen?

Met de Isudar was niets mis, hij was goed ingebouwd en functioneerde conform ontwerp. Het ontevredenheid van bjft had puur te maken met de lage resolutie van de PCM 3.0, dat kwam niet door de Isudar module en had niets met de inbouw skills van bjft te maken. Het was/is een bestaande eigenschap van de PCM 3.0 die door CarPlay werd blootgelegd. Iedere Carplay ombouw zal tegen hetzelfde limiet aanlopen bij een PCM3.0.

Kan je met een lage resolutie overweg, is de Isudar een goeie oplossing. Kan je daar niet tegen moet je wachten tot Porsche met een classic oplossing komen voor de 997.2

:popcorn:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


02 dec 2023 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Ja daar zat ik ook net aan tedenken.
Misschien komt er wel een porsche binnen kort.

Ik heb ook een tv tuner in de 997.
Maar dat beeld is ook nix mis mee.
Zouden er verschillende pcm’s zijn misschien?


04 dec 2023 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991.2 carrera S BMW i4 M50
Malden
Bericht Re: PCM 3.0 perikels na inbouw van Carplay
Tja, als je kijkt naar dit filmpje zie ik een prima resolutie van de pcm 3.0 met een carplay module.
https://youtu.be/kwFc52SvKEE?si=gFz8YhBer2qwD-Th

Vraag me dan ook af of de pcm waarin de isudar print is ingebouwd wel in orde is, of dat de isudar print zelf wellicht stuk is geweest. Of dan toch een foutje gemaakt bij het inbouwen?!

Maar goed, maakt verder ook niet veel uit, want de isudar print is toch al verwijderd.


04 dec 2023 14:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.