Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 23:58



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Chrono eruit, klok erin 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Ik heb in de Taycan gekozen voor een kompas/hoogtemeter/digitale klok ipv chrono. Heb je ook niet veel aan maar is weer eens wat anders.
Misschien past dat?


28 dec 2023 12:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Het grootste probleem zit hem erin (volgens de wizzkids van Rennlist en daar zitten er vele), dat montage van de klokken uit andere modellen niet of slechts met aanpassingen van de kabelboom is te realiseren. Daar helpt ook een Piwis niet. Dat zit in dezelfde categorie als tussen verschillende type Porsches wisselen van een stuur. Hoewel ze sterk op elkaar lijken, zijn er toch vele verschillen.
Maar nogmaals, ik praat de forumleden van Rennlist en andere fora na.


28 dec 2023 12:41
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Ja, het is duur, maar wellicht is een Porsche Design Sub-second clock een optie. Of het aan te sluiten is weet ik niet gezien je verhaal hierboven.

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 dec 2023 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Wil je die link eens delen van rennlist?
Ik kan er niets van vinden


28 dec 2023 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Wil je perse iets van Porsche zelf? Of mag het ook iets zijn van VDO? Wellicht dat dat de opties vergroot.


28 dec 2023 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Johann schreef:
Ja, het is duur, maar wellicht is een Porsche Design Sub-second clock een optie. Of het aan te sluiten is weet ik niet gezien je verhaal hierboven.

Afbeelding


Prachtig Johann. Maar ten eerste wil ik graag rode wijzers en ten tweede en dat is nog wel het belangrijkste, i ga toch niet voor zo'n klokje zo allemachtig veel geld uitgeven.


28 dec 2023 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Ik ben al lang aan het zoeken, juist naar een klokje van VDO. Die hebben een mooie eenvoudige layout met witte cijfers en rode wijzers. Ik heb eerst met een reserveklokje van mijn 924 gekeken of het überhaupt wel zou kunnen. Maar dat is net iets teveel van het goede. Teveel streepjes. Ik heb er nu eentje gevonden die je met een heel klein draaiknopje van buitenaf kunt verstellen en met gewone verlichting. Beetje terug in de tijd, maar dat boeit me niet.

Afbeelding


28 dec 2023 15:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Update. Eerste klokje ging retour. Dus verder gezocht naar een alternatief. Vond ik een klokje waarvan de reisbeschrijving vertelde dat de achtergrond verlichting zacht geel was. Kijk dat zocht ik. Dus besteld. Mmmm, zelfde aansluitschema, zelfde soort bedrading maar een andere wijzerplaat. Eigenlijk nog mooier. Aangesloten en ja hoor, weer kermis. En niet te dimmen met de dashboardverlichting. Gisteren samen met een hocuspocus tovenaar op het gebied van elektronica van alles geprobeerd. Zelfs geprobeerd om de klok uit elkaar te halen! We kregen het niet voor elkaar om de verlichting te dimmen. Uiteindelijk een oplossing gevonden. De verlichting brandt standaard niet. Alleen bij het verstellen van de tijd gaat de verlichting branden. Nou ja heb ik ook geen schittering in de voorruit als het donker is. Ik ben er helemaal blij mee.

Afbeelding


07 feb 2024 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
bjft schreef:
Nou ja heb ik ook geen schittering in de voorruit als het donker is.

Mooi hoor. Is de houder met het "afdakje" niet verkrijgbaar? Dan heb je ook geen schittering in de voorruit.

Paste die garageklok niet? :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


07 feb 2024 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Dat zal wel iets van de latere modellen zijn dan? Ik laat het maar zo. Die garageklok. Ja daar heb ik natuurlijk wel even aan gedacht, maar die klok nam "wat" uitzicht weg. Haha.


07 feb 2024 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Beetje de looks van een oude VDO-klok :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


08 feb 2024 13:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Klopt. Ik heb het ook nog geprobeerd met een klokje uit de 924, maar die generatiekloof was wel heel erg groot :D .


08 feb 2024 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Ik vind deze inderdaad een stuk beter bij de rest passen dan de eerste. Mooi geworden! :thumleft:


08 feb 2024 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Ziet er keurig uit hoor. Wat ik me afvraag over het dimmen. Zou de sportchrono wel mee dimmen met de rest? Anders kun je het lang proberen natuurlijk.
En deze klok loopt dus ook als de auto uit staat?


09 feb 2024 0:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Ja Anton, het klokje loopt uiteraard ook als de auto uit staat. Anders zou ik telkens de tijd moeten verstellen. De verlichting van de chrono gat bij mijn weten aan op het moment dat je die sport/plus stand activeert. Of je dat kunt dimmen weet ik niet. Het klokje heeft een aparte draad, die aangesloten moet worden op de dashboardverlichting van de auto en zou daarmee dus dimbaar moeten zijn. Helaas werkt het ledje in de klok daar niet aan mee. Iets met stroom en spanning.


09 feb 2024 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
Bij de 997.1 dimt het klokje in ieder geval gewoon mee met de interieurverlichting. Ongeacht of je de sportchrono op dat moment gebruikt. Op de foto's (met toch nog wat licht buiten de auto) zie je dat mee dimmen vooral aan de intensiteit van de 9.11 (4 pogingen in de file :wink:) op het digitale display van de chrono:

Minimale lichtsterkte interieur:

Afbeelding

Maximale lichtsterkte interieur:

Afbeelding


09 feb 2024 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Chrono eruit, klok erin
anton964 schreef:
Ziet er keurig uit hoor. Wat ik me afvraag over het dimmen. Zou de sportchrono wel mee dimmen met de rest? Anders kun je het lang proberen natuurlijk.

Ik ken deze aftermarkt klokjes. Ze hebben een speciale ingang waarmee je de verlichting zou kunnen dimmen.
Op de bank testopstelling gemaakt en deze ingang voorzien van een spanning oplopend van 0 tot 12 Volt. Geen dimming
Daarna een pulsbreedte gemoduleerd signaal aangeboden met een duty cycle van 10 tot 90% aangeboden: geen dimming.

Met klokje gemonteerd in de auto met deze ingang verbonden met de auto dimdraad gebeurt er niets.

Heeft bjft ook al beschreven


Hans


09 feb 2024 13:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.