Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 20:55



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
mogelijkheden radio 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: mogelijkheden radio 2006
Bij nieuwe radio had ik dus niet de tripcomputer. Dat vond ik wel een minpuntje. Maar heb nu de juiste app gevonden die gegevens van de OBD dongle kan aflezen en Carplay ondersteuning heeft (OBD Fusion)

Heb nog niet getest of het werkt maar ziet er hoopvol uit.

82785
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


28 maart 2024 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: mogelijkheden radio 2006
Ik ben benieuwd! Welke dongle gebruik je daarbij?


29 maart 2024 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: mogelijkheden radio 2006
Heb de vGate iCar Pro OBD dongle:

https://www.amazon.nl/Bluetooth-4-0-BLE ... B071D8SYXN
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


29 maart 2024 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: mogelijkheden radio 2006
Vandaag eerste rit van dit jaar gemaakt. En gelijk OBD Fusion via de nieuwe radio getest. Valt mij helemaal niets tegen. Krijg genoeg informatie te zien. Enige jammere is dat ik nu geen informatie te zien krijg nadat de bluetooth verbinding is verbroken na het uitzetten van de auto.

Had de instellingen op zwart staan maar dan kun je geen ruk lezen wat er staat. Maar snel op de lichte achtergrond gezet. Minder mooi maar meer functioneel.

Radio valt mij in zijn geheel niet tegen. Als ik dan toch een minpunt moet noemen: scherm glimt wel heel erg. Eens kijken of ik een matte screenprotector erop kan plakken. Had nu met kapje naar beneden een hinderlijke schittering van de zon in de bijrijdersstoel.

8281182810
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


06 apr 2024 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: mogelijkheden radio 2006
MarcoB schreef:
En gelijk OBD Fusion via de nieuwe radio getest. Valt mij helemaal niets tegen. Krijg genoeg informatie te zien. Enige jammere is dat ik nu geen informatie te zien krijg nadat de bluetooth verbinding is verbroken na het uitzetten van de auto.


Ik heb mijn eerste drie ritjes met OBD Fusion er op zitten. Ik heb hem gekoppeld aan de Vgate Vlinker MC+. Werkt allebei top; bij activeren car play vraagt de app of je verbinding wilt maken en dat werkt meteen.

Ten aanzien van jouw minpuntje: heb je ook al geexperimenteerd met de logs? Je kunt best wat velden loggen en als je dat doet kun je die informatie in de app op je telefoon nadien ook nog bekijken.

Mijn minpuntjes van OBD Fusion zijn: ik ben er nog niet in geslaagd de vertraging in de gegevens tot 0 terug te brengen. In mijn toerental zit bijvoorbeeld een vertraging van ergens tussen de 0 en 1 seconde. Ik neem aan dat dit voor alle date geldt. Een ander minpuntje - maar dat ligt aan mijzelf om dat ik dat van tevoren niet goed doordacht had - is dat je wel je actuele koelvloeistoftemperatuur kunt zien, maar niet je actuele olietemperatuur.

Maar al met al, voor de zeer geringe investering wel een mooie toevoeging voor als je een niet OEM headunit hebt. Dank voor de tips! :thumleft:


11 apr 2024 15:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.