Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 15:31



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
CDR31 vervangen door Erisin systeem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2,7
Valkenswaard
Bericht CDR31 vervangen door Erisin systeem
Ik had al heel wat uren gekeken op YouTube om CDR31 aan te passen voor Apple CarPlay.
Leek me niet moeilijk ; flatfabel aan het scherm koppelen en 2 kastjes met de nodige bedrading wegwerken.

Echter las ik ook dat het scherm een lagere resolutie heeft en het er niet goed uit ziet. Ook zat er nog een schakelknopje bij om te schakelen tussen origineel en CarPlay en je ook het geluid op audio in zetten.

Vorige week toch maar de stoute schoenen aangetrokken en iets anders gekocht, een compleet systeem met draadloos CarPlay en Android.
Systeem van Erisin gekocht via Amazon. Totaal 275 euro. Binnen 1 week in huis. Wordt ook in Nederland verkocht zag ik voor 400 euro en dan heb je hem een dag later.

Erisin 8-Core Android 12 4+64GB autoradio voor Porsche Cayman Boxster 718 911 981 997 ondersteuning GPS Sat NAV Carplay DSP Bluetooth 5.0 WiFi DAB+ TPMS DVB-T2 OBD2 PCM3.1

Om een lang verhaal kort te maken; ik ben er super tevreden over. Ziet er ook , vind ik, perfect uit.

Ik kan nu bellen, diverse navigatie programma's gebruiken en muziek via usb afspelen of via Spotify.
De telefoon kan in mijn zak blijven zitten en alles is dus via het scherm te bedienen. Ook geluid is stukken beter geworden met de nodige equalizer instellingen. Connectie gaat automatisch en duurt ongeveer 10 seconden.

Inbouw is super gemakkelijk; antennekabel en de multistekker wisselen, ook heb ik microfoon aangesloten en 2 usb kabels.
Het aantal mogelijkheden is erg uitgebreid tot kleuren van knoppen e.d. aan te passen voor iedere smaak.

Hoe lang het systeem zal functioneren weet ik niet maar op dit moment kan ik niets vinden waar ik niet over tevreden ben.

Mocht ik nog iets vergeten te zijn dan hoor ik dat graag.


15 feb 2024 22:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
We zien natuurlijk graag de foto's!

Wel wat vragen:
- Heb je ook een achteruitrijcamera? Ben benieuwd of dat blijft werken...
- Zelfde geldt voor display van parkeersensoren... werkt dat en hoe ziet dat eruit?
- En heb je nog toegang tot de autoinstellingen van bijv. verlichtingen e.d. (zaken die je moet instellen via je PCCM)?
- En hoe zit het met het 3e klokje in je dashboard? Werkt dat nog (navi, radio, telefoon, ...)
:?:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


16 feb 2024 9:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2,7
Valkenswaard
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
-foto's komen, had nog geen daglicht.
-achteruitrijcamera zit in de planning, weet nog niet hoe de achter bumper eraf kan en moest eerst kijken hoe het systeem beviel.
-Heb geen parkeersensoren maar kan wel op scherm zien welke klep of deur open staat ,kon ik op de CDR niet zien.
-ik kan alles instellen via dashboard, via de PCM weinig tot niets.
- Klok staat in de rechter teller dashboard en ook op CarPlay natuurlijk.
- Enfin nu een auto die van alle gemakken is voorzien t.o.v. van eerst


16 feb 2024 21:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2,7
Valkenswaard
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Polydeukes schreef:
We zien natuurlijk graag de foto's!


[img]82629[/img]
[img]82628[/img]
[img]82627[/img]
[img]82626[/img]


19 feb 2024 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Img even vervangen door album :thumleft:

82629
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 feb 2024 22:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2,7
Valkenswaard
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Top,

Ik was er klaar mee, te weinig ervaring denk ik.
Stonden 4 foto’s in, klopt het dat ik er nu 1 zie?


19 feb 2024 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
82629 82628 82627 82626

Druk eens op de "citeer" knop bij mijn bericht en zie welk detail je net nog verkeerd deed ;)
O ja, en spaties tussen de verschillende pics, geen "enter". Dan zet de forumsoftware de pics automatisch goed naargelang het scherm van de gebruiker :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 feb 2024 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Fijn dat de inbouw zo makkelijk ging en ook wel fijn dat deze unit toch nog twee fysieke draaiknoppen heeft. :thumleft:

Hoe zou je de kleur van de facia ten opzichte van de standaard plastics beschrijven? Dat is wat lastig te zien op de foto's. De ene keer matcht dat 1:1, de andere keer zit daar nog wel eens een (klein) verschil in.


20 feb 2024 13:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
erg netjes!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 feb 2024 13:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Ik zou voor het mooi de knoppen mat zwart spuiten, maar leuk om in het echie te zien hoe deze unit eruit zien :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


20 feb 2024 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Je kan de originele CDR31 knoppen los kopen overal op interweb. Wellicht kan je met wat priegelen ze omwisselen. Ziet er wel mooi uit!
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


20 feb 2024 19:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2,7
Valkenswaard
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Stiruam schreef:
Fijn dat de inbouw zo makkelijk ging en ook wel fijn dat deze unit toch nog twee fysieke draaiknoppen heeft. :thumleft:

Hoe zou je de kleur van de facia ten opzichte van de standaard plastics beschrijven? Dat is wat lastig te zien op de foto's. De ene keer matcht dat 1:1, de andere keer zit daar nog wel eens een (klein) verschil in.


Geen enkel probleem, doordat de op bijna 90 graden staan heeft ieder een andere lichtinval maar de tint is eigenlijk hetzelfde. Ik snap wat je bedoelt maar dus geen probleem.


20 feb 2024 19:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 2,7
Valkenswaard
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Johann schreef:
Ik zou voor het mooi de knoppen mat zwart spuiten, maar leuk om in het echie te zien hoe deze unit eruit zien :thumleft:


Ja, had ik ook gelezen op internet en was ik van plan.
Je kunt echter de knoppen , en touch bediening op het scherm, alle kleuren van de tegenboog geven en ook de intensiteit regelen.
Daardoor ziet het, vind ik, perfect uit. Als geheel klopt het.

Het is een slechte foto maar geeft je wel een idee.

82631 82631


20 feb 2024 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: CDR31 vervangen door Erisin systeem
Inderdaad fraai.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


20 feb 2024 19:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.