Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 11:31



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
991.2 alarm testen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht 991.2 alarm testen
Hoi,

ik heb een standaard alarm maar ook een Faringwell installatie in mijn auto. Beiden zouden het moeten doen maar ik krijg het niet voor elkaar om het alarm af te laten gaan. Stevig schudden heeft geen effect.

Weet iemand een handige truc om het alarm af te laten gaan?

Het gekke is dat ik wel geregeld door de alarmcentrale gebeld wordt maar ook dan heb ik geen alarm gehoord. Ik neem toch aan dat er ook een sirene in zit?

MAG,
Milo


23 feb 2024 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Misschien wel een stil alarm, maar gewoon er in gaan zitten en ol het alarm zetten. Als je beweegt of de open doet moet jet af gaan. Kan zijn dat ze bet alarm zo hebben in gesteld dat hij niet zo gevoelig is.
Maar een deur open werkt altijd.


23 feb 2024 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Of je vergrendelt je auto en krikt hem op.


23 feb 2024 20:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Inderdaad - opkrikken ... en wellicht geen sirene en alleen alarmcentrale melding :idea:


23 feb 2024 21:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 991.2 alarm testen
2 methoden om zelf je alarm te testen (zonder krik):

1. Op de bijrijdersstoel gaan zitten, auto afsluiten met de afstandsbediening, 2 minuten wachten, dashboardkastje openen --> alarm!!!
2. Uitstappen, alle deuren, ramen en deksels sluiten, auto niet afsluiten met de afstandsbediening, 2 minuten wachten, deur openen --> alarm!!!

Als je alarmsirene dan niet afgaat (of je hoort niks), dan is er iets niet goed. Het zwakste onderdeel van het af-fabriek-alarm is de batterij van de noodstroommodule van de sirene. Die kan gaan corroderen. Is heel eenvoudig zelf te vervangen, maar kost wel wat. Shoppen bij VW/Audi (want zelfde onderdeel) is goedkoper.

Zie ook dit filmpje
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


24 feb 2024 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Heb er er net een op een panamera vervangen.
Rond de 300 bij alpo, maar is toch wel snel hoor voor een 991.2. Denk dat er iets bij het veranderen van het alarm niet is goed gegaan.


24 feb 2024 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: 991.2 alarm testen
In dat filmpje geeft hij aan dat ze zo'n 5 tot 6 jaar mee gaan. Mijn auto is uit 2017 dus dat zou prima kunnen. En ik heb nog nooiit een chirp gehoord bij het aan doen van het alarm.

Tip met het handschoenkastje is wel een handige. Ga ik meteen doen. Thanks. Ook voor het filmpje!

Getest: Op passagierstoel gaan zitten en de auto afgesloten. Een beetje bewegen was al genoeg om het alarm af te laten gaan. Inderdaad wel met een sirene. En de Faringwell startonderbreker ging aan. Dat werkt dus prima. Top
Gek genoeg heeft de alarmcentrale dit keer niet gebeld. Ze bellen om de haverklap terwijl ik nog niet eerder de sirene gehoord heb en nu de sirene wel af gaat bellen ze niet. Raar. Zullen ze gewoon random bellen om net te doen of de alarmcentrale werkt? :scratch:

Ik zal hem morgen ook even buiten testen. Misschien heeft de centrale nu geen verbinding zo vanuit mijn inpandige garage...


24 feb 2024 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Nou het werkt dan wel. Als hij echt buiten moet staan kan ik niet geloven. Is wel het goede telefoon nummer aan jou alarm gekoppeld. Dat ga ik eerder denken.
Als ze jou bellen als het niet afgaat klopt er iets niet.
Ik heb er een airtag in zitten. Werkt super.


24 feb 2024 22:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Clueless schreef:
En ik heb nog nooiit een chirp gehoord bij het aan doen van het alarm.

Tip met het handschoenkastje is wel een handige.


Tjirp is niet van deze tijd.
Als je een audible alarm hebt zal het een geluid geven als je de wagen op slot zet met de AB en bijv. je handschoenenkastje of kofferdeksel open staat.


25 feb 2024 0:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Polydeukes schreef:
2. Uitstappen, alle deuren, ramen en deksels sluiten, auto niet afsluiten met de afstandsbediening, 2 minuten wachten, deur openen --> alarm!!!



[/u]


Bij mijn 997.2 was dit zo als jij beschrijft en ik vond dat onaangenaam tijdens werkzaamheden aan de auto.Dit kon ik aanpassen door de landencodering te wijzigen van België in Nederland


25 feb 2024 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: 991.2 alarm testen
anton964 schreef:
Nou het werkt dan wel. Als hij echt buiten moet staan kan ik niet geloven. Is wel het goede telefoon nummer aan jou alarm gekoppeld. Dat ga ik eerder denken.
Als ze jou bellen als het niet afgaat klopt er iets niet.
Ik heb er een airtag in zitten. Werkt super.


Ik heb er inderdaad ook een airtag in zitten.

Track-trace van de auto werkt prima. Zowel voor Faringwell als het orginele systeem met Porsche-Connect. Ik moet even achterhalen waarom ik niet gebeld ben en ga dat morgen nog een keer testen. Heel raar dat ik wel gebeld wordt als het alarm niet af gaat en nu dus niet...


25 feb 2024 2:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 991.2 alarm testen
964hans schreef:
Bij mijn 997.2 was dit zo als jij beschrijft en ik vond dat onaangenaam tijdens werkzaamheden aan de auto.Dit kon ik aanpassen door de landencodering te wijzigen van België in Nederland
Ah! Mijn auto komt ook uit B. Wist niet dat dit landenspecifiek was. Ik stoor me er niet aan. Vergeet het af en toe wel eens na het tanken. Weet je zeker dat je de aandacht krijgt :mrgreen:
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


25 feb 2024 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Dus als jullie uit je auto gaan bij tanken en hem dan weer open doet gaat het alarm af?


25 feb 2024 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Mijn Belgisch geleverde 991.1 deed dat idd (en dikwijls met rode kaken aan het tankstation gestaan), mijn Zweeds geleverde 991.2 doet het (goddank) niet.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 feb 2024 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Je haalt toch de sleutel uit het contact als je tankt (neem ik aan, anders maak je het dieven wel erg makkelijk), hoe kan het alarm dan afgaan als je instapt?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 feb 2024 13:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Uiteraard neem ik de sleutel mee, maar ik sluit de auto niet af (want dan is ook de tankklep op slot).
Als je uitstapt, maar de auto niet afsluit, activieert het alarm automatisch (binnen een minuut of 2, ik heb het nooit exact gemeten). Als je dan een deur opent (want niet op slot), gaat het alarm af. Door de auto met de afstandsbediening te ontgrendelen, gaat het alarm uit.
Enerzijds is het hinderlijk als je dat vergeet. Tegelijkertijd is het een veilige gedachte dat het alarm ook aan gaat als de auto niet op slot is. Dus ik laat het maar zo. Maar wist dus niet dat dit iets typisch voor Belgisch geleverde P's is.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


25 feb 2024 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Toch eens testen bij mijn auto, nooit "last" van gehad bij een tankstop dat hij op slot sprong (bij de door jou beschreven methode). Mijn 991 is ex-Duitsland geleverd, misschien ligt het daar aan.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


25 feb 2024 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Voor de volledigheid: de auto gaat niet op slot, maar het alarm wordt enkel geactiveerd. Dus je kunt gewoon de deur opentrekken, maar dan gaat dus het alarm af. Wat ik tot dusver begrijp is dit typisch voor Belgisch geleverde auto's. Misschien een eis van verzekeraars?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


25 feb 2024 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Moet er niet aan denken. Als hij in de garage staat en je bent lekker aan het poetsen en gaat dat spul af.


25 feb 2024 20:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 991.2 alarm testen
Dàt is inderdaad een Belgisch dingetje … m’n 993 had dat ook: automatisch op alarm gaan als het systeem denkt dat je de auto verlaten hebt.

De 997 is ook een “Belg” - maar het alarm is (pas later) in Nederland ingebouwd en heeft die “feature” (gelukkig) niet …

Onlangs nog opnieuw het alarm laten keuren. In 1 keer goed :) Mocht het niet meer goedgekeurd worden, dan gaat het er uit en laat ik er een Lo-Jack in plakken - of de verzekering moet tegen die tijd niets meer eisen :idea:


25 feb 2024 21:29
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roermo


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.