Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 12:49



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
986 Single DIN radio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 986 Single DIN radio
Mijn 986 begint langzaam de goede kant op te gaan. Het aftermarket alarm is er uit en de laatste draden ben ik aan het herstellen. De Parrot kit is er ook uit, maar herstel hangt af van de nieuwe radio (welke draden heb ik daar nog nodig). PCM is er uit inclusief de CD wisselaar en Navi unit.

Het doel is om mijn clima weer naar boven te schuiven en een single DIN radio te plaatsen. Ik hink op twee gedachten, met op dit moment een voorkeur voor nr1, maar ik weet niet hoe goed dit te realiseren is. Voorstellen zijn welkom :mrgreen:

1. Een gewone radio, geen cassette of CD, wel Bluetooth en carkit functionaliteit. Ik zal slechts sporadisch gebruik maken van de bel functie, maar radio ontvangst (FM en DAB) is belangrijk en wat kunnen spelen vanaf de telefoon is welkom. Liefst met een gewone draaiknop voor volume en paar toetsen voor bediening. Geen fratsen, gewoon functioneel en goed te bedienen. En met een kleur verlichting die bij de rest past.

2. Single DIN met uitklapscherm. In dat geval met Android auto. Dat systeem vind ik goed werken, maar ik zit al snel met het nadeel dat een touchscreen gewoon een totaal ongeschikte interface is in een auto. Dus heel fijn voor navigeren (beter scherm op betere plek dan de telefoon), maar verder eigenlijk redelijk waardeloos.

Ik zie veel van dubbel DIN units en daar zitten best mooie dingen tussen, maar het liefst heb ik enkel DIN en het liefst geen touchscreen... De bedoeling is er een beetje een pure auto van te maken.

Ik hoor graag jullie suggesties.


10 maart 2024 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: 986 Single DIN radio
Geen toucheren in de auto ? Dan zitten alle autofabrikanten op het foute spoor :D . Ik zou toch nog een nachtje slapen om over dubbeldin na te denken.

76842


11 maart 2024 6:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera
MRDH
Bericht Re: 986 Single DIN radio
Blaupunkt Frankfurt?
https://blaupunkt.com/product/frankfurt-rcm-82-dab/


11 maart 2024 8:14
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: 986 Single DIN radio
Ik had een Continental / VDO unit in mijn 964 en nu weer in mijn 928. Het is een moderne no-nonsene radio met FM, DAB, BT en andere opties, en als je wilt ook CD. Past qua kleur en uitstraling prima in een Boxster vermoed ik.

En inderdaad, grote, intuïtief aanvoelende knoppen en een simpele bediening qua menu. En niet te duur ook.


11 maart 2024 12:22
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 986 Single DIN radio


Ja die, heb ik ook in mijn 968, past heel goed in de tijdsgeest van de 90's
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 maart 2024 12:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 986 Single DIN radio
redriver schreef:
Geen toucheren in de auto ? Dan zitten alle autofabrikanten op het foute spoor :D . Ik zou toch nog een nachtje slapen om over dubbeldin na te denken.


Inderdaad, allemaal op het foute spoor. Het is hip en goedkoop, maar gewoon geen geschikte interface in een auto. Op gevoel kan je niets, dus je moet het op zicht doen. En dan kijk je dus niet waar je wel moet kijken.


11 maart 2024 18:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 986 Single DIN radio
Bedankt voor de suggesties, dat helpt al best wat in een richting waar ik nog niet had gekeken.

- Die continental units, kan je het scherm ook inverteren? Dan past het toch wat beter bij de clima.

- Blaupunkt Frankfurt is voor mij misschien net een beetje te retro (het casette klepje voegt voor mij niets toe), maar de Skagen 400 DAB is wellicht een kanshebber. https://blaupunkt.com/product/skagen-400-dab/

Het mooist zou nog zijn als de radio de bluetooth kan inmengen voor navi instructies van de telefoon. Die Skagen kan het in ieder geval niet zo lijkt.

Meer suggesties in deze richting :?:


11 maart 2024 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 986 Single DIN radio
De Blaupunkt Bremen is hier toch zowat de officiële retroradio van 't forum? Staat ook eentje in mijn 964.
Hebben/ontbreken van functionaliteiten zal je zelf moeten uitvogelen, ben nogal een ramp op dat gebied :thumleft:

Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


11 maart 2024 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: 986 Single DIN radio
ik ben erg blij met mijn eigen dubbeldin pioneer met carplay, android auto etc. belangrijkste functies met fysieke knoppen onderin en een touchscreen die een goede respons geeft.
81374

Ik snap je voorkeur voor enkel din heel goed, wat mij betreft zou de afweging puur zijn hoe vaak je denkt navigatie te gebruiken. Indien dat uitzonderlijk is, zorg voor een houdertje van je smartphone en het is geregeld.


11 maart 2024 19:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 986 Single DIN radio
De Skagen 400 DAB gaat hem wel worden. De prijs is goed, mist wel de BT mix functie voor navi, maar verder lijkt het top.

Dan kom ik op een paar praktische aansluit zaken.
1.) De bedrading. Zover ik heb nagezocht kan de DIN A plug bijna direct over. Alleen terminal 15 (geschakeld 12V) moet er bij in komen. Verder een RCA naar mini-ISO verloop je voor de versterker waarbij de schakeldraad van de versterker naar de DIN A plug kan. Hebben jullie de verlichting input aangesloten?

Een verloopje als deze zoek ik denk ik, maar dan voor een normale prijs. Enige idee?
https://www.bergvillfx.com/products/mini-iso-rca-harness-for-blaupunkt-sqr-46

2.) Het gat waar de PCM1 display unit zat wil ik opvullen met de clima en de 1DIN radio, net als bij sommige modellen standaard was. Wat heb ik hier aan brackets en afdekplaatjes voor nodig?

3.) Mijn auto heeft een microfoon welke op de PCM1 aan kwam. Hebben jullie deze met een verloop aangesloten op de autoradio?


13 maart 2024 0:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 986 Single DIN radio
Punt 1.) Heb ik inmiddels onder controle. De auto heeft meer draden aangesloten op ISO A plug dan de PCM1 gebruikte. Perfect voor de Blaupunkt. Met alleen een klein verlengkabeltje ISO A en het RCA naar mini-ISO verloopje ben ik er al.


13 maart 2024 7:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 986 Single DIN radio
Gisteravond even proef gedraaid met de radio. De draad voor de versteker moet nog in het verlengstukje komen, dus gewoon even aan de plus geknoopt. Radio werkt, alles functioneel.

Wat kleur betreft lijkt het me niet super te gaan passen. Op stand geel is het licht een beetje groen-geel, waar de klima unit eerder iets oranje-geel is. Ik heb ze nog niet boven elkaar werkend gezien, maar dit is dus een mogelijk nadeel van deze radio (ik las dat iig de Frankfurt beter instelbaar is). Het omschakelen van dag naar nacht stand werkt nog niet, ik moet even controleren of het stuursignaal vanaf de auto wel werkt.

De antenne coax kabel ligt doormidden. Deze was provisorisch aan elkaar geknoopt, maar het liefst zet ik er een nieuwe connector op. Nog niet gevonden. Alternatief zal ik hem moeten repareren.

Wanneer alles op de plek zit zal ik een foto sturen.


23 maart 2024 21:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Steady Eddy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.