Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:22



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Boxster S koelvin schakelweerstand 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Boxster S koelvin schakelweerstand
Goedemiddag allemaal, ik heb een vraag over de weerstand die de koelvin van de boxster op 2 standen laat draaien.
Heb hier al een topic over gevonden hier, maar mijn vraag wordt daarin niet helemaal beantwoord, vandaar dit nieuwe topic.

De koelvin heeft (tenminste, als het goed werkt) 2 standen..
Ik dacht dat bij mijn auto de laagste snelheid van de vin niet goed werkt, omdat ik, na een rit in de zomer, altijd de vin hoor draaien op de hoogste stand.
Kan natuurlijk zijn dat die lage stand niet opgemerkt wordt door het geluid van de motor die draait…..
Ik wilde mijn weerstanden allebei vervangen, maar las dat je ze kunt testen door de airco in te schakelen, dus dat net even gedaan, en ze draaien allebei in de lage stand met ingeschakelde airco, dus dat is oké.

Mag ik er nu van uitgaan dat ze dus ook op de lage stand werken als de motor wat warmer wordt?
Of heeft dat niks te maken met het draaien op lage toeren met ingeschakelde airco?

Kortom: als ze met de airco ingeschakeld op de laagste stand draaien, dan doen ze dat ook als de motor warmer wordt, voordat hij naar de hoogste stand gaat.
Klopt deze stelling?

Groeten Dick.


23 maart 2024 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Boxster S koelvin schakelweerstand
Beste Dick,

ik neem aan dat je de koelventilators bedoelt. Ik heb lang dezelfde indruk gehad en om dat te testen heb ik bij warme motor, zonder airco aan, gaan voelen aan de voorwielen of er warme lucht uitgeblazen wordt. De ventilators blazen uit in de wielkasten. Misschien kan deze kleine test jouw vraag beantwoorden.

Mvg, GinnFizz.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


23 maart 2024 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2002
Bericht Re: Boxster S koelvin schakelweerstand
Dank voor je reactie, dat kan ik ook een keer proberen inderdaad, maar hij staat nu in de garage, met de voorbumper eraf, dus…..
En als die weerstanden vervangen moeten worden,dan is nu het juiste moment, omdat alles nu makkelijk toegankelijk is.


23 maart 2024 15:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.