Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 sep 2025 10:26

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Stuurhuis revisie 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Stuurhuis revisie 986
Tijdens het rijden is er een soort trilling voelbaar tijdens licht sturen. Het algehele stuurgevoel is ook 'vaag'. Bij stilstaande auto en redelijk hard links en rechts sturen is er een kluunk hoorbaar wat dus op speling duidt. Bij gewoon lichtelijk heen en weer sturen is dat niet hoorbaar.

Vandaag heb ik onder de auto gekeken en aan de spoorstangen kunnen trekken en duwen. Aan de passagierskant lijkt en voelt alles ok. Aan de bestuurderskant kan ik het geluid nadoen door de spoorstang op en neer te bewegen. Van voor naar achter geeft geen geluid. Ik heb de hoes los geschoven om verder te kijken en ik zie de tandheugel mee op en neer bewegen wanneer ik aan de spoorstang trek en duw. Het klinkt ook alsof het geluid uit het stuurhuis komt, ik hoor en voel het niet echt uit de kogels van de spoorstang komen.

Kortom, mijn conclusie is dat het stuurhuis niet lekker is. Maar sta natuurlijk open voor vragen en vervolgonderzoek.

Mochten we op stuurhuis uitkomen, wat is een goede plek om deze te laten reviseren? Op onderdelenlijn zijn ze niet te vinden (doorgaans RHD) en op Ebay alleen in compleet onbekende staat, zonder kms. Ik neem toch aan dat we in NL ook goede bedrijven hebben die hem weer op kunnen frissen / om kunnen ruilen voor een goede?

11 sep 2025 22:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]