Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Wiellager Macan

31 okt 2025 10:40

Mijn zwager , die een 2 jaar oude Macan rijdt, hoorde een vreemd geluid, en liet de auto checken bij Porsche centrum.
Diagnose was wiellager kapot. Hij mocht er absoluut niet mee verder rijden. Liet de auto daar achter, kreeg een leenauto ( Audi A3 ) mee.
Bij Porsche centrum vonden ze het ook wat vreemd, dat met 60k op de teller , auto 2 jaar oud , wiellager kapot liep.
Porsche centrum gaat proberen het onder coulance van Porsche te claimen, had ik begrepen. Als dat niet lukt , kost dat grapje zo’n €1300 ….. Daar schrok ik nogal van. Mijn zwager had het over werkplaatstarief van dik € 200 per uur ( dacht (€230) :scratch:

Re: Wiellager Macan

31 okt 2025 15:25

Welkom in de wereld van Porsche rijden. Onderdelen zijn duur en arbeid is duur. Ook zal zit exact hetzelfde onderdeel in een Audi met een lagere prijs.

Re: Wiellager Macan

31 okt 2025 19:05

Porsche onderdelen zijn niet altijd duur.

Maar als ze goedkoop zijn, kan je er lastig bij om het te vervangen .... en wordt het per saldo weer duur :wink:

Toen Porsche Rotterdam nog Hoogenboom was - was de balie voor onderdelen voor Porsche en VW de zelfde ... ik heb inderdaad, op advies van de man achter de balie, toen regelmatig VW onderdelen meegenomen om op m'n Porsche te zetten :D
Plaats een reactie