Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Revisie en galvaniseren van remklauwen (BE)

07 jan 2026 17:34

Hoi,

Ik wil graag de remklauwen van de 911SC (1978) laten reviseren maar ineens ook laten goud galvaniseren. Heeft iemand een goed adresje in Belgie (of Nederland)?
Ik weet dat de revisie niet zo moeilijk zelf te doen is maar heb geen zandstraalcabine noch galvaniseringsbad. :-)

Hartelijk dank!
Filip

Re: Revisie en galvaniseren van remklauwen (BE)

07 jan 2026 22:22

Hoi,

Ik denk dat je passiveren bedoelt i.p.v. galvaniseren.
De carrosserie (en overige losse plaatwerk delen) van een Porsche is gegalvaniseerd ( vanaf ca. 1976).
Remklauwen, boutjes, moertjes etc. kan je laten passiveren. Dit zorgt voor een gekleurde beschermlaag. Er zijn meerdere kleuren mogelijk.

Gr.
Dick

07 jan 2026 22:58

Dankjewel Dick. Vond het al raar dat ik niets terug vond op het forum over het galvaniseren van remklauwen. :-)

Toevallig een goed adresje van iemand die dit doet?

Groet,
Filip

07 jan 2026 23:02

Heb ( onder andere )de remmen van mijn 964 laten doen door Jan Mertens van DRS Development. Vakwerk.
Kijk eens op zijn website !

07 jan 2026 23:18

Dankjewel Sandman, gelijk hem een mailtje gestuurd.

07 jan 2026 23:55

Ik heb twee jaar terug dit laten doen bij;

http://www.jl-parts.de/index.php

Kon een ruilset krijgen, dus je kan meteen door. Of van jezelf toezenden. Echt super netjes en zeer betaalbaar. Uit mijn hoofd EUR 500,00 voor alle vier compleet gereviseerd en nieuw gepassiveerd.

Toen meteen alles gedaan, ook alle hardware laten doen bij Rogal, ook een top bedrijf. Alles nu echt weer als nieuw.
Plaats een reactie