Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Remslijtage indicator lampje .. remblokken niet versleten ?!

06 jun 2026 16:29

Afgelopen week ging het lampje voor de remslijtageindicator branden op het dashboard :idea: Omdat je bij een Boxster 986 niet kunt zien welke remblokken het betreft (ook niet uit te lezen met Durametric) vandaag alle velgen gedemonteerd en blokken visueel gecontroleerd. Wat ik al verwachtte (ik rijd niet veel kilometers per jaar) was er geen een remblok tot de slijtageindicator versleten, sterker nog, er zit bij alle blokken nog minimaal 3 tot 4 mm "vlees" tot de indicator op :shock: Voor de zekerheid ook het stekkertje los gemaakt per remblok om de weestand te meten, er zou namelijk sluiting in 1 van de stekkertjes kunnen zitten wat een onterechte melding geeft. Onderstaand 3 foto's van de "operatie".

Vragen:

1. De weergegeven weerstandwaarde op de multimeter is (bij alle 4 de remmen) gelijk aan die van een nieuwe slijtageindicator (had ik al besteld). Betekend dit dat er met mijn slijtage indicatoren niets mis is ?
2. Waar zou de oorzaak dan kunnen liggen ?
3. Klopt het dat het lampje op het dashboard pas gaat branden als je een "gesloten circuit" hebt. Anders gezegd als de slijtageindicator contact maakt met massa/remschijf ?

Maar nu komt vraag 4:

4. Na montage van alle oude blokken en indicatoren ........ is de melding op het dashboard (voorlopig) weg ...... :? Iemand een verklaring ?

85135

85136

85137
Plaats een reactie