Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
29 maart 2013 16:33
Bij sommige auto's kan je maar aan een kant stellen.
07 aug 2013 15:08
Ik ben altijd blij als ik via dit forum weer een oplossing van het probleem vind.
Bij deze mijn oplossing:
Na een tip van ErikE, ben ik naar Waalgarage gegaan (net boven amsterdam) en daar hebben ze het probleem van mijn scheve stuur eindelijk WEL weten op te lossen.
Aangezien ze daar echt zelf met de hand uitlijnen (en niet naar een uitlijn/banden boer brengen), kwamen ze er achter dat er een stuurvork verkeerdom gemonteerd was.
Dus niks speling in het stuurhuis of oude auto (commentaar van vorige garage). Vorige garage was verder zeer prettig, maar van uitlijnen hadden ze blijkbaar gewoon geen verstand.
Dit kan dus ook nog een punt zijn voor iemand die problemen heeft met zijn stuur recht zetten. Laat een Porschespecialist er naar kijken die alles kundig zelf doet en kan.
Alles staat weer kaarsrecht en ik ben blij.
10 aug 2013 19:30
Je moet eens proberen hoeveel slagen je stuur van helemaal links naar helemaal rechts draait.
Ten opzichte daarvan moet je stuur in het midden in de goede (neutrale) stand staan. Aalleen als dat niet zo is moet je je stuur loshelen en verzetten totdat dat goed staat. Vervolgens moeten de uitlijning afgesteld worden op de spoorstangen zodanig dattie rechtuit rijdt.
Als je een foute afstelling van de spoorstangen gaat corrigeren door je stuur te verdraaien op je stuuras dan ben je mi aan het prutsen.
Als de uitlijning correct staat en het stuur iets uit het lood, dan moet je beide spoorstangen iets verstellen.
Als je dat beide in gelijke mate doet in kleine stapjes, dan moet je het stuur keuring in het midden krijgen bij rechtdoor rijden. Een dealer of specialist die dat niet lukt is een prutser, zelfs ik kan t.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.