Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:18



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
964 ABS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 964 ABS
hoi,
heeft iemand ervaring met de abs van 964 carrera 4??
Het lampje abs blijft branden. De wielsensoren alsook de magneetventielen heb ik nagemeten (ohm-meting).
De remolie is door de garage vernieuwd dmv druktank.(heeft m.i. niets met het testprogramma van abs te maken)
Verder werken de remmen perfect normaal, maar zonder abs.
Wie is the wisskid met een oplossing??


25 mei 2022 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 ABS
Bij mij was het nog een minimale hoeveelheid lucht in het systeem wat de abs lamp deed oplichten.
Na nogmaals het systeem te ontluchten was het voltooid verleden tijd.
Blijkbaar is het een supergevoelig remsysteem....


25 mei 2022 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: 964 ABS
Heb ik vroeger met m’n 964 ook eens gehad.
Uit m’n hoofd aan de bestuurderszijde van de auto in de kofferbak onder het tapijt zit een massakabel die wel eens slecht contact maakt.
Koperen oogjes opschuren deed het trucje.


25 mei 2022 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: 964 ABS
Vlgs mij wil de abs pomp zelf ook nog wel eens kapot gaan. Een abs lampje lijkt me in principe weinig te maken te hebben met lucht in het systeem?
Mss dat je dit kunt uitlezen via de beperkte uitleeswaarden met een oude testkast?

Nb abs pomp Porsche niet te betalen, maar het is dezelfde als ve bepaalde Mercedes en die zijn goed te vinden.


25 mei 2022 22:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 964 ABS
Eens met Ticcie, mijn C4 had hetzelfde probleem. Bij mij was er een gereviseerde ABS unit geplaatst.

Na 5 jaar zonder een 964 begint mijn kennis over 964's een beetje te vervagen, dus neem mijn schrijven hier meer als een richtingwijzer en geen feiten.

De Carrera 4 heeft in tegenstelling tot andere 964's geen vacuüm rembekrachtiger. De C4 gebruikt de ABS pomp om je remsysteem op druk te houden. Als je de auto op contact zet moet je een pomp horen draaien, na enkele seconde zou hij moeten stoppen omdat het remsysteem op druk is, je ABS lampje moet dan ook doven. Als je pomp een beetje versleten is zal hij langer draaien om het systeem op druk te krijgen. Maar als hij totaal versleten is blijft hij pompen en blijft je lampje branden.

Als laatste als je de auto starten voor de ABS lampje is uitgegaan zal hij blijven branden als waarschuwing. Enfin, ik denk dat je pomp onvoldoende druk opbouwt en je daarom een ABS lampje zien, maar het heeft niets met ABS te maken en meer met het feit dat je onvoldoende remdruk hebt en als resultaat minder goed kan remmen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 mei 2022 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 964 ABS
Mijn remvloeistof was ook vervangen toendertijd,ik rijden en na een uurtje rijden ineens die rode abs lamp.
Toen aan het draadje gefriemeld die boven op het remreservoir zit,want die dop was natuurlijk ook los geweest,en verrek het lampje was weer uit.
Remdruk was ook goed en remmen was ook normaal.
Maar een tijdje later ,na weer ongeveer een uurtje rijden weer die abs lamp.
Ik ben toen naar een goede monteur gereden en die heeft naar eigen zeggen het systeem nogmaals ontlucht,en er zat nog een minimale hoeveelheid lucht in het systeem.
Nu een paar jaar verder en nooit meer het abs lampje zien opflikkeren.
Dus ik denk omdat bij ts ook de remvloeistof vervangen is dat bij hem hetzelfde probleem opsteekt.
Kan natuurlijk erger zijn zoals de abs pomp,maar mijn inziens zou dat wel heel erg toevallig zijn dat dit gebeurd net na een remvloeistof vervangen.


26 mei 2022 10:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: 964 ABS
Volgens mij zit er in de kofferbak ook nog een aansluiting op de abs computer, aan de passagierskant onder een afdekplaat, beetje verstopt en lastig bereikbaar. Bij mij was die stekker wat gecorrodeerd met ook daardoor een (af en toe) ABS lampje. Heb als 1e destijds de sensoren doorgemeten die waren in orde, daarna dus de abs unit in de kofferbak eens bekeken en die stekker was dus best gecorrodeerd geraakt na al die jaren.
Ding losgemaakt/schoongemaakt en nooit meer last van gehad.
suc6 Paul


27 mei 2022 22:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.