| Auteur | Bericht | 
        
			| W166 
					2017 991.2 C4 Daily
Ex 1997 993 2S
1973 ST Tribute   |   Zweverige 991.2 advies gevraagdHi PF-leden, sinds enkele weken rijd ik dagelijks in een 991.2 C4. Ik vind hem eigenlijk wat zweverig/dansend rijden. Hogere snelheid bochten gewoon niet strak. Vorige week in dld geweest en daar vond ik m boven 140 ronduit instabiel. Bij de 160 ingehouden. Je zou toch zeggen dat zo een auto snaarstrak moet zijn. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?_________________________________________ IFeestelijk.. zwart/zwarte 993 2S, Europipe!!!
 Project: 911T - ST Tribute Speedgelb
 
 
 | 
		
			| 16 feb 2023 23:13 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Erwin 
					Porsche Classic Specialist   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdGokje. Niet de goede voor 991 vrijgegeven banden met N codering. _________________________________________
 
 
 
 .
 Rebel engineering
 
 
 | 
		
			| 16 feb 2023 23:23 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Clueless 
					991.2 C4 GTS, 944 Safari
Ex: Panamera S E-HybridZaanstad   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdZelfs mijn Panamera is bij de 200+ nog heel vertrouwd. Laatst in een 992 gereden tot een snelheid van 290+ en ook dat was echt allemaal zeer strak.Dus dat het bij 160 al onzeker aanvoelt kan niet kloppen. Eigenlijk zelfs niet als er gewoon goede, maar zonder N codering banden onder zitten.
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 0:25 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| sunnyfunny 
					
				   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdAls het zo dramatisch is moet het snel te vinden zijn. Niet goed uitgelijnd oid?_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 2:25 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| de Fiscalist 
					987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdVerschillende banden op de vooras en achteras kan ook nog_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 8:24 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdLeeftijd van de banden rondom  
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 8:30 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Erwin 
					Porsche Classic Specialist   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Ah, je hebt ervaring met rijden 991 met banden zonder N-codering?       Dan kan de oorzaak van geen N-codering banden vergeten worden.    @ de Fiscalist: Klopt. Gevolg verkeerde banden vaak zwaar onderschat. Je kunt nog beter 4 banden zonder N codering hebben dan alleen achter zonder N codering.
 Zeker bij een hoog sensitieve C4.
Rebel engineering
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 8:56 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Polydeukes 
					981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdIs je bandenspanning juist?_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 9:23 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Clueless 
					991.2 C4 GTS, 944 Safari
Ex: Panamera S E-HybridZaanstad   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdOeps, sorrie voor de verwarring. Ik heb ervaring met het rijden in een 992 maar die was met N codering en dat reed echt super strak tot zeer hoge snelheid. Mijn Panamera rijdt in de winter met goede banden maar zonder N codering en eerlijk gezegt merk ik geen verschil met mijn zomerbanden die wel een N codering hebben. En ook met mijn winterbanden ga ik tot ruim voorbij de 200km/uur zonder enige onzekerheid in het rijgedrag te voelen. Ik combineerde deze twee gegevens en concludeerde dat het bij goede banden echt niet zo'n dramatisch effect moet hebben. 160km/uur is echt nog niks.
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 10:43 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| yohanv 
					911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Dat is wel een leuke om eens in te laten werken op de grijze massa....    Ben dan ook wel benieuwd dat mijn eigen conclusie, overeenkomt met de werkelijkheid  Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 10:45 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Erwin 
					Porsche Classic Specialist   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Had je eens met dezelfde banden zonden N codering moeten proberen. Dan had je 'reed echt super strak'  vast niet geschreven.  Eerder kon je bij het merk Porsche onderling nog wel vergelijken. Dat is niet meer.  Een gewone auto als een Panamera met het gewicht van een tank is het niet vergelijken met een sportwagen met het motorgewicht achter de achteras.     Leg eens voor 500 kilo aan zandzakken achter in de koffer van de Panamera en rij ook die snelheden. Dan mag je meepraten   Rebel engineering
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 10:58 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| horn 
					PF #57   | _________________________________________  Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdLife is too short to drive boring cars
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 12:54 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| NordRack2 
					Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________< W166 ligt nu op zijn knieën bandencodes en -spanningen te controleren en op te schrijven > "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 14:33 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| renetrzes 
					997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdWeegt een motor van een 911 dan 500 kg? Best wel veel_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 15:19 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Johann 
					981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Eens, ik denk dat een panamera in zijn achteruit zonder N-codering met 100kph rijden ook moeten werken  RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 15:33 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Polydeukes 
					981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Volgens mij hooguit de helft."Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 16:00 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| horn 
					PF #57   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________In verhouding van motor tot overige gewicht 911 in relatie tot het gewicht van een Panamera zou het nog wel eens kunnen kloppen...Life is too short to drive boring cars
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 16:31 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Erwin 
					Porsche Classic Specialist   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Precies wat ik bedoelde Horn.      Een kleine 200 kg achterin een Panamera leggen van 2200 kg met een laadvermogen van ongeveer 450 kg maakt niet zo veel indruk lijkt mij .  Alles in verhouding, daarom noemde ik zomaar 500kg. Zal misschien nog wel meer moeten zijn om hem staartlastig te maken.  Maar om niet alles te serieus te maken plaatste ik deze achter die zin:   Rebel engineering
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 17:56 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Clueless 
					991.2 C4 GTS, 944 Safari
Ex: Panamera S E-HybridZaanstad   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdNou, mooie boel. Doe ik zo mijn best wordt ik uitgelachen met mijn Panamera     No worries. Ik ben inmiddels wel benieuwd wat voor een banden eronder zitten of heb ik dat gewoon gemist? Als ik het goed begrijp zijn de N banden vooral verstevigd in de wanden maar ik heb nu banden met extra stevige wanden zonder N codering. Ik kan mij slecht voorstellen dat dat echt zoveel verschil zal maken. Mogelijk bij hele hoge snelheden maar in de oorsrponkelijk tekst gaat het om 140km/uur. Dat moet toch zelfs met waaiboom banden te doen zijn. Of is een 991 echt zo driftig dat dat zo nauw luistert?
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 19:02 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Ticcie 
					964 C2   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdIk was ook een keer eigenwijs (964) toen er schaarste was voor de juiste achterbanden met n-codering. 2 mnd later toch een set met n codering gekocht (beiden conti toen). Je voelt me echt een beetje over de zijwang heen rollen, bij mij op de snelweg al vanaf 100km/h en in alle bochten voel je t. Niet fijn. 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 19:09 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| anton964 
					991.1 gtstholen   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdIk heb het bij de 997 4s ook gehad. Toen ik die kocht stond die op michelin’s. Heb de auto laten uitlijnen en rondom verse p-zerro’s en alles was opgelost 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 20:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Johann 
					981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagdN codering is niet alleen een steviger zijwand maar ook een andere mix van compounds. De compounds kan verschillen van binnen naar buiten maar ook tussen voor en achter._________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
 
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 22:32 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Hans44 
					
				   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd
 
 | 
		
			| 17 feb 2023 23:11 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| horn 
					PF #57   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Mbt hardere wangen. Mijn Mini Cooper S John Cooper Works werden met runflats geleverd. Klein dus geen plek voor een reservewiel. Bij de eerste bandenwissel bij beide gewisseld voor P-Zero’s en een spuitbusje. Wereld van verschil in rijplezier. Wel elke 20K km’s nieuwe voorbandjes  Life is too short to drive boring cars
 
 
 | 
		
			| 18 feb 2023 8:11 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Erwin 
					Porsche Classic Specialist   |   Re: Zweverige 991.2 advies gevraagd_________________________________________Snel opgebrand   Rebel engineering
 
 
 | 
		
			| 18 feb 2023 8:59 | 
					
					         | 
	
	
		|  |