Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: voorwielen die stuken bij achteruit rijden

11 dec 2024 12:44

Ehhh :scratch: ... hebben jullie gezien dat jullie reageren op een topic uit maart 2010 :shock: :lol:

11 dec 2024 12:45

Mooi, toch, iemand heft de zoekfunctie gebruikt :cheers:

11 dec 2024 14:00

JST schreef:Zou het probleem opgelost zijn met winterbanden?(=zachter rubber...)

JST is de aanstichter met deze vraag... Welkom en stel jezelf meteen even voor in het daarvoor bestemde topic :wink:

11 dec 2024 15:41

EriC4C schreef:Ehhh :scratch: ... hebben jullie gezien dat jullie reageren op een topic uit maart 2010 :shock: :lol:

Ik ben er wel blij mee omdat als ik de oprit van mijn huis achteruit rij een scherpe bocht moet maken om de straat op te steken en inderdaad dan 'stuken' mijn voorbanden ook, nu weet ik wat het is!

11 dec 2024 15:54

Bekend fenomeen idd…

BTW: F1 auto’s hebben een omgekeerde Ackerman instelling: buitenwiel stuurt scherper in dan binnenwiel. Leuk weetje voor Triviant.

11 dec 2024 17:09

Ik weet alleen niet of 'stuken' (pleisterwerk aanbrengen) de officiële term is. Klinkt in mijn oren als een zelfverzonnen woord voor wat er gebeurt. In de theorie over het Ackerman-principe noemt men het 'wringen' van de banden, wat volgens mij mooi beschrijft wat er gebeurt.

11 dec 2024 17:27

EriC4C schreef:Ehhh :scratch: ... hebben jullie gezien dat jullie reageren op een topic uit maart 2010 :shock: :lol:

enne... :scratch: heb jij gezien dat je dit berichtje twee keer gepost hebt? :cheesy: :mrgreen:

11 dec 2024 17:34

Dat moet een hik in de forumsoftware zijn geweest :^:
Het wordt tijd voor een upgrade :mrgreen:

12 dec 2024 1:34

Polydeukes schreef:de theorie over het Ackerman-principe
Ik hoop dat je hiermee niet het Nederlandstalige Wikipediaartikel bedoelt want dat staat zoals gebruikelijk vol onzin.
Zoals "als de vooras als geheel om een centraal punt draait gaan de wielen wringen". Larie van de bovenste plank.

Edit: oh, ze bedoelen waarschijnlijk een vooras waarbij het linker wiel en het rechter wiel vast op een starre as zitten.
Plaats een reactie