Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Stuurbekrachtiging op Porsche 3.2 1985

11 jun 2025 12:40

EugeneW schreef:Dank voor de reacties, ik dacht dat het wat eenvoudiger zou zijn maar dat is dus niet, jammer.
Waarom zou ik graag stuurbekrachtiging wil is, omdat ik het sturen bij lage snelheid schokkerig vind, het stuur slaat nogal (naar links en rechts) als je over een hobbeltje rijdt, en is nog erger als je over een stenen weg rijdt. Met stuurbekrachtiging heb je daar geen last van, althans in een moderne auto. Mijn bandenspanning heb ik gecontroleerd en is goed.
Of is er dan iets mis met mijn stuurinrichting?

Dat je alles qua wegdek voelt in je stuur geeft juist aan dat je met het stuur een enorm direct contact hebt met de weg; dat maakt deze auto's juist zo leuk vind ik.
En ja - ik dacht vroeger ook dat de 964 body gewoon een 3.2 was met veel plastic rondom, niets is minder waar. Het complete onderstel is anders (schroefveren ipv torsiestaven), het vooronder ook (ik had ooit het idee om de 964 ventilatie-handel in mijn 3.2 te bouwen, maar de kop van de carrosserie is geheel anders van opbouw).
De latere 3.2's hebben overigens wel de voorruit van de 964 en mijn late 3.2 ook al de voorschermen van de 964, aangepast op de 3.2 bumper. De 3.2 liep in 1989 nog in productie naast de 964 Carrera-4. In de 3.2 past zelfs de gelijmde voorruit van de 993, ik heb die er al heel lang in zitten - staat strakker en geen gedoe meer met lekkend rubber.

Kwa rijden heeft een 911/3.2 niet het moderne gevoel van bv. een Audi TT - gelukkig :-)

11 jun 2025 17:32

lindemans schreef:Kwa rijden heeft een 911/3.2 niet het moderne gevoel van bv. een Audi TT - gelukkig :-)

off topic. Wat is er mis met het sturen in een Audi TT? Ik ben juist erg happy met hoe dat ding stuurt en rijdt. :drive:

12 jun 2025 14:41

outletvalve schreef:
lindemans schreef:Kwa rijden heeft een 911/3.2 niet het moderne gevoel van bv. een Audi TT - gelukkig :-)

off topic. Wat is er mis met het sturen in een Audi TT? Ik ben juist erg happy met hoe dat ding stuurt en rijdt. :drive:

Er is helemaal niks mis met een TT, ik overweeg er ook eentje (serie 2) als ik t.z.t. mn leaseauto op batterijen inlever, ben alleen een beetje bang voor de oudere TFSI motoren gezien de reputatie.
Ik pak m als voorbeeld omdat Eugene refereert naar het gevoel van een moderne auto dat hij mist - daarom het vergelijk met de 3.2 en de TT.
Beide zijn auto's die mijn sympathie hebben, maar waarbij ik het anders zijn van mn 3.2 heel erg waardeer en t.z.t. ook met veel plezer de TT als DD zal pakken :-)
Plaats een reactie