Auteur |
Bericht |
bladerunner
|
 Macan: remblokken versleten
Ik krijg een aanduiding dat mijn remblokken versleten zijn op mijn Macan 2.0. In principe is dit eigenlijk een eenvoudig werkje, denk ik. Nu is mijn vraag, als ik nieuwe remblokken steek moet de Macan dan aan de computer om te resetten?
|
11 aug 2025 20:49 |
|
 |
DennisvdB
|
 Re: Macan: remblokken versleten
Normaal gesproken niet. De slijtage indicators worden vernieuwd, waarna de melding vanzelf weg gaat.
|
13 aug 2025 19:56 |
|
 |
bladerunner
|
Bedankt, de remblokjes zijn besteld.
|
14 aug 2025 8:37 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Besteld, met nieuwe slijtage-indicatoren neem ik aan?
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
14 aug 2025 12:44 |
|
 |
bladerunner
|
BREMBO Prime P 85 119 Remblokken Achteras, Incl. slijtage waarschuwingscontacten
|
14 aug 2025 14:40 |
|
 |
CJ
ex-964 C2, ex-Macan
997 C4S
Panamera4 E-HybridHellevoetsluis
|
Als je luchtvering hebt; Vergeet hem niet op de “lift” stand te zetten.
|
14 aug 2025 18:36 |
|
 |
bladerunner
|
Even een update. Achterste remblokken kan je enkel steken als je de elektronische parkeerrem vrijschakeld en dit kan alleen met de gepaste computer. Hier kwam ik pas achter als ik aan één zijde alles als geplaatst had maar ik kreeg de zogenaamde piston niet teruggeduwd om de remklauw over de nieuwe blokjes te schuiven. Gelukkig was mijn Porsche garage (niet officiële) hierbij behulpzaam en hebben zij, de reeds de door mij aangekochte remblokken achter gestoken. De voorste remblokken kan je wel zelf en is op een uurtje gebeurd. Kosten remblokken: achter: incl nieuwe sensoren: 55 euro voor: incl nieuwe sensoren: 80 euro plaatsen en vrijschakelen achter: 220 euro Wat op een totaal van +/- 350 euro komt. Nu zie ik op de officiële prijslijst van Porsche dat mij dit in totaal 1718 euro zou gekost hebben voor amper 2,5 uurtjes werk en een materiaalkost van amper 130 euro. achter 829 euro voor 889 euro
|
29 aug 2025 9:01 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Ach ja, Porsche verkoopt ook koffiemokken voor €69,95 dus ik verbaas mij nergens meer over...
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
29 aug 2025 9:07 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Dit is volgens mij bij elk VAG merk zo. Voor mijn Cupra heeft de garage, waar ik de auto's in onderhoud heb, speciale SW moeten kopen om idd de achterremblokken te kunnen vervangen. Gelukkig heeft hij meer Cupra rijders. En het bedrag bij Porsche 
_________________________________________ Mvg,
René
|
29 aug 2025 9:13 |
|
 |
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Hahaha, inderdaad, te gek ... maar ze passen wel in de bekerhouders van 997 en 987. 
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
29 aug 2025 10:23 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Dat is dan toch met de schijven bij mag ik hopen anders is het van de pot gerukt en qua prijs en qua aantal uren.
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
29 aug 2025 11:03 |
|
 |
bladerunner
|
Neen, ze spreken enkel over remblokken, zie https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... n/#macanllEn als je een OBD toestel van 200 euro aanschaft of je hebt er eentje kan je de elektronische parkeerrem zelf uitschakelen en dan zijn de kosten enkel de blokjes ter waarde van 135 euro (Brembo) en geloof me, niets makkelijker dan remblokjes steken. De eerste keer duurt het misschien wat langer maar één keer gedaan heb je dit zelf op 1,5 uur gedaan rondom rond met een eenvoudige krik, en wat klein handgereedschap, niets speciaals.
|
29 aug 2025 11:23 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kreeg ook een melding bij de X3 M Zal kijken wat dit gaat kosten Heeft nu 50 K gereden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 aug 2025 12:52 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; Taycan 4S CT
|
Niet teveel remmen hè Hans 
|
29 aug 2025 20:02 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Jij ben een handige hobbyist en de 1ste keer in 1,5 uur. Knap! Als je dat wat documenteert voor jezelf doe je dat de 2de keer ruim onder 1h. Waarom die freak...g dealer dan meent 2,5h aan een woekertarief te moeten aanrekenen begrijp ik niet (tenzij er nog andere zaken worden gedaan bij die vervanging dat verandert de zaak)Het stelt inderdaad niet veel voor, grootste werk is die die auto op de 2-kolommer krijgen en die loodzware wielen eraf. Als je auto zelden / nooit pekel ziet zal het nog wel meevallen qua de boel loskrijgen. Ik besef dat Porsche rijden duur is & dat er geen olie van de Action wordt ingekieperd, maar zooo duur  Klein onderhoud bij mijn roadster doe ik op een half uur als ik de avond voordien alles klaarleg, sleutel X onderplaat, sleutel Y aftapplug, oliefilterwrench Z. Terwijl de olie uitlekt laat ik 'em zakken en check / vervang lucht- en interieurfilter + wat algemene controles.
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
29 aug 2025 22:02 |
|
|