Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 aug 2025 0:37

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Macan: remblokken versleten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Macan: remblokken versleten
Ik krijg een aanduiding dat mijn remblokken versleten zijn op mijn Macan 2.0. In principe is dit eigenlijk een eenvoudig werkje, denk ik. Nu is mijn vraag, als ik nieuwe remblokken steek moet de Macan dan aan de computer om te resetten?

11 aug 2025 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Macan: remblokken versleten
Normaal gesproken niet. De slijtage indicators worden vernieuwd, waarna de melding vanzelf weg gaat.

13 aug 2025 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt, de remblokjes zijn besteld.

14 aug 2025 8:37
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Besteld, met nieuwe slijtage-indicatoren neem ik aan?

14 aug 2025 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
BREMBO Prime P 85 119 Remblokken
Achteras, Incl. slijtage waarschuwingscontacten

14 aug 2025 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-964 C2, ex-Macan 997 C4S Panamera4 E-Hybrid
Hellevoetsluis
Als je luchtvering hebt;
Vergeet hem niet op de “lift” stand te zetten.

14 aug 2025 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Even een update.

Achterste remblokken kan je enkel steken als je de elektronische parkeerrem vrijschakeld en dit kan alleen met de gepaste computer. Hier kwam ik pas achter als ik aan één zijde alles als geplaatst had maar ik kreeg de zogenaamde piston niet teruggeduwd om de remklauw over de nieuwe blokjes te schuiven. Gelukkig was mijn Porsche garage (niet officiële) hierbij behulpzaam en hebben zij, de reeds de door mij aangekochte remblokken achter gestoken.

De voorste remblokken kan je wel zelf en is op een uurtje gebeurd.

Kosten remblokken:
achter: incl nieuwe sensoren: 55 euro
voor: incl nieuwe sensoren: 80 euro
plaatsen en vrijschakelen achter: 220 euro
Wat op een totaal van +/- 350 euro komt.

Nu zie ik op de officiële prijslijst van Porsche dat mij dit in totaal 1718 euro zou gekost hebben voor amper 2,5 uurtjes werk en een materiaalkost van amper 130 euro. :shock:
achter 829 euro
voor 889 euro

29 aug 2025 9:01
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Ach ja, Porsche verkoopt ook koffiemokken voor €69,95 dus ik verbaas mij nergens meer over...

29 aug 2025 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
bladerunner schreef:
Even een update.

Achterste remblokken kan je enkel steken als je de elektronische parkeerrem vrijschakeld en dit kan alleen met de gepaste computer. Hier kwam ik pas achter als ik aan één zijde alles als geplaatst had maar ik kreeg de zogenaamde piston niet teruggeduwd om de remklauw over de nieuwe blokjes te schuiven. Gelukkig was mijn Porsche garage (niet officiële) hierbij behulpzaam en hebben zij, de reeds de door mij aangekochte remblokken achter gestoken.

Dit is volgens mij bij elk VAG merk zo. Voor mijn Cupra heeft de garage, waar ik de auto's in onderhoud heb, speciale SW moeten kopen om idd de achterremblokken te kunnen vervangen.
Gelukkig heeft hij meer Cupra rijders.

En het bedrag bij Porsche :popcorn:

René

29 aug 2025 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Polydeukes schreef:
Ach ja, Porsche verkoopt ook koffiemokken voor €69,95 dus ik verbaas mij nergens meer over...

Hahaha, inderdaad, te gek ... maar ze passen wel in de bekerhouders van 997 en 987. :thumleft:

29 aug 2025 10:23
Profiel
Sint-Niklaas (B)
bladerunner schreef:
Nu zie ik op de officiële prijslijst van Porsche dat mij dit in totaal 1718 euro zou gekost hebben voor amper 2,5 uurtjes werk en een materiaalkost van amper 130 euro. :shock:
achter 829 euro
voor 889 euro

Dat is dan toch met de schijven bij mag ik hopen anders is het van de pot gerukt en qua prijs en qua aantal uren.

29 aug 2025 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Neen, ze spreken enkel over remblokken, zie https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... n/#macanll

En als je een OBD toestel van 200 euro aanschaft of je hebt er eentje kan je de elektronische parkeerrem zelf uitschakelen en dan zijn de kosten enkel de blokjes ter waarde van 135 euro (Brembo) en geloof me, niets makkelijker dan remblokjes steken. De eerste keer duurt het misschien wat langer maar één keer gedaan heb je dit zelf op 1,5 uur gedaan rondom rond met een eenvoudige krik, en wat klein handgereedschap, niets speciaals.

29 aug 2025 11:23
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kreeg ook een melding bij de X3 M
Zal kijken wat dit gaat kosten :thumleft:
Heeft nu 50 K gereden

29 aug 2025 12:52
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; Taycan 4S CT
Niet teveel remmen hè Hans :mrgreen:

29 aug 2025 20:02
Profiel
Sint-Niklaas (B)
bladerunner schreef:
En als je een OBD toestel van 200 euro aanschaft of je hebt er eentje kan je de elektronische parkeerrem zelf uitschakelen en dan zijn de kosten enkel de blokjes ter waarde van 135 euro (Brembo) en niets makkelijker dan remblokjes steken. De eerste keer duurt het misschien wat langer maar één keer gedaan heb je dit zelf op 1,5 uur gedaan rondom rond met een eenvoudige krik, en wat klein handgereedschap

Jij ben een handige hobbyist en de 1ste keer in 1,5 uur. Knap! Als je dat wat documenteert voor jezelf doe je dat de 2de keer ruim onder 1h. Waarom die freak...g dealer dan meent 2,5h aan een woekertarief te moeten aanrekenen begrijp ik niet (tenzij er nog andere zaken worden gedaan bij die vervanging dat verandert de zaak)

Het stelt inderdaad niet veel voor, grootste werk is die die auto op de 2-kolommer krijgen en die loodzware wielen eraf. Als je auto zelden / nooit pekel ziet zal het nog wel meevallen qua de boel loskrijgen.

Ik besef dat Porsche rijden duur is & dat er geen olie van de Action wordt ingekieperd, maar zooo duur :roll: Klein onderhoud bij mijn roadster doe ik op een half uur als ik de avond voordien alles klaarleg, sleutel X onderplaat, sleutel Y aftapplug, oliefilterwrench Z. Terwijl de olie uitlekt laat ik 'em zakken en check / vervang lucht- en interieurfilter + wat algemene controles.

29 aug 2025 22:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]