Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 feb 2026 3:23

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Afmetingen 981/991 stuurhuis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Afmetingen 981/991 stuurhuis
Ik ben op zoek naar de afmetingen van een stuurhuis uit de 981/991. Als ik het goed heb zouden deze ook mechanisch gelijk zijn aan de 982/992, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik vooral zoek:
- Breedte van het stuurhuis (naar aansluitingen binnenste kogels of tussen de binnenste kogels zelf)
- Uitslag van het stuurhuis (hoeveel slag maakt hij naar links en rechts)
- Afstand tussen de twee montage gaten

Als iemand een stuurhuis heeft liggen en zou willen opmeten zou dat fantastisch zijn :mrgreen:

Dan nog even de reden van de vraag. Ik heb alle spullen zo ongeveer liggen (op twee verloopjes na) om mijn 986 om te bouwen naar elektrische stuurbekrachtigings pomp. Maar toen kwam ik er achter dat het 981 stuurhuis elektrisch gezien vrij makkelijk werkend te krijgen is. En aangezien een 981 nog veel overeenkomsten heeft met de 986/987 voorgangers zou deze mechanisch ook nog in de buurt kunnen komen. Een volledige elektrische optie is wat mij betreft de voorkeur, want dan is er niets meer dat kan lekken, is het gewicht lager etc. Voor stuurgevoel ben ik niet bang want ik heb elektrische bekrachtiging in mijn BMW 3 (2011 model) en dat ding stuurt werkelijk fantastisch. Beter dan mijn voorgaande E46 en doet ook niet onder voor mijn voormalige E36 (die fantastisch afgesteld was).

20 feb 2026 0:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]