24 aug 2007 13:44
911-lover schreef:horn schreef:1,5 jaar stilgestaan?
dit draadje een half jaar langer
24 aug 2007 13:55
pieter brands schreef:schoonspoelen en lostrekken etc.... de 3 remklauwen in orde maken kosten mij 300 euro.
en
Ik krijg nog een prijsopgaaf van de reparatie 3 remklauwen en olielekkage en apk..
24 aug 2007 14:01
Marcel schreef:pieter brands schreef:schoonspoelen en lostrekken etc.... de 3 remklauwen in orde maken kosten mij 300 euro.
en
Ik krijg nog een prijsopgaaf van de reparatie 3 remklauwen en olielekkage en apk..
Dat zijn nogal twee verschillende dingen, reparatie of schoon en gangbaar maken.
Voor reparatie lijkt me 300 euro redelijk, voor een beetje schoonmaken, alleen uur tarief lijkt me 300 euro behoorlijk aan de prijs (ie 5 uren), maar nog beter dat ken je heel eenvoudig zelf, op de krik alles loshalen en schoonmaken maar....
24 aug 2007 14:56
pieter brands schreef:Vroeger heeft een garagehouder mijn remmen vervangen en gemakshalve de stofkappen kapot geprikt (en niet verteld)...dat scheelt tijd he. Maar daar heb ik een hoop ellende van gekregen, ik kwam er echter pas 2 jaar later achter....
24 aug 2007 15:28
WdePundert schreef:pieter brands schreef:Vroeger heeft een garagehouder mijn remmen vervangen en gemakshalve de stofkappen kapot geprikt (en niet verteld)...dat scheelt tijd he. Maar daar heb ik een hoop ellende van gekregen, ik kwam er echter pas 2 jaar later achter....
Dat heeft ie dan makkelijk verdiend, maar is een beetje kortzichtig. Na dergelijke praktijken verlies je snel je klantenkring.
24 aug 2007 17:08
pieter brands schreef:... mijn remklauwen blijken ook vast te zitten (maar liefst 3 stuks)... 3.2 op de brug liet zien dat de wielen inderdaad erg stroef gingen, ze rolde absoluut niet uit...
pieter brands schreef:op de snelweg trilde mijn stuur overigens behoorlijk..zeker boven de 100 kilometer, ik dacht zelf dat de oorzaak bij mijn banden ligt...
24 aug 2007 17:33
24 aug 2007 17:53
04 sep 2007 20:53
Paul van Engelen schreef:Eerst dat vastzitten oplossen en dan verder zien.
Dus in die volgorde is een goed idee.
04 sep 2007 20:57
18 okt 2007 11:33
Paul van Engelen schreef:2. Iets heel anders wat bij oudere P.'s - zoals 3.2/964 - speelt, is het klemmen van zuigers (door roest) of blokken (door oxidate achter stalen platen) in de klauw. Heeft niets met vocht te maken.
Revisie van de klauw noodzakelijk: reinigen, beoordelen, nieuwe zuigers(?), afdichtingsringen, stofhoezen etc.
Niet 3 maar dan altijd alle 4 doen![]()
22 okt 2007 18:49
22 okt 2007 19:22
paul3.2 schreef:Dit is inderdaad iets wat mijn voorwielen steeds erger beginnen te doen. Zeker bij het uit laten rollen naar een stoplicht toe zoemt het flink.
23 okt 2007 21:49
je moet je systeem helemaal niet vullen ,lukt ook met perslucht heb het al tientalle keren gedaan bij andere merken.vermoed dat het bij een p ook wel luktmarcelSC schreef:Ik ben er ook mee bezig, na jaren te hebben stilgestaan blijft hij hangen na remmen bij elk stoplicht, voorwielen kokend heet ervan.
Heb 1 klauw eraf en zuiger eruit 'getrapt' de ander blijft hangen![]()
Kan het hele systeem dus weer gaan vullen en de door polijsten gangbaar gemaakte zuiger borgen om de ander los te trappen, wat een werk.....en dan nog 3 klauwen![]()
Stofhoezen zijn wel gaar, vervang ik volgende keer wel da's een makkie.
Als ik nu maar even kan rijden, bestel wel een setje keerring/stofhoes bij Erwin ofzo.
24 okt 2007 19:57
14 jul 2008 18:07