Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

09 jan 2008 14:09

cabriorob schreef:
jack-in-the-box schreef:Uw auto is origineel geleverd met 15 inch telefoonvelgen (6J 185/70-banden en 7J 215/60-banden) of indien deze optie vermeld staat met 16 inch fuchs 7J 205/55-banden voor en 8J 225/50 achter, optiecode M395 ;).

9J past natuurlijk ook 8)

mvg
Jack-in-the-box :twisted:


optiecode is 401


zou kunnen :wink:. (nochtans is onze 3.2 origineel met 16 inch geleverd en heeft M 395 als optiecode.) Maar 401 zal ook wel kloppen ;) .

mvg
Jack-in-the-box

09 jan 2008 14:12

Code Option Description 395Light metal wheels - forged
Code Option Description 401Light metal wheels

http://www.kindel.com/porsche/options.asp

Blijkt hetzelfde te zijn :wink:

mvg
Jack-in-the-box

16 jan 2008 13:12

jack-in-the-box schreef:Code Option Description 395Light metal wheels - forged
Code Option Description 401Light metal wheels

http://www.kindel.com/porsche/options.asp

Blijkt hetzelfde te zijn :wink:

mvg
Jack-in-the-box



M395 is 16" (maar zegt niets over de breedte)
M401 is 15"

Fuchs vs. imitatie. Het materiaal is niet alleen anders, de productiemethode is volledig anders. Fuchs zijn gesmeed, imitatie is gegoten. Dit houd in dat Fuchs vele malen sterker zijn bij een lager gewicht dan welke imitatie velg dan ook. Dit is ook een van de redenen waarom Fuchs zo gewild is in allerlei vormen van autosport, denk aan autocross e.d.

Voordat Fuchs in beeld kwam heeft Porsche indertijd veel getest met lichtmetalen wielen zonder bevredigende resultaten. Fuchs maakte o.a. gesmede loopwielen voor tanks, en heeft met die kennis de wielen kunnen ontwikkelen waar Porsche naar op zoek was.


Groeten,

Brian Verbeek


Karrera

16 jan 2008 13:38

Karrera schreef: Dit is ook een van de redenen waarom Fuchs zo gewild is in allerlei vormen van autosport, denk aan autocross e.d.


Ik weet er (helaas) alles van ... :oops:
Plaats een reactie