blijft interessante discussie, die winterbanden! Ik kan overigens de vasthoudende houding van de Fiscalist wel waarderen

. En dat met name, omdat ik bij het onderwerp winterbanden ook sterk denk aan de mogelijkheid, dat de mening over winterbanden snel een commerciele kleur kan meekrijgen (zeg niet dat dit zo is, maar laten we eerlijk zijn, er zijn miljoenen mee gemoeid); doet denken aan de klimaathype zeg maar..
Ik heb zelf ook nog steeds geen definitieve mening, onder andere door zo'n test als in Autoweek (weet niet in hoeverre deze NIET betrouwbaar zou zijn?), waar ook een zomerband wordt meegenomen; zeer terecht, vooral voor ons Nederlanders, waar de keuze voor al dan niet winterbanden toch echt een plek verdient (anders dan in Scandinavie; waar, zoals Olaf al even insinueerde, ook de winterband niet zalignakend is en velen met spikes rijden - die zijn op sneeuw weer radicaal veel beter dan winterbanden naar mijn idee, na een ritje aldaar).
Nog steeds hoor ik vaak ' onder de 7 graden is de winterband beter' . De test waar hier eerder aan wordt gerefereerd, dus met koud en nat weer net boven nul graden, vind ik daarom wel heel interessant. Maar Autoweek test van even terug sluit hier ook naar mijn idee niet op aan. Naar mijn idee gaat in elk geval op, dat de winterband tot 7 graden niet heel hard slijt, daarboven gaat het profiel er bij de huese sneeuwband althams snel af; of de winterband bij 3-7 graden en nat weer sowieso beter is, daar twijfel ik nog altijd over. Ik heb dit jaar voor de daily maar eens geen winterbanden genomen (is een suv 4x4, maar of dat veel veiliger is nu met sneeuw betwijfel ik wel). Rijd nu wel korte stukjes moet ik zeggen, heb tot nog toe nergens last van gelukkig.
Blijft interessante discussie wat mij betreft!