Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: aanpassen weggedrag 996TT

24 maart 2011 19:57

Een Stabi zal het rollen van de auto verminderen, de rolstijfheid wordt stijver, maar veranderd niets aan de roldemping, het deinen kan blijven.
Het comfort zal ook aangepast worden, en geen Poly bussen gebruiken ivm trillingen en geluid. Bij een goede Stabi set zitten de juiste bussen erbij.

De kortste klap is toch een goed afgestelde schroefset. Bij H&R ga je wel minimaal 20/30 mm omlaag, dit hoeft niet dramatisch te zijn bij de drempels. En met een goede setting in de dempers is het verlies op comfort minimaal.

Groet, Patrick

Re: aanpassen weggedrag 996TT

27 maart 2011 12:12

Ben zelf ook aan het kijken om het onderstel van m'n turbo wat strakker te krijgen.. Is dat op te lossen zonder dat de auto lager komt te liggen?? Hou het verkeer al vaak genoeg op als er drempels zijn :?
Kun je ook niet alleen de standaardveren door een stugger verenset vervangen?

Heb zelf ook een veerpootbrug aangeschaft maar het heeft niet of nauwelijks effect op m'n 996tt... Ik zou zeggen spendeer het geld aan een 997shortshifter :ba:

Re: aanpassen weggedrag 996TT

27 maart 2011 12:58

Die mogelijkheid is er dus inderdaad, als je dit draadje goed doorleest zijn daar meerder suggesties voor gegeven. Ik weet niet wat je met een 997shortsihfter bedoelt, maar als je schakelweg verkorten bedoeld, die heb ik er al opzitten!

Ik ga eerst nog even rijden met de nieuwe zomerbanden alvorens ik wijzigingen ga aanbrengen in het onderstel. Zo ja, dan zal dit vermoedelijk toch een set verstelbare bilstein dempers worden, samen met de standaard veren.

Een set stabi's staan daarna ter aanvulling op de verlanglijst.

Re: aanpassen weggedrag 996TT

27 maart 2011 13:15

Misschien een wat te economische benadering, maar als je de andere wijzigingen toch gaat doen, doe ze dan allemaal in één keer.

Het bespaart montage- en afstelkosten, plus je geniet eerder. Dat valt toch wel weg tegen het renteverlies?

Re: aanpassen weggedrag 996TT

27 maart 2011 13:28

Klinkt zeker niet gek, maar wil zoals gezegd eerst weer even rijden met de juiste banden. Heb de afgelopen maanden de genoemde 'klacht' ontwikkelt, maar had daarvoor bijna geen ervaring met zomerbanden (auto in oktober gekocht). Wil dus even aankijken of dit alles wel nodig is. De huidige demperset is ten slotte pas 25k oud (de hele auto ten slotte ook). Het kan wel best zijn dat als ik die dempers doe, de stabi's inderdaad meeneem :salut:

Re: aanpassen weggedrag 996TT

01 apr 2011 9:41

Heb gelukkig nog niets aan de dempers gedaan. Gisteren mijn auto weer terug gekregen en rijdt weer super! Dit is een combinatie van nieuwe zomerbanden, het monteren van de veerpootbrug en waarschijnlijk vooral het volgende: De veerpootlagers voor waren op/uitgedroogd. Dit zorgde al voor een vreemd geluid bij het sturen, maar ook voor wat instabiliteit etc. Deze zijn nu vervangen en de auto stuurt weer strak en blijft bij hogere snelheden ook stabieler. Verder meer grip door meer nieuw rubber achter, dus weer heleaal top. daarnaast had mijn specialist een hele vervelende kraak in het dashboard weg kunnen krijgen, dus hij is weer letterlijk bijna als nieuw :!:

Krijg nog meer zin in pan germanica... :drive:

Re: aanpassen weggedrag 996TT

01 apr 2011 14:23

Kijk, dat is nog eens waar voor je geld. :thumleft:

Mocht je in de toekomst toch nog aanpassingen op dit vlak te overwegen dan moet je echt eens op http://www.rennlist.com/ gaan lezen. Daar vind je een apart sub forum voor de 996 turbo (en 993 turbo) met een enorme hoeveelheid aan kennis en ervaring op dit gebied. Zeer de moeite waard.
Plaats een reactie