Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

29 apr 2005 6:53

Beltar schreef:Ik heb nog nooit gewacht tot het lampje oplicht om de blokken te vervangen.
k ben nogal een laagvlieger en mijn p en zeker mijn leven zijn me meer waard dan een paar remblokken...
En ik hou er ook niet van om tussentijds naar de dealer te moeten voor remblokken...


Hoeft niet echt, want als het lampje gaat branden heb je echt nog even.

29 apr 2005 22:02

paul3.2 schreef:Hoe moeilijk/ gevaarlijk is het om je remschijven en je blokken zelf te vervangen. Natuurlijk als je er verstand van hebt is het niet moeilijk/ gevaarlijk.

Ik vraag dit omdat mijn remschijven van mijn vw golf 92 versleten zijn en deze wil vervangen samen met de remblokken. Is dit iets wat wel makkelijk te doen is en geen mogelijk dodelijke situaties oplevert


Kippetje, done in notime.

29 apr 2005 22:29

Jeroen914 schreef:volgens mij gaat dat lampje ook branden als het remvloeistof niveau te laag is
in dat geval is het logisch als het af en toe brand (bv in een bocht wel of juist niet)


Check, is hier eerder "aangestipt". Had ik recentelijk ook: te pas en te onpas lichtte het lampje op. Rob Goosen heeft (gratis) wat remolie bijgevuld en voilá, probleem verholpen. Is "natuurlijke" slijtage (remmen stellen zichezelf bij).
En ja, uiteindelijk zullen de blokken en de schijven er aan moeten geloven.

"No Movement Without Friction"....

30 apr 2005 7:50

ErikE schreef:"No Movement Without Friction"....


Only in space...

30 apr 2005 11:01

Maar vergeet niet, wanneer je dus schijven en blokken zou vervangen weer goed te letten op je remvloeistofpeil.
Bij het terugdrukken van de zuigers, kan het bij een te hoog peil, nogal iets gaan lekken van overtollig remvloeistof, en das niet de bedoeling. :wink:

Wanneer je alleen de blokken gaat/laat vervangen, let er dan idd op de minimale maat van de remschijf.
En stel dat je remschijf er nog niet aan toe is, maar wel een binnenste en buitenste rand heeft, laat ze dan afdraaien.
Er komt vaker naar voren dat wanneer je de remblokken gaat/laat vervangen, en je schijven hebben lichtelijke randen, dat ze vreselijk gaan piepen op de lange duur.
Dan is licht afdraaien van de remschijven een goeie optie.
En het voorkomt kleine ergernissen.

Wanneer je de blokken wilt vervangen, neem direct de indicators mee.
Meestal met demontage sneuvelen ze, door ouderdom en de gevolgen van de hitte.

(Wie ze heel eraf krijgt, een kleine duim voor diegene... :lol: )
Plaats een reactie