Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
18 apr 2009 23:49
Wanneer het loopvlak los laat kunnen er twee dingen aan de hand zijn.
- Binnen en buitenband zijn niet goed gevulcaniseerd.
- Band is oververhit geraakt (Te lage bandenspanning of te hoge snelheid voor de bandcatagorie)
De leeftijd heeft in dit geval er niet veel mee te maken. Oudere banden 5+ verliezen hun souplesse en kunnen daardoor wel problemen geven.
18 apr 2009 23:59
Ik heb afgelopen vrijdag nieuwe voorbandjes laten monteren. Ze waren ruim vijf jaar oud maar hadden nog redelijk profiel.
De bandenboer kende het Porsche advies van vijf jaar niet. Hij zei dat de banden er nog goed uitzagen en vermoede dat het Porsche advies vooral opgaat als je je auto aan extreme omstandigheden blootstelt en minder op gaat als je je Porsche veel binnen stalt.
Desalniettemin, zeker na het verhaal van Dennis B te hebben gelezen, ben ik blij dat ik toch maar twee nieuwe banden heb laten monteren.
19 apr 2009 0:01
dennis-b schreef:Had bij mij vorige auto op de autobahn bij 230+ een band waar het loopvlak vanaf knalde. (en dat geeft een serieuze klap in je wielkast...)
Welk merk & type band?
Vorig jaar namelijk hier ook al iemand gebeurd....

19 apr 2009 0:06
Mooi gedaan, wel enorm schrikken.
Ik heb het zelf enkele jaren terug met de motor gehad. Achterband waar bij rond de 200 km/u eenderde deel van de achterband ineens loopvlak kwijt was. Ben me kapot geschrokken. Beek na onderzoek een combinatie van te hoge snelheid op een te lage bandenspanning. Wel keurig opgelost trouwens, kreeg uit coulance een nieuwe achterband van Conti.
19 apr 2009 0:53
verdomd! dat lijkt mijn band wel.
had meen ik een klein stukkie minder eraf, maar komt sterk overeen.
meen dat het goodyear banden waren.
19 apr 2009 0:57
Nog ff nagekeken:
Dunlop sportbanden
235x40x18
19 apr 2009 7:55
die van de foto hierboven waren bridgestones.
19 apr 2009 10:18
horn schreef:die van de foto hierboven waren bridgestones.
Potenza S-03 zo te zien...
19 apr 2009 10:29
Misschien ook de reden waarom de S03 niet of nauwelijks meer te verkrijgen is