Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 apr 2010 21:52
Emoties lopen hoog op. Nou moet ik bewijzen dat N anders is

Misschien heb ik wel doden op mijn geweten

. Zegt de bandenboer.
Typisch dat nooit iemand een nieuwe N en idem non-N heeft doorgezaagd...
Voor mij blijft het een vaag verhaal en dit soort emotioneel gejank zal daar zeker niets aan veranderen.
08 apr 2010 22:53
hmm met jou valt daar niet over te praten

, emoties bij mij was gewoon laag
en je hoeft helemaal geen banden door te zagen om bewijzen te kunnen vinden.
hier op de technische deel van het forum reageer ik niet meer, te veel mensen die denken het beter te weten terwijl ze er totaal geen ballen verstand van auto's en banden hebben
groetjes
08 apr 2010 23:14
mckok schreef: te veel mensen die denken het beter te weten terwijl ze er totaal geen ballen verstand van auto's en banden hebben
Dat is dan jou mening !!!
hier op de technische deel van het forum reageer ik niet meer
Dat is dan JOU probleem !!!
My 2 cents
09 apr 2010 16:08
Morgen breng ik m'n P naar Paul Geeris, dus volgende week meer nieuws omtrent banden, uitlijnen etc.
Overigens, ik voel geen behoefte me te laten meeslepen in 't "gedoe" rondom dit topic. Als je vind dat je gelijk hebt, no matter what, dan ga ik graag met anderen in discussie, die net als ik wijzer willen worden van dit forum.... Ik discussieer graag op basis van argumenten en met een knipoog
09 apr 2010 16:19
Hoi Wim,
Je bent uiteraard zelf baas om te doen waar je zin in hebt !
Van mijn part mag je er tractor banden op monteren !
Daar gaat het mij niet om !
Waar het mij wel om gaat is dat "hij" zonder iemand te kennen zeker niet gaat zeggen dat ie er geen bal van weet
09 apr 2010 16:23
Is het nu echt zo moeilijk?
Porsche AG heeft (om voor haar belangrijke redenen) in samenwerking met
bandenfabrikanten een selectie gemaakt van merken en typen die zij
rücksichtslos aan de Porscherijders kan adviseren. Dit is niet los te
zien van hun marketing, maar ook niet los van de inspanning die een
bandenproducent wil steken in de codering (en wellicht test- of kickback-kosten van PAG)
Dus elke N-coded band is gegarandeerd geschikt voor een Porsche, volgens PAG.
Dat betekent niet dat banden zonder N-code per definitie slecht(er), anders of
wat dan ook zijn. Het betekent alleen dat er geen N-code opstaat.
Bijv. De spelers van het nationale elftal zijn geselecteerd als geschikt voor
deelname aan topvoetbal, volgens de KNVB (of wie beslist dat eigenlijk).
Dat betekent niet dat alle niet-geselecteerde voetballers, slecht(er) kunnen voetballen,
of zelfs maar iets anders zouden zijn.
En ja, ik heb Conti SC 3 zónder N-code, omdat ik voorop 225/45/17 wil monteren en
die is er niet mét N-code.
09 apr 2010 16:53
Is het verschil in wangstijfheid van de N-banden nu waar of niet?
dacht dat de loadindex van N-banden gewoonweg hoger was om het gewicht plus tractie van de achterbanden beter te verteren....
(let wel, uiteraard vanaf een 964

)
09 apr 2010 20:26
Het tirerack-verhaal klinkt "goed" (zeker op niet voorhand onzinnig) en lijkt aan te sluiten op verhalen die ik elders over N-coderingen heb gelezen.
Overigens, het is niet nodig om banden door te zagen om een verschil met/zonder N-codering te zien. Een bandenboer heeft mij namelijk eens verteld dat er een duidelijk gewichtsverschil is. Dus, wie wil eens twee nieuwe identieke banden (met resp. zonder N-codering) op de weegschaal leggen?
Inderdaad, ik heb rondom dezelfde N-codering.
09 apr 2010 20:32
Wie heeft er ervaring met P Zero's (Mét N3) onder een 911 3.2? Ik hoorde van een deskundige (ja, ik durf 'm deskundige te noemen

) dat deze nog weleens willen cuppen onder een 3.2. Graag jullie ervaringen!
09 apr 2010 23:27
Mijn Expedia's met N2 cuppen ook, maar die gaan ook verrekte lang mee! (te lang

).
10 apr 2010 8:46
Hmmmm.... genoemde deskundige raadde me juist Bridgestone aan
Ik heb overigens ondere andere auto's (VW, Audi) ook slechte (cup)ervaringen met Conti's en om die reden altijd Michelin gemonteerd, waarmee ik uitstekende ervaringen heb. Is Michelin hier wellicht ook de juiste keuze? Of is Michelin voor een P misschien teveel op comfort gericht??
10 apr 2010 11:15
Ohwjee, na het lezen van het stukje op Tiretrack realiseer ik mij dat ik achterop N2 heb, en voorop N3.
Dit kan natuurlijk niet,...
10 apr 2010 11:29
Verklaring Michelin:
KLINK
12 apr 2010 14:27
Ik kan een directe vergelijking maken voor banden met- en zonder N-codering voor een 964 (off-topic, ik weet het..).
Toen ik mijn 964 kocht stond hij op Pirelli P-Zero's met N-codering rondom (een rotsvaste wegligging). Later zijn er nieuwe RE050A's zonder N-codering gemonteerd. Het resultaat was een mindere wegligging en een onzeker gevoel achter ('zwabberen'). Nu enkele duizenden km's verder is het profiel wat afgesleten en is het beter, maar bij mij komen er bij de eerste wissel Potenza's met N-codering om.
(Wielmaat is 17 inch.)
12 apr 2010 17:11
De kogel is definitief door de kerk: ik heb m'n banden besteld!
Uiteindelijk gekozen voor Conti's SportContact MET N1 codering, want op de Pirelli's zat een levertijd van 4 weken!! Deze zijn er volgende week...
Prijs: EUR 470,00 incl. BTW, montage en balanceren! Da's goedkoper dan de winterbanden van de Mégane van m'n vrouw!!
16 apr 2010 19:23
Wimpie,
Komt er nog een nieuwe Porschetour zodat we die mooie nieuwe N banden van je kunnen uitproberen?
Gr
Binkstud
16 apr 2010 19:32
Ja, egwel!!
17 apr 2010 7:30
Stimpy911 schreef:Of plegen wij hier allemaal cognitieve disonantie (eigen keuzes goedpraten en geloven)?
Goed dat je zelf die begrippen voor ons alvast vertaalde...
17 apr 2010 10:00
Voor dat bedrag heb je nog geen 2 Michelins met codering (17').
18 apr 2010 18:50
Wel als Michelin banden in de aanbieding waren: 4 banden, 25% korting. Ik denk dat je dan ook in de buurt van de €500 komt.
@Nicolo: inderdaad wat aanmatigend van me.
19 apr 2010 22:43
@Stimpy,
het begint obsessief te worden (COD).
SC
20 apr 2010 12:39
I'll get my coat, shall I?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.