21 apr 2010 12:41
21 apr 2010 12:51
21 apr 2010 13:34
Wimpie67 schreef:Zo, m'n N1 Conti's zitten er eindelijk onder! En, zoals beloofd, hieronder m'n eerste indrukken (voordelen /verschillen van N codering t.o.v. banden zonder N codering):
- bij korte oneffenheden komt de auto sneller tot rust
- richels in het wegdek worden vrij hard doorgegeven
- communicatie tussen weg met stuur en -stoel is directer. Je voelt precies wat er onder je gebeurt
- veel betere rechtuitstabiliteit, vooral boven 140 km/h
- stabiliteit in bochten is een stuk verbeterd, de auto "rolt" minder over de wang van de band
- de achterkant "zet" zich veel eerder in de bocht, vooral met flink gas erop. Is vooral te merken in (snelle) bochtcombinaties
Bij uitlijnen werd een lichte afwijking in het toespoor van de voorwielen geconstateerd. Dit gaf overigens voor mij geen merkbaar verschil tijdens het rijden. Daarom kunnen de verbeteringen in weggedrag aan de banden worden toegeschreven.
Ikke blij....
21 apr 2010 14:25
21 apr 2010 14:27
moet je N3 eens proberen, weet je helemaal niet wat je meemaakt
21 apr 2010 14:38
21 apr 2010 16:08
21 apr 2010 20:40
21 apr 2010 22:16
21 apr 2010 22:22
22 apr 2010 8:54
22 apr 2010 17:33
PaulusdB schreef:En ja, ik heb Conti SC 3 zónder N-code, omdat ik voorop 225/45/17 wil monteren en die is er niet mét N-code.
22 apr 2010 17:53
22 apr 2010 20:41
Wimpie67 schreef:Dank je! Toch weer terug, mckok?
22 apr 2010 21:02
Wimpie67 schreef:Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In aparte maten is N codering niet altijd meer verkrijgbaar. Als dat het geval is, dan is het zaak te kijken naar de belastbaarheid van de band. Deze wordt aangeduid als bijv. 91H of 92W aan het einde van de codering en vertelt iets over de opbouw van de wang (heeft overigens niets met snelheidsindicatie te maken).
22 apr 2010 21:19
23 apr 2010 9:54
28 apr 2015 11:54