Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 12:41

Zo, m'n N1 Conti's zitten er eindelijk onder! En, zoals beloofd, hieronder m'n eerste indrukken (voordelen /verschillen van N codering t.o.v. banden zonder N codering):

- bij korte oneffenheden komt de auto sneller tot rust
- richels in het wegdek worden vrij hard doorgegeven
- communicatie tussen weg met stuur en -stoel is directer. Je voelt precies wat er onder je gebeurt
- veel betere rechtuitstabiliteit, vooral boven 140 km/h
- stabiliteit in bochten is een stuk verbeterd, de auto "rolt" minder over de wang van de band
- de achterkant "zet" zich veel eerder in de bocht, vooral met flink gas erop. Is vooral te merken in (snelle) bochtcombinaties

Bij uitlijnen werd een lichte afwijking in het toespoor van de voorwielen geconstateerd. Dit gaf overigens voor mij geen merkbaar verschil tijdens het rijden. Daarom kunnen de verbeteringen in weggedrag aan de banden worden toegeschreven.

Ikke blij.... :drive:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 12:51

moet je N3 eens proberen, weet je helemaal niet wat je meemaakt :mrgreen:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 13:34

Wimpie67 schreef:Zo, m'n N1 Conti's zitten er eindelijk onder! En, zoals beloofd, hieronder m'n eerste indrukken (voordelen /verschillen van N codering t.o.v. banden zonder N codering):

- bij korte oneffenheden komt de auto sneller tot rust
- richels in het wegdek worden vrij hard doorgegeven
- communicatie tussen weg met stuur en -stoel is directer. Je voelt precies wat er onder je gebeurt
- veel betere rechtuitstabiliteit, vooral boven 140 km/h
- stabiliteit in bochten is een stuk verbeterd, de auto "rolt" minder over de wang van de band
- de achterkant "zet" zich veel eerder in de bocht, vooral met flink gas erop. Is vooral te merken in (snelle) bochtcombinaties

Bij uitlijnen werd een lichte afwijking in het toespoor van de voorwielen geconstateerd. Dit gaf overigens voor mij geen merkbaar verschil tijdens het rijden. Daarom kunnen de verbeteringen in weggedrag aan de banden worden toegeschreven.

Ikke blij.... :drive:

Bij Ferrari vragen ze nog een testpiloot !!
zouden ze jou kunnen betalen ? :mrgreen: :mrgreen:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 14:25

Tsja... Ferrari :mrgreen: Mag je maar héél even testen, anders gaat 't stuk! :twisted:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 14:27

moet je N3 eens proberen, weet je helemaal niet wat je meemaakt


Er moet iets te wensen overblijven, nietwaar!? :twisted:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 14:38

zie je wel heren? :P :P :wink:

wimpie, fijn dat je porsche weer goed rijdt :thumleft:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 16:08

Dank je! Toch weer terug, mckok? :thumleft:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 20:40

... met c-o-c-k. :wink:

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 22:16

Advies van mijn bandenman,de eerste 100km rustig rijden en in de bochten oppassen,je hebt veel minder grip.

Re: N3 banden onder een 3.2?

21 apr 2010 22:22

Nou, Wimpie ziet dat anders, die heeft ze al goed uitgetest.

Re: N3 banden onder een 3.2?

22 apr 2010 8:54

:lol: Eerste 200 km oppassen, daarna :drive: :drive: :drive:

Re: N3 banden onder een 3.2?

22 apr 2010 17:33

Ha, die PaulusdB;

PaulusdB schreef:En ja, ik heb Conti SC 3 zónder N-code, omdat ik voorop 225/45/17 wil monteren en die is er niet mét N-code.


Vreemd, want de 928GTS had die maat om de voorwielen zitten.

Re: N3 banden onder een 3.2?

22 apr 2010 17:53

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In aparte maten is N codering niet altijd meer verkrijgbaar. Als dat het geval is, dan is het zaak te kijken naar de belastbaarheid van de band. Deze wordt aangeduid als bijv. 91H of 92W aan het einde van de codering en vertelt iets over de opbouw van de wang (heeft overigens niets met snelheidsindicatie te maken).

Re: N3 banden onder een 3.2?

22 apr 2010 20:41

Wimpie67 schreef:Dank je! Toch weer terug, mckok? :thumleft:


Natuurlijk ben ik er nog, ben nooit weg geweest!
Ben niet zo'n wegloper :wink:

Re: N3 banden onder een 3.2?

22 apr 2010 21:02

Wimpie67 schreef:Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In aparte maten is N codering niet altijd meer verkrijgbaar. Als dat het geval is, dan is het zaak te kijken naar de belastbaarheid van de band. Deze wordt aangeduid als bijv. 91H of 92W aan het einde van de codering en vertelt iets over de opbouw van de wang (heeft overigens niets met snelheidsindicatie te maken).


Klopt, volgens mij kan je bijvoorbeeld bij 94Y meer dan 2000 kg aan totaalmassa verplaatsen. Maar bij een 11-je is dat erg onbelangrijk.

Re: N3 banden onder een 3.2?

22 apr 2010 21:19

Klopt ook, maar het zegt wel iets over de stabiliteit van de wang van de band. En dat is dan wel weer belangrijk.... Overleg met bandenboer, wel eentje met verstand van (Porsche)zaken is in dit geval raadzaam :!:

Re: N3 banden onder een 3.2?

23 apr 2010 9:54

Dat is ook zo.

Het niveau van de gemiddelde bandenboer ontstijgt het niveau van de gemiddelde bandentrapper niet veel.

Re: N3 banden onder een 3.2?

28 apr 2015 11:54

Ben aan het oriënteren voor bandjes de P Zero 225/50 voor achter lijkt mij een goede optie.

Mijn bandenboer komt met het verhaal dat ipv de P Zero de Pirelli Cinturato P7 225/50 R16 92W gemonteerd kan worden.

Iemand ervaring mee?
Plaats een reactie