13 okt 2005 21:55
14 okt 2005 0:49
14 okt 2005 9:43
SPEEDY944 schreef:Ik verwachtte dat ik uiteindelijk echter voor de Conti's zou moeten gaan (die worden immers door Porsche zelf gemonteerd).
14 okt 2005 10:17
Karrera schreef:Dit wilde ik jullie niet onthouden
14 okt 2005 12:54
14 okt 2005 13:26
14 okt 2005 13:48
14 okt 2005 19:24
14 okt 2005 21:03
15 okt 2005 11:09
15 okt 2005 11:25
15 okt 2005 11:34
15 okt 2005 14:24
Karrera schreef:Welke (productie) Porsches verlaten de fabriek zonder N-codering Devils son? Zelfs Cayenne banden zijn voorzien van N-coderingen dacht ik.
Karrera schreef:Verder, ten tijde van de 964 praatten we over N0 banden .. we zijn nu inderdaad wel iets verder, we hebben N1 gehad, N2 etc ... De tijd heeft dus niet stil gestaan.
Karrera schreef:Porsche test banden inderaad ook met oudere modellen. Enige jaren geleden kreeg ik zelfs een technisch schrijven onder ogen voor de 356, banden ontwikkeld in samenwerking met Pneumant (!).
Karrera schreef:Vooral Bridgestone en Michelin kwamen met de ene band na de andere uit en verzuimden regelmatig een ouder type in het programma te houden, waardoor veel klanten gedwongen werden 4 banden te kopen wanneer er slechts 1 of 2 nodig waren. Moeilijk mee te werken. Dit is weer een reden om Conti te kiezen.
Karrera schreef:maar ik zeg tegen niemand dat ze die absoluut moeten hebben en N-coderingen maar naast zich neer moeten leggen.
Karrera schreef:Wat je eerder zei over het P-Zero systeem begrijp ik niet helemaal, de asymmetricos en de directionales zijn van eenzelfde fabrikaat en als ze dan ook dezelfde N-codering dragen voldoen ze toch aan het Porsche advies?
Karrera schreef:Een vergelijk met Ferrari gaat ook niet geheel op, dat is een totaal andere auto die zich behoorlijk anders gedraagt dan een 911. Bij een 911 moet je echt opletten, en een 911 heeft alle professionele zorg nodig die je maar kunt bedenken. Ik heb behoorlijk wat banden aan Porsche rijders verkocht, en nog steeds, en die mensen zijn slechts gebaat bij het beste advies.
Karrera schreef:Ik kan daarbij niet slechts teruggrijpen op persoonlijke ervaringen of die van anderen, dit forum is niet anders. Er word een duur product aangeschaft, en het is een onderdeel van de auto wat de veiligheid direct beinvloed. Het is meer dan een dagtaak om met een beter advies te komen dan Porsche of de Porsche geadviseerde banden fabrikanten, daarnaast ben ik ook niet afgestudeerd in banden.
Karrera schreef:Wat het ook is, het gros van de Porsche rijders is druk bezig met andere dingen dan banden ingenieur spelen. Daarnaast zijn banden net even te duur om ze gewoon maar even te proberen, en Porsches ook.
Karrera schreef:Hetzelfde geld voor velgen, wat moet je vertellen aan de meneer die tijdens een noodstop op de autobahn alle vier harten uit de (niet originele) velgen van zijn Turbo brak? Hij kan er in ieder geval niets meer over vertellen.
Karrera schreef:De winst die te behalen is door je eigen banden ingenieur te zijn is mijns inziens relatief nihil. Tenzij je anders rijd dan waar een productie Porsche voor bedoelt is.
Karrera schreef:215s of 225/17s op een 964 of een 993 doen de inruilprijs geen goed. Die auto kan je zo gewoon niet met een gerust hart verkopen. En daar kun je tegenin gaan, dat heeft gewoon geen zin. Het ziet er trouwens niet uit ook. Vaak gezien om 17" "Turbos". Erg jammer altijd.
Karrera schreef:Olie is zo'n zelfde vaag gebied trouwens, een gewoon 993 blok kost gewoon even over de 40.000 Euro. Daar adviseer ik toch ook geen Castrol voor zeker?
Karrera schreef:Banden moeten 100% goed. Verkoop jij de banden die je adviseerd met 100% garantie, niet goed geld terug? Ze hier aanbevelen is exact hetzelfde, echter zonder de geld terug garantie.
Karrera schreef: Met N-coderingen is alles waterdicht geregeld, echt Duits. Stappen we daar vanaf dan zouden we al snel bijvoorbeeld oude Conti Sportcontacts met een Sportcontact II mixen onder dezelfde wagen, omdat er slechts twee banden aan vervanging toe zijn op dat moment. Hoe ga je dat allemaal omschrijven naar de klant toe?
15 okt 2005 14:42
15 okt 2005 16:05
15 okt 2005 17:56
Gerco schreef:Ieder zijn meug kwa band hoor![]()
N of geen N.........
En kwa mijn mening, Ik heb nu Conti Sportcontacts onder mijn 993 TT, maar ben die hard aan het weg gummen zodat ik snel weer op mijn vertrouwde S02's kan rijden want daar heb ik volgens mij meer grip mee.
En die hebben geen N codering ? Lig ik niet van wakker...
15 okt 2005 18:21
15 okt 2005 19:55
Devils son schreef:Tot slot: veel Porscherijders vinden het advies van Porsche om N-codering te gebruiken erg belangrijk. Gebruiken ze ook Mobil 1 (en weten ze dat dit advies gewoon gegeven wordt uit een partnership met Mobil, zoals vrijwel alle producenten dat hebben)? Gaan ze ook altijd naar de Porschedealer (want dat adviseert Porsche ook). Houden ze dezelfde veren en dempers? En als ze gaan wijzigen, gaan ze dan over tot aanschaf van de M030 specs? Laat men de remmen altijd origineel (of monteert men 993 TT “big reds”, hetgeen nu WEL levensgevaarlijk kan zijn)? Wie hier gaat zijn airbags vervangen na 15 jaar?
Eerlijk de vragen beantwoorden en je dan afvragen of het advies van Porsche “de wet” is, of slechts “een advies”…
15 okt 2005 20:29
15 okt 2005 20:47
EriC4C schreef:vind ik toch wel een bijzondere uitspraak voor een advocaat.
15 okt 2005 20:49
15 okt 2005 21:12
HenkC2C schreef:En sommige adviezen ben je weer verplicht op te volgen....
15 okt 2005 21:15
15 okt 2005 21:18
HenkC2C schreef:Of mijn advies goed opvolgen en niet steeds maar weer het laatste woord willen hebben!
15 okt 2005 21:23