15 sep 2007 18:12
porsche928_rookie schreef:parkeer voor het hotel en aldaar in bed duik.
15 sep 2007 18:12
15 sep 2007 18:27
15 sep 2007 18:43
Roenkie schreef:
Als ik ff lees over hoe je met de auto's omgaat dan is een Maranello wel het laatste waar je aan moet denken. Die vinden het echt niet fijn om koud op hun flikker te krijgen en als het mis gaat ben je ook wel wat meer munten kwijt dan bij je 928
15 sep 2007 19:00
15 sep 2007 19:18
15 sep 2007 19:36
15 sep 2007 20:10
15 sep 2007 21:08
15 sep 2007 21:18
15 sep 2007 21:53
15 sep 2007 22:27
16 sep 2007 6:07
16 sep 2007 6:08
16 sep 2007 10:48
porsche928_rookie schreef:@944 guy
De V-snaar die de luchtpomp aandrijft is ook verbonden met de ventilator voor radiator.
Het is idd niet van belang of de luchtpomp werkt zolang de lagers en ophanging maar in takt zijn om de poelie als spanrol te laten fungeren voor de ventilator.
Het is nu juist deze lagers die het altijd begeven.
Het ding loopt slechts 240 km/uur en geen mm/s harder
16 sep 2007 11:25
944 guy schreef:Bovendien is zo'n 928 echt een slagschip vergeleken met bijv een 944. Ik maak mn pa wijs dat een 951 (250pk) gehakt maakt van een 928 als het op rijden aankomt (en dan niet alleen rechtuit), maar op comfort halen ze het niet (dat is weer die 2-300 kilo gewichtsverschil).
Het ding loopt slechts 240 km/uur en geen mm/s harder
Een 928 heeft dan ook de aerodynamica van een baksteen
16 sep 2007 13:52
16 sep 2007 14:18
porsche928_rookie schreef:Het was de eerste auto met standaard ABS (vanaf modeljaar 1986).
16 sep 2007 14:34
16 sep 2007 14:40
16 sep 2007 14:45
16 sep 2007 15:37
Rick schreef:Ik denk dat het probleem niet in de baksteen aerodynamica ligt, maar meer aan de erbarmelijke motorische conditie van welke auto dan ook.
Gisteren nog naar Krefeld geweest, en zonder al te veel moeite de 270 km/u op de teller aangetikt.
16 sep 2007 16:06
944 guy schreef:Wat jou 270 kmh betreft: Weet je ook wat je teller-afwijking is? Onze 928 is ~10% (teveel, tov werkelijk), evenals de 944. Als jij op de teller 270 rijdt, met 10% afwijking kom je uit op 245. Dus het is ff de vraag wat 928rookie had: 240 op de teller, of 240 volgens GPS oid. Maar idd, 240 komt laf over, de absolute top van onze 944 is 225 echte km's.
Zelf ben ik wel benieuwd naar onze 928 als die naar NL komt begin volgend jaar, gaan we direct duitsland in om dat ding te planken
Bij 200 kmh op de teller had ie nog genoeg over om lekker door te trekken (met nog de 4e versnelling te gaan..., in de VS durven we gewoon niet harder...)
Zelf ben ik wel benieuwd naar onze 928 als die naar NL komt begin volgend jaar, gaan we direct duitsland in om dat ding te planken
16 sep 2007 16:10
16 sep 2007 17:17
Rick schreef:
![]()
Hebben jullie een US- of Europa-uitvoering?