Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

14 maart 2010 11:27

Klopt helemaal. middelste getal is percentage.

Persoonlijk zou ik eerst absoluut de oude velgjes + bandjes erop gooien voordat je nieuwe koopt, Waarom? Wellicht is dit het probleem niet, maar iets anders wat $$$$ kost(waarschijnlijk/ik denk het niet). Zou dan eerst geld uitgeven om het probleem op te lossen en dan velgen/banden kopen. Wellicht heeft ook de uitkomst van het oplossen van het probleem invloed op je nieuwe banden keuze i.v.m. maatvoering velgen + banden(denk het niet hoor).

Succes! ben benieuwd wat het euvel was.

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

14 maart 2010 11:45

Heb je de speling in de aandrijflijn al eens gecheckt? Lijkt me namelijk eerder een probleem met speling op een kruiskoppeling of wellicht versleten motorsteunen?

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

14 maart 2010 12:18

Ik begrijp niet dat er nog steeds grapjes gemaakt moeten worden over de geschiktheid van een 964 voor RON95. Dit lijkt me toch zo langzamerhand wel zijn leukste tijd gehad te hebben... :scratch:

TIP; check de binnenkant van het dekseltje over je tankdop, of de Betriebsanleitung.
:thumleft:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

15 maart 2010 11:54

ik ben ondanks de goede adviezen (probeer de oude velgen nog eens) toch op mijn gut-feeling afgegaan, heb zaterdag nieuwe Conti's met N1 codering rondom laten installeren en voila: probleem opgelost. Blijkt wel hoe nauw de bandenmaten voor een 964 C4 luisteren, onze achterbanden zaten met 215/55/16 wel heel dicht bij de 225/50/16 die er op horen, maar het was genoeg om een serieus probleem te vormen voor het differentieel van de auto.
Ik had, onder andere op dit forum, al wel begrepen dat de juiste banden belangrijk zijn voor het weggedrag van een 911, maar na het monteren van de Conti's en uitlijnen van de auto hadden we eigenlijk een compleet nieuwe auto. Dit heugelijke feit luister bijgezet door zondag naar de Ardennen te rijden en een dagje 'spirited' rond te sturen over de kleine weggetjes daar; wat een feest. Als onervaren 911-rijder toch wel blij de C4 te hebben, een aantal malen duidelijk gemerkt dat dit systeem mij gered heeft bij stuur/schakelfouten. Even wachten nog met een C2 lijkt het devies. Het was meteen de vuurdoop voor onze budget-911; hij slaagde echter met vlag en wimpel. Kan na deze dag (900km+ over snelweg en vooral berg/landweggetjes) met een gerust hart zeggen dat de auto technisch helemaal in orde is, geen enkel gebrek kunnen spotten aan motor, bak, koppeling, wielophanging, remmen of het electrisch systeem. Ongelooflijk dat een auto met bijna 260k op de teller nog zo strak stuurt, remt en schakelt. Ben qua Duitse bouwkwlaiteit toch wel wat gewend met mijn dagelijkse W123 240td, maar dit is van een andere orde. Nauwelijks tot geen olieverbruik of lekkage, geen problemen met temperatuur, eigenlijk gewoon helemaal in orde. Alle kleine mankementen hebben we inmiddels met succes verholpen voor een paar honderd euro aan onderdelen, alle after-market rommel en jaren 90 electronica is grondig verwijderd en waar nodig vervangen voor OEM onderdelen. Niet slecht voor een 964 van 11k. Nu nog het slechte lakwerk aanpakken en een grondige onderhoudsbeurt en we hebben de auto waar we hem hebben willen.
Het 911 virus had er slechts 2 weken voor nodig om zich in onze aderen te verspreiden, ik kan me niet voorstellen dat het ooit nog verdwijnt..

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

15 maart 2010 22:20

Goed om te horen!
Heb je misschien ook feauteaux? Ben benieuwd!
:popcorn:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

16 maart 2010 13:09

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar, een 964 voor 11k, niet slecht! :scratch:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

16 maart 2010 17:19

zal vanavond wel even wat fotootjes plaatsen. 11k is inderdaad niet veel, heeft ook een maandje of wat geduurd om hem los te weken van de vorige eigenaar die 15k wilde hebben. Eigenlijk hebben wij alle Porsche-aanschaf-no-no's aan de laars gelapt. De auto is Duitse import, heeft 8 eigenaren gehad, niet de originele motor (in 1996 bij 75000km een nieuw blok in gekomen), niet de originele lak (wel kleur) en de onderhoudsboekjes ontbreken. De auto heeft ook nog eens bijna 260.000km gelopen, de motor 75.000 minder. (Gelukkig is er well een vrij uitgebreide geschiedenis bij van facturen.) Daarnaast heeft de vorige eigenaar, die zelf helemaal niets kon, de auto flink verwaarloosd. Gelukkig heeft hij het essentiele motoronderhoud wel gepleegd en zeer kort geleden een nieuwe koppeling laten plaatsen, maar verder helemaal niets. Maw een auto waar bijna iedereen door wordt afgeschrikt, en in de huidige markt is een 911 sowieso al geen makkelijk verkoopbare autol, laat staan in de besneeuwde maanden december en januari.
Wij zagen echter dat de auto (dagelijks gebruikt door de vorige eigenaar) zowel schadevrij als hard en technisch en motorisch erg goed was. Uiteraard hebben we een AKK laten doen en hoewel de mankementen niet op het AKK-formulier pasten zat daar eigenlijk niet zoveel tussen dat echt zorgen baart. De auto toonde vreselijk slecht met roest rond het voorraam, kapotte knipperlichten, electrische ramen die niet werkten, foute wielen met gladde banden, vocht (en schimmel) in de kofferbak en een smerig interieur. Maar met een paar zaterdagen flink doorwerken en een paar honderd euro aan onderdelen is de auto totaal getransformeerd. Het interieur kwam als nieuw uit een grondige schoonmaakactie waarbij wel autotelefoon en after market alarm hebben verwijderd, een nieuw (gebruikt) eindstuk van de sideskirt vulde het gapende gat aan de zijkant, nieuwe schakelaars waren voldoende om de ramen en spiegels te repareren, paar nieuwe gasveren voor de motorkap, setje OEM velgen van marktplaats, setje oranje knippers waren voldoende om de meeste problemen op te lossen. Nieuwe banden en uitlijnen transformeerden vervolgens het rijgedrag.
We zijn inmiddels, na een paar weken, op het punt dat aan en in de 964 alles naar behoren werkt, de auto fabrieksorigineel is en ontdaan van alle rommel. En hij stuurt, schakelt en remt fantastich. Alleen de carosserie behoeft nog aandacht; naast wat diepe (en ondiepe) krassen en een knikje onderin de voorbumper heeft de auto last van roest rond het voorraam en op de hoeken waar de voorschermen de parafan raken. Daarnaast kleine blaasjes op de rand van de kofferklep en motorkap. Kortom, eigenlijk heeft de auto een full-body respray nodig, en zoals het er nu voorstaat is daar ook budget voor, een mooi zomerprojectje..

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

16 maart 2010 17:23

dapper :thumleft:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

16 maart 2010 17:31

Dat wel

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

16 maart 2010 18:42

Ze bestaan wel koopjes! :wink: Alleen moet je er het eea aan doen.... :mrgreen:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

17 maart 2010 10:40

we hebben zeker een risico genomen, willens en wetens, hoewel de AKK van Witmer en Odijk dit wel enigszins beperkt. Daarnaast hebben we beide behoorlijk ervaring met kopen, werken aan, en verkopen van klassieke auto's, van klassieke Lancia's en Maserati's tot Mercedessen. Werk zit er wel aan, maar dat was de reden dat we er aan begonnen, mijn vader is onlangs met pensioen gegaan en heeft 'too much time on his hands' en omdat ik 8 jaar in het buitenland heb gewoond leek ons dit een leuk project om wat tijd met elkaar door te brengen. Voor ons beide is de 911 de ultieme auto, dus de keus voor een 911 was snel gemaakt. Dat het een 964 werd kwam puur doordat we deze specifieke auto tegenkwamen, het had ook een T, SC, 3.2 oid kunnen worden. Eigenlijk hadden we ook niet gedacht dat we zo snel al zo ver zouden zijn, maar het demonteren en spuitklaar maken zal nog een flinke klus worden..

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

17 maart 2010 13:13

Zou ik lekker in de herfst doen. Eerst lekker rijden... :drive:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

17 maart 2010 21:42

Maar intussen kan er wat mij betreft nog steeds een fotootje vanaf.
:popcorn:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

23 maart 2010 11:25

Opgelost, mooi!

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

23 maart 2010 13:56

Echt een leuk verhaal, blijf ons af en toe op de hoogte houden van de vorderingen/ontwikkelingen! :thumleft:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

23 maart 2010 18:57

tja.... waar blijft de pica nu? :mrgreen: Mooi dat het is opgelost en wat Horn al zegt... de rest voor later en eerst even lekker genieten van het rijden :wink:
Zeker nu het mooie weer er weer aankomt! Lekker toeren, terrasje pikken en daarna lekker BBQ'en :cheers: :ba:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

24 maart 2010 0:45

divwerf schreef: en omdat ik 8 jaar in het buitenland heb gewoond leek ons dit een leuk project om wat tijd met elkaar door te brengen.


Mooi project gekozen :thumleft: Succes met het afronden, wat foto's zou mooi zijn btw :idea:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

24 maart 2010 20:56

You don't say??!

:scratch:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

28 maart 2010 21:52

foto's staan inmiddels in mijn album..
Weet iemand hoe je de gasdrukveren van de kofferklep vervangt? (Aangehechtng onderkant)

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

28 maart 2010 22:18

is als je het vaker gedaan hebt een eitje. zo niet, een hel... ik heb onwijs lopen pielen en uiteindelijk heeft Erwin (Renntech) beide in twee minuten vervangen :oops:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

28 maart 2010 22:28

Ja Divwerf nu ziek ik het probleem. De verkeerde velgen(geen cup) bij de verkeerde spiegels(wel cup). Of andersom. Geintje en mooie bak. En dan voor dat geld. :salut:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

29 maart 2010 19:59

Nice pics :thumleft:

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

05 okt 2010 0:19

om het verhaal compleet te maken: we waren een heel eind met de auto, motorisch en mechanisch helemaal in orde, dik 7000km gereden in het afgelopen half jaar, alleen wat roestplekjes en krassen moesten nog worden aangepakt, toen.. hij werd gestolen. Bij mij in Amsterdam voor de deur weggehaald. Daar sta je dan 's ochtends met je sleuteltje en goeie zin. Wel goed verzekerd (taxatiewaarde) maar de taxatie vond plaats voor we al het werk aan de auto hadden gedaan. We houden er nog wel iets aan over, maar het is toch wel een triest einde van de auto die me het meest plezier heeft gegeven van alle auto's die ik heb bezeten..

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

05 okt 2010 1:16

bah :twisted:
waar in amsterdam?

Re: 'stoten' bij loslaten gas 964

05 okt 2010 1:43

divwerf schreef:hij werd gestolen. Bij mij in Amsterdam voor de deur weggehaald.


Daar hebben we 'n speciale afdeling op dit forum voor :arrow: voel je vrij daar 'n bericht te plaatsen met zoveel mogelijk info over het gestolen voertuig :idea:
Plaats een reactie