Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: verschil achterremmen 993 en 964

08 maart 2013 13:12

veel kennis heb ik idd van bill opgedaan, toffe peer bij pb vragen antwoord die altijd heel uitgebreid 8)

ik heb ook aardig wat kennis van jeroen914 bekomen :wink:

Re: verschil achterremmen 993 en 964

08 maart 2013 13:32

Over remmen gesproken, ben begonnen met een 2.7 zonder rembekr. en nu die ge(i)le jongens eronder met carbon en die stoppen datwiljenieweten :!: :!: :!:

Re: verschil achterremmen 993 en 964

08 maart 2013 13:36

ja dat wil wel met zulke dikke sloffen eronder en zulke joekels van remmen , dat heeft me grip tegen alle wetten in 8)

Re: verschil achterremmen 993 en 964

08 maart 2013 14:05

Die 2.7 had maar 185 mm brede bandjes en je GT3RS heeft iets in de range 295 tot 335, Hans :wink:

Re: verschil achterremmen 993 en 964

08 maart 2013 15:16

ik merk zelf en heel groot verschil met koude remmen of warme remmen, dan bijt het nog meer

ik heb zon suk met aan het eind van de uitvoegstrook een rotonde daar op volle snelheid op het laatst remmen,
terug schakelen en weer remmen, bij de tweede keer aanremmen pakt het veel feller

Re: verschil achterremmen 993 en 964

09 maart 2013 12:28

Dank iedereen voor de reacties. Deze en het lezen van een aantal andere fora hebben we weer wat dichterbij gebracht. Ik wil naar deze combo toe:

Achter de 2-pots vervangen voor 964 4 pots. Weinig ingrijpend
Voor 965 rotors en 993TT/928S4/GTS met adapterplaten
993 hoofdremcilinder en rembekrachtiger.

Dan heb ik ook een 993 bevestigingsbeugel nodig voor de rembekrachtiger en een aanpassing nodig omdat de aansluiting (10 mm versus 12mm) moet worden gemaakt.

@Rob, heb ik dan nog steeds een probleem met het remvloeistofvoorraadreservoir?
@ Knauf en anderen, klopt de offset dan nog aan de voorzijde?

Voorts heb ik het idee de remklauwen gebruikt aan te schaffen, ze uit elkaar te trekken en rood te laten poedercoaten bij hetzelfde bedrijf als waar ik ooit de beplating van de motor heen hittebestendig heb laten poedercoaten. Klauwen reviseren en monteren.

Graag jullie commentaar op deze aanpak.

groet en fijn weekeinde, Klaas

Re: verschil achterremmen 993 en 964

09 maart 2013 13:18

hey klaas tijgahhhht

als je gewoon een 964 c4 rembekrachtiger neemt dies nog zwaarder dan een 993c2 !
dan benje in 1x klaar hoefje niks aan te passen :idea:

offset blijft gelijk !

wat ik al eerder benoemdemet 993 klauwen voor je krijgt difference in schijven als je geboorde schijven wil

928 voor schijven zijn anders geboord dan 964 achterschijven :(

2de hands is altijd interessanter als je toch gaat kleuren, zijn ze gelijk weer vers gangbaar gemaakt 8)

Re: verschil achterremmen 993 en 964

16 jan 2015 20:31

jammer dat we nix meer hebben gehoord hoe het is afgelopen.
ik zit bij mij nog steeds met de kleine remmen achter,heb nu mooie c4 klauwen gereviseerd en klaar liggen.
ik denk dat ik ze er maar niet op zet als het verder geen functie heeft zonder dingen verder aantepassen en misschien olie tekort kom.
ik zie dat er op de c4 ook twee olie reservoirs zitten ipv 1.

gr anton964
Plaats een reactie