Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
18 jan 2017 7:56
als je om en om super blue gebruikt icm niet gekleurde até, dan heb je visueel controle op het proces van de verversing
18 jan 2017 10:20
Heeft iemand ook een voorbeeld van zo'n 'set' om zelf de remvloeistof te vervangen?
18 jan 2017 10:28
ik gebruik zoiets als deze , welliswaar niet op een Porsche , maar principe is het zelfde
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... oCLKbw_wcB
18 jan 2017 11:02
Dank je wel, Harry! Kosten zijn zeker te overzien.
Is dit een redelijk fool-proof systeem of zijn er wellicht systemen die misschien duurder zijn, maar misschien handiger werken en/of de kans op eventuele aanwezigheid lucht in het systeem verkleinen?
18 jan 2017 23:37
Hoi Bart, we een leuk overzichtelijk klusje om samen te doen. Op Pelican parts staat nog wel iets over auto's met PSM
http://www.pelicanparts.com/techarticles/Porsche-996-997-Carrera/48-BRAKES-Bleeding_Brakes/48-BRAKES-Bleeding_Brakes.htmInhoud zou zijn 0,45ltr. Denk dat Alpo in Haarlem je wel kan adviseren exact welke Até te gebruiken.
19 jan 2017 0:48
Blijkbaar is het niet nodig om de scan tool te gebruiken tijdens het verversen van de remvloeistof als je niet aan de ABS gewerkt hebt. De durametric diagnose software kan blijkbaar de abs aansturen maar of je dat gebruikt voor ontluchting of verversen van het remsysteem is me niet duidelijk.
Welke remvloeistof overeenkomt met hetgeen Porsche gebruikt is me nog onduidelijk. Ate SL6.6 is speciaal voor auto's met ABS maar ja. Is de rest daar dan niet geschikt voor? Lijkt me ook weer niet. Ate Type 200 is voor sportwagens en Superblue voor circuitgebruik. Lijkt me dat Ate Type 200 dan de juiste keuze is voor een moderne Porsche. Kost ergens tussen de 13,50 en 20,- afhankelijk van waar je het koopt.
20 jan 2017 0:50
Mijn specialist vraagt 65 euri voor het verversen van remvloeistof. Kan je het niet voor laten, lijkt me.
20 jan 2017 10:28
dpRide schreef:als je om en om super blue gebruikt icm niet gekleurde até, dan heb je visueel controle op het proces van de verversing

Ik doe het precies zoals hierboven genoemd. Maar heb dus al en tijdje 2 potjes staan met aangebroken remvloeistof.
Het dekseltje zit goed vast gedraaid, maar het spul trekt nu ook water aan toch? Net als dat het in het remsysteem zit.
Hoelang blijft dat spul goed in een aangebroken flesje/blik?
21 jan 2017 21:07
Octaaf schreef:Welke remvloeistof overeenkomt met hetgeen Porsche gebruikt is me nog onduidelijk. Ate SL6.6 is speciaal voor auto's met ABS maar ja. Is de rest daar dan niet geschikt voor? Lijkt me ook weer niet. Ate Type 200 is voor sportwagens en Superblue voor circuitgebruik. Lijkt me dat Ate Type 200 dan de juiste keuze is voor een moderne Porsche. Kost ergens tussen de 13,50 en 20,- afhankelijk van waar je het koopt.
Hoi Bart, hierbij wat meer duidelijkheid:
22 jan 2017 21:52
Bij
www.autodoc.nl heb je 5 liter ATE sl6 DOT4 voor 36 Euro en 1 liter voor 21 Euro thuisbezorgd.
Per remklauw heb je ca 0.25 liter nodig volgens 993 en 997 handboek.
gr Hans
23 jan 2017 9:10
Castrol SRF: duur maar als je er maar een liter van nodig hebt valt het mee. De stabiliteit onder belasting is zeer goed. (Dry boiling point: 310°C / Wet boiling point 270°C)
Verder goede ervaring met Motul RBF 600 of 660 (dry/wet boiling point 325°C / 204°C). Kost rond de 30euro per liter
23 jan 2017 18:56
Je moet je ook afvragen wat je met de auto doet. Rij je veel track days, kun je overwegen om er een "race geschikte" rem olie in te gooien. Anders volstaat elke Dot 4 wel. Als ik kijk hoe ze van de Porsche club de slalom rijden, kun je er net zo goed slaolie in gooien.
Vind ik net zoiets als met gereedschap..... boor en schroefmachines gebruik ik elke dag veel en die zijn van makita. Bv een afkortzaag gebruik ik 5 keer per jaar en die is van de Aldi
24 jan 2017 1:00
Helemaal mee eens. Maar als je voor 10 euro extra zo een betere remolie kan gebruiken. Doe jij het dan of niet. Ieder zijn voorkeur verder.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.