Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
10 nov 2022 19:32
Dank je!
Da's een beetje ver weg.
Ik rijd eerst even naar de lokale wrapboer die ook de lokale dealer bedient.
10 nov 2022 19:56
Ik wou net zeggen. Porsche dealer zal ook niet zelf wrappen en er een wrapper voor inschakelen.
10 nov 2022 19:57
Yep schreef:SCM is al geactiveerd.
Gepasseerd station derhalve en mogelijk jammer.
Als je PVTS hebt is dat toch ook SCM5? Bij een Panamera in ieder geval wel (net nog even nagekeken).
Veel

plezier
11 nov 2022 11:38
Nog even nagedacht over de wielen/banden.
Naar buiten kijkende laat ik het zo, zomerbanden dus.
De laatste jaren zijn winterbanden nauwelijks nodig gebleken.
Daarnaast komt er een '4'.
En als het qua sneeuw echt de spuigaten uitloopt, dan blijven we gewoon 'thuis'.
Dagelijkse verplichtingen buiten de deur zijn er niet.
16 nov 2022 19:37
Stomme vraag: Ik krijg de foto niet geplaatst....
16 nov 2022 21:42
Gelukt.
Wat een kar.
Vanochtend opgehaald en de eerste rustiger kilometers gereden.
16 nov 2022 22:15
Gefeliciteerd, wat een droomwagen
16 nov 2022 22:30
Thanks en zeer happy mee.
Dit is wel het echte werk na een 440i Cabrio, overigens ook geen jippie.
17 nov 2022 1:58
Veel plezier gewenst met de nieuwe waggel
17 nov 2022 9:41
Erg mooi hoor

.
Als ik jou was zou ik niet alleen de eerste kms rustig rijden, maar tot 3000km; volgens mij max 160kmh en 4000rpm (staat in het boekje en kan per model verschillen). En ook niet te rustig rijden.
Veel

plezier
17 nov 2022 10:53
Gefeliciteerd hoor. Mooie auto. Kleurtje die je niet snel over het hoofd ziet op de weg!
17 nov 2022 15:23
Thanks mannen.
Ik rijd de 911 rustig in.
Naarmate de kilometers vorderen worden belasting en toerental opgevoerd (schemaatje).
Daarnaast veel schakelen, liefst ook wat kortere ritten en warmdraaien en afkoelen de tijd geven.
Zo heb ik het altijd gedaan.
Nog nooit een auto met veel olieverbruik gehad (zelfs geen TFSI motoren!!!).
17 nov 2022 19:49
Is dat een schema van Porsche of zelf gemaakt?
17 nov 2022 19:56
Eigen werk.
17 nov 2022 22:14
Je drijfstanglagers zullen die 2000 toeren niet echt prettig vinden .... gewoon 2500 ~ 3000 aanhouden voor het begin, met af en toe een uithaal naar 3500.
Als je circa 1000 km hebt gereden, warm rijden en gewoon toeren maken.
Toerental niet (nooit?) van onder de 2000 laten werken, behalve in de 1ste versnelling dan
... heb nog nimmer olie bij hoeven te vullen tussen de oliewissels in
17 nov 2022 22:21
Klopt, je voelt wat vibraties en lichtelijk kreunen onder 2.000 RPM.
Alles voor een laag verbruik op papier scheelt tenslotte BPM.
De Sport modus zorgt al voor een lagere versnelling (of 2).
Daarnaast viel het me op (nog even checken) dat farting (sportuitlaat) alleen optreedt in de Sport modus.
Genoeg reden om Sport aan te houden

.
Of manueel natuurlijk.
Thanks.
23 dec 2022 15:53
pat69 schreef:Nog iets wat je nodig hebt: een taktiek hoe je je druppellader gaat koppelen (aan de 992 kant)
Kan niet zoals bij de oudjes via de aansteker, er zit in de 992 geen 12V-aansteker, wel 12V bij voeteneinde passagier maar die sckakelt na 30 minuten uit
Zie bijv.
hier
Klopt, dat heb ik ook begrepen.
Porsche maaskt hiertoe binnenkort even een aansluiting onder de kap (voor).
Maar, welke lader is de beste (voor Lithium)?
En welke afdekhoes voor binnen voldoet?
Dank alvast.
23 dec 2022 19:58
Voor die indoor autohoes zou ik voor Porsche hoes gaan:
https://www.porsche-shop.nl/auto-accessoires/comfort-en-bescherming/afdekhoezen/99204401200-autohoes-voor-binnen-992?page=2&cid=11Acculader van CTEK is de standaard, (een porsche lader is ook een ctek met een ander hoesje) zal ook wel leverbaar zijn voor Lythium accu’s denk ik ???
23 dec 2022 21:28
Yep schreef:Thanks mannen.
Ik rijd de 911 rustig in.
Naarmate de kilometers vorderen worden belasting en toerental opgevoerd (schemaatje).
Daarnaast veel schakelen, liefst ook wat kortere ritten en warmdraaien en afkoelen de tijd geven.
Zo heb ik het altijd gedaan.
Nog nooit een auto met veel olieverbruik gehad (zelfs geen TFSI motoren!!!).

Wel eens gezien hoe dat gaat als een auto van de lopende band af komt en met koude motor de rollenbank opgaat? Nog even los van alle studenten en chauffeurs die er de eerste kms opzetten op rangeerterreinen, havens en 8-laders.
23 dec 2022 21:28
PS: Mooie uto!
23 dec 2022 22:22
Hans44 schreef:Yep schreef:Thanks mannen.
Ik rijd de 911 rustig in.
Naarmate de kilometers vorderen worden belasting en toerental opgevoerd (schemaatje).
Daarnaast veel schakelen, liefst ook wat kortere ritten en warmdraaien en afkoelen de tijd geven.
Zo heb ik het altijd gedaan.
Nog nooit een auto met veel olieverbruik gehad (zelfs geen TFSI motoren!!!).

Wel eens gezien hoe dat gaat als een auto van de lopende band af komt en met koude motor de rollenbank opgaat? Nog even los van alle studenten en chauffeurs die er de eerste kms opzetten op rangeerterreinen, havens en 8-laders.
Dat zou kunnen.
En wat is je conclusie?
23 dec 2022 22:23
Hans44 schreef:PS: Mooie uto!
Dank je!!!
23 dec 2022 22:31
Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om met koude motor of een nieuwe auto meteen vol te gaan, maar inrijden wordt vaak wel een groot podium gegeven terwijl in de eerste km's vaak nergens rekening mee is gehouden. De meeste motoren overlijden tegenwoordig volgens mij aan zaken die niet veel met inrijden te maken hebben zoals kettingen, goedkope materialen etc.
24 dec 2022 14:48
Yep schreef:Dank voor je tips!!
Deze heb ik voor de 992. Die heeft de Li-Ion laadmode keuze.
Overigens schijnen niet alle 992's een lithium-ion accu te hebben. hangt af van of je de optie achterassturing (RAS Rear Axle Steering ) hebt las ik
hier en
hier. Ik heb de optie RAS en de lithium-ion accu dus steekproef met n=1 klopt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.