Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 maart 2006 17:03

Titanium weet je wel wa da kost.
Nee ik weet het ook niet.... maar wel duur, en ja ik heb ook een momentsleutel gekocht.
mvgr.
Roi
13 maart 2006 17:20
Renntech schreef:Even een aanvulling: ik denk overigens ook dat de moeren van magnesium zijn. Heb ik ook altijd beweerd. Oude geoxideerde moeren zien er het zelfde uit als een oud en slecht geworden carter van een 2.4 Aluminium oxydeerd wel maar wordt nooit zo poederachtig als een magnesium carter of wielmoer.
En ze zijn wel erg licht voor aluminium. Dus misschien toch magnesium?
Volgens mij zijn ze gewoon van aluminium.
13 maart 2006 18:42
Niemand een momentsleutel te koop toevallig?
13 maart 2006 19:01
porscheware schreef:Niemand een momentsleutel te koop toevallig?
Klikkerdeklik op het plaatje en je komt bij het gereedschap van
13 maart 2006 19:18
hee, perfect! Gaan we meteen eens even bestellen.
Misschien nog wat andere speeltjes ook.
13 maart 2006 20:35
ik probeer alleen maar gereedschap van snap on te kopen, heb gemerkt dat het beter past en eeuwig meegaat tot in tegenstelling van het andere gereedscap wat ik wel eens gekocht heb.
Jammer dat het zo duur is
robert
http://www.snap-on.nl/Pages/SnaponTools3.html
13 maart 2006 21:11
Mee eens. Koop ook meestal de betere merken gereedschap. Heb veel Makita en Festool. Je moet je alleen afvragen hoe vaak je het gebruikt.
Een momentsleutel dus misschien maar 1x in het jaar
13 maart 2006 21:23
rob964.c4 schreef:ik probeer alleen maar gereedschap van snap on te kopen, Jammer dat het zo duur is
Snap-on is niet duur,
vaak zelfs goedkoper dan andere bekende merken.
13 maart 2006 21:29
Erwin schreef:rob964.c4 schreef:ik probeer alleen maar gereedschap van snap on te kopen, Jammer dat het zo duur is
Snap-on is niet duur,

nee ok het is niet duur zeker niet als je er je btrood mee verdient maar een moment sleutel kost geen 25 euro.
Ik vind het wel superfijn gereedschap.
robert
13 maart 2006 23:52
porscheware schreef:Mee eens. Koop ook meestal de betere merken gereedschap. Heb veel Makita en Festool. Je moet je alleen afvragen hoe vaak je het gebruikt.
Een momentsleutel dus misschien maar 1x in het jaar

Heb een momentsleutel van Stahlwille, prima sleutel hoor. Weinig slijtage ook!
15 maart 2006 22:11
je moet wel op je woorden passen hier....
ik heb een lange momentsleutel, vandaar misschien.
moeren van alu kun je trouwens vergeten. is niet sterk genoeg.
ik blijf bij magnesium, wie vind het als eerste?
15 maart 2006 22:33
GP schreef:je moet wel op je woorden passen hier....
ik heb een lange momentsleutel, vandaar misschien.
alu
robert
15 maart 2006 22:52
Renntech schreef:rob964.c4 schreef:ik probeer alleen maar gereedschap van snap on te kopen, Jammer dat het zo duur is
Snap-on is niet duur,

Ja ja,,,,,'k dacht 't niet..anders spaarde ik wel snap.....snap je ????
16 maart 2006 0:44
hallo
ik heb zelf twee moment sleutels een van 12 tot 68 nm en een van 70 tot 330 nm.
deze zijn van britool komt uit engeland en werkt perfect.
ik gebruik ze niet alleen voor de wielen maar zet alles volgen de voorgeschreven aanhaal moment vast. zoals remmen wielen tot het kleinste schroefje toe.
mischien onzin maar het geeft altijd een goed gevoel als je weer de weg op gaat.
http://www.fwb.co.uk/mall/departmentpag ... /64162/1/1
anton964
16 maart 2006 18:05
Ik heb die wielmoeren ook eens aangetrokken op 130 Nm, maar ik vind dat behoorlijk stevig hoor.....zeker niet het gevoel dat je ze te snel te strak zou aandraaien.....
16 maart 2006 22:04
wat ik me dan weer afvraag een porsche die als je voluit gaat toch best redelijk belast word zet je vast met 130nm.
nu heb ik ook een transporter maar die moeten op 180 nm waarom zouden die zoveel vaster moeten?
anton964
16 maart 2006 22:28
anton964 schreef:wat ik me dan weer afvraag een porsche die als je voluit gaat toch best redelijk belast word zet je vast met 130nm.
nu heb ik ook een transporter maar die moeten op 180 nm waarom zouden die zoveel vaster moeten?
anton964
geen alu velgen en stalen wiel bouten
16 maart 2006 22:37
dus als ik jou goed begrijp zeg jij dat als ik lichtmetalen velgen onder de transporter doe hoeven ze maar met 130nm vast gezet teworden?
anton964
16 maart 2006 22:44
dat hangt volgens mij ook nog eens af van je wiel bouten en wat voor "spoed" oftewel hoe fijn je schroefdraad is van de bouten.
16 maart 2006 22:49
Ik moet wel toe geven dat ik mij op glad ijs begeef wat dit aangaat,,,
grove schroefdraad:moet je vaster aantrekken tov fijne draad want deze(fijne schroefdraaad) zet je met mnder kracht zeker zo vast.
Eerlijk gezegd denk ik dat een technieker als Erwin er meer over kan zeggen
16 maart 2006 22:57
Gewoon het boek volgen, dat doet Erwin ook....
29 maart 2006 18:08
GP schreef:
als alu niet sterk genoeg is, dan mag je het compleet vergeten met Mag, want das nog zachter. vandaar ook de overstap naar alu carters met de turbo.
het is overigens aluminium.
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/kse ... 57-00-M260Lug Nut Soft Socket
Every Porsche owner needs a Soft Socket in their tool box! This high quality, chrome plated lug nut socket was designed with inlaid high impact nylon to prevent rounded corners or scratches on your lug nuts. Cannot be used with air tools.
Not for use with steel lug bolts/nuts, ONLY for original aluminum lug nuts! Also not to be used to break stuck lug nuts free from the wheels
29 maart 2006 22:25
idd zoals ik al aan gaf 15 maart
robert