15 mei 2006 7:38
ppp 356 schreef:Jort schreef:Uhh.. wat was de orginele vraag van het topic ook weer?
In elk geval niet welke sneller is![]()
![]()
15 mei 2006 7:46
Jort schreef:ppp 356 schreef:Jort schreef:Uhh.. wat was de orginele vraag van het topic ook weer?
In elk geval niet welke sneller is![]()
![]()
De vraag was welke beter is, de Boxster S of the Cayman. Lekker belangrijk wat de gemiddelde koper kiest. Tenzij je je graag laat leiden door wat je buurman mooi vindt
15 mei 2006 9:59
15 mei 2006 10:02
Jort schreef:Overigens heeft Walter Röhrl de Cayman S kortgeleden in 8 minuut 11 rond de Nürburgring gesleurd. Dat is 7 seconden sneller dan de snelste tijd van de Boxster S en 4 seconden sneller dan de snelste rijd van de 997 Carrera 2.
15 mei 2006 10:40
Devils son schreef:Ten opzichte van de Boxster S is de Cayman overpriced.
15 mei 2006 10:49
15 mei 2006 11:19
patrick911 schreef:Ik zou voor dat geld nooit een auto kopen waarvan je weet dat ie nog beter zou kunnen zijn, maar dat ie om marketing-redenen precies tussen de Boxster en 911 is gezet. Vind ik persoonlijk erg slecht van Porsche.
15 mei 2006 11:22
Devils son schreef:Jort schreef:Overigens heeft Walter Röhrl de Cayman S kortgeleden in 8 minuut 11 rond de Nürburgring gesleurd. Dat is 7 seconden sneller dan de snelste tijd van de Boxster S en 4 seconden sneller dan de snelste rijd van de 997 Carrera 2.
7 seconden op 20,8 kilometer. Daar merk je op de openbare weg dus niets van.
15 mei 2006 11:31
Jort schreef:Draai het eens om. Waarom zou je de 911 kiezen als hij toch niet sneller is of aanvoelt en toch 29% (België) tot 32% (Nederland) duurder is? Dan moeten er dus andere redenen zijn, dat kan.
15 mei 2006 11:34
Marco schreef:Jort schreef:Draai het eens om. Waarom zou je de 911 kiezen als hij toch niet sneller is of aanvoelt en toch 29% (België) tot 32% (Nederland) duurder is? Dan moeten er dus andere redenen zijn, dat kan.
EMOTIE
als het alleen om kille cijfers gaat kan je beter een tvr oid kopen (ook niet vervelend overigens)
15 mei 2006 11:40
Jurgen schreef:Was idd een leuke vondst van JC , maar ook wel een makkelijke...
Jurgen schreef:Dit gaat volgens mij voor erg veel auto's op ; zijn zo gemaakt dat ze qua prijs/prestaties/uitrusting ergens "zitten"...
15 mei 2006 11:50
15 mei 2006 11:59
Jort schreef:
Ik geloof dat je het niet helemaal begrepen hebt. Draai het eens om. Waarom zou je de 911 kiezen als hij toch niet sneller is of aanvoelt en toch 29% (België) tot 32% (Nederland) duurder is? Dan moeten er dus andere redenen zijn, dat kan.
15 mei 2006 12:07
We hebben het hier niet over andere merken, maar over 1 en hetzelfde merk, dezelfde badge, dezelfde merkhistorie, vergelijkbare prestaties, beide sportcoupé's.Devils son schreef: En die andere redenen zijn er. Ga maar na, Ferrari wordt (met haar straatauto's) op het circuit om de oren geslagen door ik weet niet hoeveel merken. Maar denk je werkelijk dat een bezitter van een 575M er ook maar een seconde wakker van ligt dat zijn auto op het circuit langzamer is dan een 996 GT3? Of langzamer dan een 997S?
De 911 heeft iets wat de Cayman niet heeft en dat is bakken historie.
En daarmee beweer je het tegendeel van wat hiervoor zovaak geschreven is. Als diegene echt zo graag 911 had gereden, maar net het geld niet had, dan is er altijd nog de 997 waar de kop vanaf is.En het feit dat hij erboven is gepositioneerd. Ik heb niets tegen de Cayman, maar ik ben bang dat Clarkson gelijk heeft als hij zegt dat iemand die een Cayman koopt eigenlijk liever een 911 had gehad, maar daarvoor simpelweg niet het geld kon/wilde uitgeven...
15 mei 2006 12:08
Devils son schreef:Het is en blijft emotie.
15 mei 2006 12:13
15 mei 2006 12:13
Jort schreef:Ik geloof dat je het niet helemaal begrepen hebt.
15 mei 2006 12:14
Jort schreef:We hebben het hier niet over andere merken, maar over 1 en hetzelfde merk, dezelfde badge, dezelfde merkhistorie, vergelijkbare prestaties, beide sportcoupé's.
Om de gemiddelde koper maar weer eens aan te halen, die maalt niet om de historie. Getuige de vele 997 rijders die niet op of om kijken naar klassieke broertjes. Als je met historie bedoelt naamsbekendheid (de buren kennen het model, dat geeft aanzien), dan kan ik me daar in vinden.
Als diegene echt zo graag 911 had gereden, maar net het geld niet had, dan is er altijd nog de 997 waar de kop vanaf is.
15 mei 2006 12:16
vyeyendra schreef:En ik wil iets unieks hebben. En de cayman is dat.
15 mei 2006 12:18
Jort schreef:We hebben het hier niet over andere merken, maar over 1 en hetzelfde merk, dezelfde badge, dezelfde merkhistorie, vergelijkbare prestaties, beide sportcoupé's.Devils son schreef: En die andere redenen zijn er. Ga maar na, Ferrari wordt (met haar straatauto's) op het circuit om de oren geslagen door ik weet niet hoeveel merken. Maar denk je werkelijk dat een bezitter van een 575M er ook maar een seconde wakker van ligt dat zijn auto op het circuit langzamer is dan een 996 GT3? Of langzamer dan een 997S?De 911 heeft iets wat de Cayman niet heeft en dat is bakken historie.
Om de gemiddelde koper maar weer eens aan te halen, die maalt niet om de historie. Getuige de vele 997 rijders die niet op of om kijken naar klassieke broertjes. Als je met historie bedoelt naamsbekendheid (de buren kennen het model, dat geeft aanzien), dan kan ik me daar in vinden.En daarmee beweer je het tegendeel van wat hiervoor zovaak geschreven is. Als diegene echt zo graag 911 had gereden, maar net het geld niet had, dan is er altijd nog de 997 waar de kop vanaf is.En het feit dat hij erboven is gepositioneerd. Ik heb niets tegen de Cayman, maar ik ben bang dat Clarkson gelijk heeft als hij zegt dat iemand die een Cayman koopt eigenlijk liever een 911 had gehad, maar daarvoor simpelweg niet het geld kon/wilde uitgeven...
15 mei 2006 12:23
Ik heb niet het tegendeel beweerd, maar als je naar de Cayman en de 911 kijkt door de emotionele roze bril, blijven er bar weinig verschillen bestaan behalve de historie. En puur de historie geeft doorgaans volgens mij niet de doorslag, getuige de kennis die de gemiddelde 997 rijder hiervan heeft.Devils son schreef:Jort schreef:We hebben het hier niet over andere merken, maar over 1 en hetzelfde merk, dezelfde badge, dezelfde merkhistorie, vergelijkbare prestaties, beide sportcoupé's.
Waarom zou dit verhaal niet opgaan binnen een en hetzelfde merk? Ik denk persoonlijk dat men de auto om andere redenen koopt dan pure prestaties.
Ergens denk ik dat ook. Aan de andere kant, de Boxster verkoopt en verkocht ook. Welliswaar een veel groter verschil met de 911 cabrio, maar een 2dehands 911 cabrio....
Sommigen hebben liever een nieuwe... En ja, ik realiseer mij dat ik eigenlijk voorspel dat de Cayman niet het succes gaat worden welke Porsche hoopt.
15 mei 2006 12:26
Jort schreef:Ergens denk ik dat ook. Aan de andere kant, de Boxster verkoopt en verkocht ook. Welliswaar een veel groter verschil met de 911 cabrio, maar een 2dehands 911 cabrio....
15 mei 2006 12:29
Nounou, niet persoonlijk gaan worden. Die wil is er altijd.ppp 356 schreef:
Je moet natuurlijk ook willen lezen wat de mensen schrijven.![]()
Dat schreef ik toch ook. De naam 911.Ja er zijn veel mensen die een 911 kopen voor de buren. Maar er zijn er nog veel meer die een 911 kopen omdat het een jongensdroom is, en daar komt geen Cayman tussen.
Dat van die 997 rijders, zit vooral in het kopje van de mensen die met een oude (klasieke) Porsche rijden.
15 mei 2006 12:33
Marco schreef: kent een andere concurrentie (z3, tt, slk etc.); wordt vergelijkend gekocht en niet omdat het een porsche is
daarnaast 2e hands leasen doen niet veel bedrijven aan, stel dat dit je matje is...
15 mei 2006 12:38
Jort schreef:Ik heb niet het tegendeel beweerd, maar als je naar de Cayman en de 911 kijkt door de emotionele roze bril, blijven er bar weinig verschillen bestaan behalve de historie. En puur de historie geeft doorgaans volgens mij niet de doorslag, getuige de kennis die de gemiddelde 997 rijder hiervan heeft.
Ergens denk ik dat ook. Aan de andere kant, de Boxster verkoopt en verkocht ook. Welliswaar een veel groter verschil met de 911 cabrio, maar een 2dehands 911 cabrio....