Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
01 jul 2009 22:16
heb dus ook beide gereden...de fuchs rijdt veel rustiger dan de cup velg.
Heb de cups nu in de garage liggen.
setje fuchs gehaald in belgie en nieuwe banden erop en rijdt super !
de cups waren voor te breed en liepen dus aan tegen de voorschermen....
zie maar eens in mijn album , daar staat de wagen met fuchs en cup velgen...smaak is voor iedereen anders maar ik ga niet meer terug...blijft dus fuchs
gr douwe
01 jul 2009 23:38
Bij mij is verhaal bijna gelijk aan dat van Douwe06, behalve dat ik de Fuchsen bij een P-specialist in
de buurt kon overnemen tegen bijbetaling en inruil van de cup velgen.
Zie verschil qua looks in mijn album.
02 jul 2009 8:10
Ik kon er ook fuchsen onder krijgen maar 15 inch en dat had ik daarvoor al gelezen dat die niet zo stabiel op de weg lagen....dus bedankt daarvoor,
de cup velgen waren ook nog eens voorzien van nagelnieuwe banden en de fuchsen waren kaal (2mm voor APK)
mooi om het verschil te zien bij robbierob
02 jul 2009 9:52
Ik heb net een mooi setje 16" verrek op de kop getikt voor mijn 3,2 Targa uit 1984.
verrek vindt ik natuurlijk mooier dan Cup. mijn setje moet nog wel opgeknapt worden.
Optie is ook geweest om het hart van de velg wit te spuiten in plaats van zwart, iemand bekend ?
Mijn P is grand prix wit, dus zou best wel appart kunnen staan
02 jul 2009 22:56
Hoi Huub,
Wellicht een beetje foto shoppen, maar mooie zwarte fuchsen bij
een witte 3.2 staan absoluut niet verkeerd
02 jul 2009 23:10
kijk even in mijn album,
witte P voor en na de operatie......
erg blij met de 16" Fuchsen (zwart hart), rijdt beter en comfortabeler,
wel wat minder spartaans en stuiterig, mis ik soms wel
03 jul 2009 8:02

je hebt de wagen terug 'origineel' gemaakt...cup 2 velgen horen onder een jongere wagen en zeg nou zelf....dit is toch veeeeeeeel mooier !
wil je spartaans? ga dan ff in de file staan zonder airco en zet je banden spanning op 3 bar en rijdt over een klinkerweg

das pas spartaans.
gr douwe
03 jul 2009 9:02
is inderdaad veel mooier,
en in de file zonder airco is goed idee!
met die cups stuiterde de auto meer, daar wen je aan en dat mis ik soms
03 jul 2009 10:57
100% de Fuchs, echt een icoon.
03 jul 2009 12:09
Cups kunnen best -
maar dan ook meteen de flaporen vervangen
03 jul 2009 16:32
als we dan die flaporen eraf schroeven ruil ik hem in voor een jonger exemplaar waar de cup en flaporen standaard op zitten.......
ga toch ook geen kever verkr.chten met een porsche motor ?! dan trek je de lak eraf bij het wegrijden.
orgineel is orgineel......
ciao douwe
03 jul 2009 20:38
Plots bekeerd tot retro-fundamentalist?
Fuchsen zouden absoluut mijn voorkeur zijn op een 3.2, maar los daarvan
vind ik bijv. de (993) cup II velgen gewoon mooi op een 964. Idem het 993 derde
remlicht aan de bovenzijde van de achterruit. Dat remlicht zie ik ook op 3.2's en misstaat niet.
De flaporen doen het imho op geen enkel type goed.
M.a.w. sommige onderdelen doen het goed in de mix&match van oud en nieuw, andere minder.
03 jul 2009 20:53
Blijft een mooie discussie, wel of geen Fuchsen,
maar vergeet niet : " over smaak valt niet te twisten "
Begin maar eens over een achterspoiler
03 jul 2009 21:08
Zoals je zelf al zegt
Blijft een mooie discussie,
En dat is over een achterspoiler exact hetzelfde .

van horn
Wie betaalt bepaald .
03 jul 2009 21:15
Of ...bepaalt.
03 jul 2009 22:47
of heeft geen smaak
05 jul 2009 13:25
vin de fuchsen ook niet zo mooi.
heb zelf cup eronder.
05 jul 2009 13:35
.. als je die flappies vervangt door cups, ziet het er ineens heel anders uit
... kan 'm niet zo snel vinden - maar er was 'n forummer met 'n grijze impact-bumper-911 die en cup-wielen en cup-spiegels had ... die combi kon heel goed
... zelf heb ik als de sodemieter de cups onder de SC vandaan gehaald - en vervangen door Fuchs ...
had toen nog geen benul van cup-spiegels vervangen
07 jul 2009 7:09
Dat zou ik geweest kunnen zijn

En ik moet zeggen. Dat zag er goed uit vond ik zelf
07 jul 2009 7:35
Inderdaad - dat is 'm
12 jul 2009 21:08
Ik heb nu originele fuchsen 16" op mijn 87'er 3.2. In vergelijking met cup 1 rijdt het comfortabeler.
Met de 17" Cups 1 (origineel Porsche) rijdt ie iets strakker. Nadeel is bij scherp ingestuurde bochten ( bv uit- in-parkeren) voel je de auto iets knoekeren over de banden. Dit heeft weer te maken met de lagere en bredere band.
Advies; Ga voor 16" fuchsen. Daar is je auto voor gemaakt en niet die 17" cups.
P.s. Mijn fuchsen zijn iets geoxideerd en zwarte lak is mat. Hoe kan ik ze het beste als nieuw bij zetten? Zijn daar speciale producten voor?
12 jul 2009 21:38
Als het winter is, ga je ook over de Fuchsen "knoekeren".
13 jul 2009 22:29
auto mt motortje achterin schreef:P.s. Mijn fuchsen zijn iets geoxideerd en zwarte lak is mat. Hoe kan ik ze het beste als nieuw bij zetten? Zijn daar speciale producten voor?
In iedergeval niet met cleaners gaan knoeien als ze nog origineel geanodiseerd zijn (niet gepolijst en gespoten dus).
Gewoon met zachte zeep wassen en in de zuurvrije vaseline zetten (goed uitwrijven!) Ook het zwarte velghart gaat weer mooi glimmen van de vaseline.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.