Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 okt 2014 17:34
Wat ik wel deed, als ik wist dat ik op lange termijn niet zou rijden, de wielen ff draaien.
Klein stukje tape op 1 van de wielen en hoppa.
11 okt 2014 9:25
Bandendruk op 1 bar zetten. 2 km rustig rijden en weer op juiste spanning zetten. Werkt prima.
23 okt 2014 13:34
NordRack2 schreef:Rob69 schreef:van mij staat sinds januari op bouwmarkt rubbertegels ... deel mijn ervaringen dan met jullie
En?
Binnenkort staat hij weer een winter op de rubbertegels. De banden waren -voor zover ik mij dat nog herinner- ronder dan dat de auto nu een maand stilstaat (niet op tegels). Wat mij betreft een prima en goedkope oplossing.
23 okt 2014 13:42
Maar hoe moet ik mij dat voorstellen? De wielen worden in het midden van een rubberen tegel geplaatst en door het gewicht van de auto, zakt het midden van de tegel in, waardoor de zijkanten worden ondersteunt? Of is de gedachte puur een zachtere ondergrond, waardoor de krachten beter worden verdeeld? Ik las van Dobbelsteen al dat de wangen van de banden iets beter ondersteund zouden worden, maar de tegels zijn niet erg dik.
23 okt 2014 13:56
Ik kan mij voorstellen dat iets altijd beter is dan niets: De cm2-druk wordt in elk geval significant verbeterd (lees: verlaagd).
En dan zal de ene rubber tegel wat zachter zijn (andere dichtheid?) dan de ander...
Misschien kan je een Yoga-mat verknippen....
23 okt 2014 14:24
Ik vraag me af hoeveel verschil zo'n rubber tegel van 25mm maakt t.o.v. een 'normale' ondergrond van bijv. beton.
23 okt 2014 14:44
Tja, Ronaldo, die vroeg ik mijzelf ook af. Maar voor twee tientjes durfde ik die gok wel te nemen. En de banden 1 bar harder oppompen.
het resultaat viel me alleszins mee als ik dat vergelijk met 'normale' stilstand van 4-6 weken.
23 okt 2014 14:54
Ik zet de bandenspanning op 3 bar en doe onder de wielen een stuk voordeurmat, gekocht bij de gamma en in 4 stukken gesneden, kosten ongeveer 15 euro.....werkt super!
23 okt 2014 16:29
Gezien de lage kosten ben ik ook wel voornemens zoiets te doen.
Maar ben gewoon erg nieuwsgierig naar iets meer concrete onderbouwingen/bevindingen.
@Rob69; ik lees dat je hebt vergeleken over een periode van 4-6 weken. Kan je daar iets meer over zeggen? Wat meet je? Voel je? Etc?
(Voordeurmat kan ik sowieso vanavond al gratis doen, doen we de schoenen vanaf nu wel gewoon buiten uit..

)
23 okt 2014 16:45
Als ik dit zo lees, is het handiger om de auto om de paar weken even 15 cm voor- of achteruit te rollen.
Niet iets wat je gaat doen als je hem elders stalt, maar hij staat bij mij toch in een garage aan huis.
24 okt 2014 20:16
Dat doe ik al jaaaaren, bandendruk op 3 bar zetten en elke paar weken een beetje rollen.
25 okt 2014 12:45
Moet je natuurlijk wel nog een half metertje over hebben in je garage...
25 okt 2014 17:32
Ik haal de fuchsen er af en zet hem op aftandse cookie cutters, die ik voor een prikkie op ebay heb gescoord. Dan maak ik de fuchsen schoon en zet ze in een dikke laag was, in het voorjaar uitpoetsen en er weer op.
02 nov 2014 2:11
Ik heb vanmiddag de GT3 op Jackodur paarse isolatieplaten gezet van 2cm (zou ook 3cm kunnen zijn).

Resultaat zal ik zien, want het is een hoge drukvastheid. Maar wellicht net voldoende om de banden steun te geven bij langere stilstand.
(Foto probeer ik nog wel als ik niet achter de aaipet zit....)
02 nov 2014 7:55
er is sinds kort een nieuw systeem op de markt. het ziet er uit als groot uitgevallen warmwaterkruiken uit een stevig rubber.
je rijdt ze onder de wielen en nadien blaas je ze met perslucht op. het idee is goed maar de prijs is in deze fase nog brutaal hoog.
17 jan 2015 15:07
Zijn er al ervaringen met de rubbertegels? ben benieuwd
17 jan 2015 20:11
De Jackodur werkt tot nu toe prima, maar mijn voorkeur zou naar een iets zachtere plaat uitgaan.
De Jackodur komt ook niet terug in zijn oorspronkelijke vorm, en hebben een hoge drukvastheid.
Maar tot nog toe merk ik niets als ik wegrij. Het lijkt tot nu toe goed te werken!
Maar de plaatjes kosten zo weinig, dat ik ze gewoon elk seizoen vervang, tot ik een beter alternatief heb gevonden.
22 nov 2019 14:12
Weet niet of er inmiddels al een nieuwer topic was, maar zijn er nog nieuwe inzichten op dit gebied? Ik heb naar Flatstoppers gekeken maar vind de prijs van >300 euro een beetje onzinnig. Ik overweeg om ook maar een paar rubberen tegels te kopen, tenzij iemand nog een andere betaalbare manier heeft om te voorkomen dat je platte kanten krijgt.
22 nov 2019 14:21
Ik wil de bandenspanning nog verhogen van 2 --> 2,5 (voor) en 2,5 --> 3 (achter) bar.
En om de twee weken 30-40 centimeter verzetten.
Op zich lijken me rubber tegels wel fijn maar dan kan ik hem niet meer verzetten want dan rolt hij van de tegels af
22 nov 2019 14:28
Jazzy schreef:...Ik heb naar Flatstoppers gekeken maar vind de prijs van >300 euro een beetje onzinnig. Ik overweeg om ook maar een paar rubberen tegels te kopen, tenzij iemand nog een andere betaalbare manier heeft om te voorkomen dat je platte kanten krijgt.
Kan je niet lezen dan

Mijn voorgaande tip werkt nu al jaren! Plus ik zet de banden op 3 bar. En het staat eigenlijk nog netjes ook.
22 nov 2019 15:42
Als ik het goed zie is Jackodur XPS.
Dat betekent dat je bij iedere isolatiedump een plaatje XPS kunt scoren van plusminus 4 cm, in vier stukken snijden. Dan ben je voor een tientje klaar.
22 nov 2019 19:06
Dat bedoel ik dus. En ik snij de plaatjes om tussen mijn opgeslagen wielen te leggen ter bescherming van de velgen en de banden. Ik heb overigens de 2cm, maar die is kennelijk niet meer te krijgen?
26 nov 2019 17:14
steef schreef:Dat bedoel ik dus. En ik snij de plaatjes om tussen mijn opgeslagen wielen te leggen ter bescherming van de velgen en de banden. Ik heb overigens de 2cm, maar die is kennelijk niet meer te krijgen?
Is dat spul herbruikbaar of pak je een nieuw stukje als je een keer gereden hebt?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.