Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Spoorgevoeligheid

06 okt 2015 21:16

Schmidt Oss is een prima bedrijf met competente monteurs en een altijd goedgeluimde eigenaar.
En anders gewoon een afspraak maken met die rebel in Steenwijk. Omdat je van vrij ver komt, kun je bijna zeker op de auto wachten. Of rij naar Thede Sportwagen in Dieburg (onder Frankfurt) voor DE uitlijnspecialist van midden Duitsland. 2 uur rijden vanaf Venlo, prachtige omgeving om een paar dagen te genieten en bij te komen en dan naar huis rijden met een "nieuwe" auto............................

Sweatmaker

Re: Spoorgevoeligheid

06 okt 2015 23:12

Ik heb geen suggesties. Ben wel ervarings-deskundige. dezelfde set-up is eerder dit jaar
onder mijn auto gemonteerd. + Draagarmrubbers vervangen + uitlijnen uiteraard, maar
niet uitgewogen. Jouw ervaringen herken ik niet. In juni 4000 km. op snelwegen en
binnenwegen gereden, ik ervaar alleen pluspunten als het om weg- en stuurgedrag gaat.
Voor wat het waard is : in Duitsland met 180 km/uur kan ik mijn stuur loslaten
(voorzichtig !) zonder enig negatief gevolg.

Het zou ook kunnen zijn dat jij erg kritisch bent, wellicht meer dan ik, en dat bepaalde
eigenschappen door mij beoordeeld worden als een onderdeel van het product (geen auto
is perfect) en dat jij hierin iets verder gaat ...

Re: Spoorgevoeligheid

06 jul 2016 22:02

En............................is het opgelost?????

We zijn natuurlijk wel benieuwd of alle raad ergens toe geleid heeft?

Groet,

Theo

Re: Spoorgevoeligheid

14 jul 2016 14:28

Inmiddels wordt het weer eens tijd voor een update. Velen van jullie hadden al aangeraden eens naar Erwin Jansen te gaan, Rebel Engineering, in Steenwijk. Heel simpel: dat had ik jaren eerder moeten doen. Dank voor dat advies. :D

Als al eerder twee specialisten hebben aangegeven dat het allemaal prima is dan ga je bijna twijfelen aan je beoordelingsvermogen. Zoals één van jullie al zei: ben ik niet te kritisch? Eén rit was voor Erwin echter genoeg: dit rijgedrag klopt inderdaad absoluut niet. En daarna begon de zoektocht.

Vervolgens is mijn 964 ongeveer vier weken bij Erwin in intensive care geweest. Al die tijd hadden we bijna dagelijks contact over de patiënt. Effect: de auto rijdt nu exact zoals ik al jaren heb gedroomd: strak, veilig, sportief, een feest!

Hoe is dat gelukt? Eigenlijk teveel om op te noemen. Hoofdlijn:
Gereviseerde stuurhuis opnieuw gereviseerd en verbeterd door ander revisiebedrijf. Daarna door Erwin (volgens een bedrijfsgeheim Rebel-procedé) afgesteld, waardoor deze minder licht stuurt, met veel meer gevoel.
Alles opnieuw uitgelijnd, sporing opnieuw afgesteld. Wieldruk en wagenhoogte aangepast (iets hoger)
Spoorstangen vernieuwd en afgesteld: de zgn. Rebel uniball: specifiek door Erwin ontworpen spoorstangen, aangepast voor de 964. Daardoor is de besturing veel directer en sportiever.
Daarnaast een grote beurt uitgevoerd. De motor loopt nu zijdezacht, met maximaal vermogen.
Nu nog alleen een probleempje met de verwarming en een onwillig cabriodak oplossen, dat gaat binnenkort gebeuren.

De wagen heeft een sper, zeer uitzonderlijk voor een cabrio. Dat maakt hem in de bochten enigszins onrustig. We denken er nog over om deze te vervangen, maar eerst maar eens een jaar genieten van mijn totaal nieuwe Porsche.

Ik ben behoorlijk kritisch, maar ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de vakkundigheid, het geduld om mijn amateuristische ideeën over oorzaken en oplossingen aan te horen, de precisie en de geweldige servicegerichtheid van Erwin. Bijvoorbeeld geen enkel probleem om de auto vlak bij mijn woonhuis af te leveren. Absolute klasse.

Re: Spoorgevoeligheid

14 jul 2016 16:10

Ik heb onlangs 400km gereden om de B6&HR set te te laten installeren door Erwin.

Tja, Erwin is de guru! Ken mijn 964 niet meer terug, wat een verschil!

Veel eerder moeten doen!
Plaats een reactie