13 feb 2006 8:33
Devils son schreef:Nog wat extra info.
The primary area of concern are the wheel carriers, in particular the front of the C2.
The hardware and the carrier itself both suffered under the testing done by Porsche.
The suspension and wheel carriers were totally redesigned for the 993 so they cannot be compared.
An interesting point is that Porsche originally included the model year 1994 and 1995 993s in their ban on 18 inch wheels, but then rescinded the 993s and removed them from the list.
Of great importance is the understanding on how the 964 is to be set up. Corner balancing, the correct wheel alignment.
Whenever the design specs are exceeded potential problems are created.
What people do not recognise is that the 964 was designed in 1987/88 with 16 inch wheels within a certain range of wheel alignments and weight distribution, wheel loading and other calculated dynamic stresses. Adding components to the car which were not used in the original design calculations which cause an increase in both structural and dynamic stresses can and usually do produce unwanted results.
Body flex whilst cornering is another area which is ignored. The more body flex the more weight and stress that will be transferred to any particular wheel when maybe it shouldn't.
13 feb 2006 9:39
horn schreef:Echter, je mag een dergelijke waarschuwing ook wel zeer kritisch bekijken.
Als Porsche eerst de 993 op het lijstje had staan en later niet meer, waarom doet A-point in het verhaal van Speedy dan zo moeilijk?
En hoe zit het eigenlijk met de 3.2? Kan daar 18" op?
13 feb 2006 9:40
Marcel schreef:
Doordat het in het Engels en italics is geschreven lijkt het weer heel officieel, maar wat staat er nu eigenlijk dat technisch onderbouwt dat het niet kan --> helemaal niks
13 feb 2006 9:55
13 feb 2006 11:29
Devils son schreef:Nog wat extra info...
Body flex whilst cornering is another area which is ignored. The more body flex the more weight and stress that will be transferred to any particular wheel when maybe it shouldn't.[/i]
horn schreef:En hoe zit het eigenlijk met de 3.2? Kan daar 18" op?
13 feb 2006 11:40
Devils son schreef:
Als Porsche eerst de 993 op het lijstje had staan en later niet meer, waarom doet A-point in het verhaal van Speedy dan zo moeilijk?
13 feb 2006 11:45
13 feb 2006 11:53
13 feb 2006 13:04
Jeroen914 schreef:Reden temeer om de rest zijn/haar info ook maar met een korreltje zout te nemen
13 feb 2006 13:08
13 feb 2006 13:35
924carreragt schreef:Wat werd afgeraden? Het monteren van de 17 duimer op de 964? Waarom kon je die dan af fabriek krijgen???
13 feb 2006 13:40
Devils son schreef:Jeroen914 schreef:Reden temeer om de rest zijn/haar info ook maar met een korreltje zout te nemen
Je doet aan cherry-picking en stapt heel makkelijk over het belangrijkste heen, te weten: ...
13 feb 2006 14:35
Jeroen914 schreef:
cherry-picking![]()
![]()
dat jij nou klakkeloos alle advies overneemt van iemand die er duidelijk de ballen verstand van heeft moet jij weten, maar ik noem dat geen cherry picking...
en hoe zit het met de TüV in duitsland?
Als Porsche deze waarschuwing heeft uit gestuurd, dan zou de TüV daar als eerste boven op zitten (en nooit 18" op een 964 goedkeuren)
13 feb 2006 17:12
D.S. schreef:Jeroen914 schreef:en hoe zit het met de TüV in duitsland?
Als Porsche deze waarschuwing heeft uit gestuurd, dan zou de TüV daar als eerste boven op zitten (en nooit 18" op een 964 goedkeuren)
Hoezo ALS Porsche deze waarschuwing heeft uitgestuurd? Dat is een feit, hetgeen in dit draadje ook door meerderen wordt bevestigd.
D.S. schreef:Als jij nou zo veel verstand van zaken hebt
D.S. schreef:vertel mij dan even waarom die idioten van Porsche het verkeerd zien.
D.S. schreef:Vergeet Adrian, gewoon ingaan op de kern van de zaak, de waarschuwing van Porsche.
13 feb 2006 17:15
13 feb 2006 17:30
13 feb 2006 18:13
Jeroen914 schreef:kijk, dat is nou WEL cherry picking... jij valt over het woordje ALS
maar op de TüV vraagstelling ga je verder niet in... Jammer
dat claim ik niet...
maar met het minimale verstand dat ik ervan heb, kan ik wel aantonen dat jouw "bronnen" er nog minder verstand van hebben
als jij dat wil afdoen als "cherry picking"
Dat de mensen van Porsche idioten zijn, zijn jouw woorden, niet te mijne...
Maar buiten het Porsche bulletin, worden er allerlei verklaringen gepost die of tegenstrijdig/onlogisch zijn (geen 18" wielen, wel 18" wielen van RUF) of gewoon geen hout snijden omdat ze technisch niet fatsoenlijk onderbouwd zijn
13 feb 2006 18:27
13 feb 2006 18:29
13 feb 2006 18:39
RS-R schreef:Hoef jij nooit te werken?
13 feb 2006 19:51
Devils son schreef:RS-R schreef:Hoef jij nooit te werken?
Ik zal je een geheimpje verklappen: ik zit hier alleen als ik aan het werk ben. Vrije tijd besteed ik niet achter de pc. En die posts hier op het forum kosten verrassend weinig tijd kan ik je vertellen...
13 feb 2006 20:02
Marco schreef:en volledig declarabel mag ik aannemen...
13 feb 2006 20:12
Devils son schreef:ik zit hier alleen als ik aan het werk ben.
13 feb 2006 20:29
WdePundert schreef:Dan werk je wel verrekte veel.