Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

19 sep 2006 2:37

Alles leuk en aardig en natuurlijk kramen sommige medewerkers bij bandenspecialisten en fabrikanten wel eens onzin uit.. , maar ze zijn er ook om banden te verkopen i.p.v. goedkope plugjes.

Oftewel, ik heb m'n band op aanraden van Continental laten repareren en voel me er niet minder veilig bij. Of dat nu 100 is of 270. Éénieder die daar anders over denkt, of gewoon geld over heeft, moet doen waar hij/zij zin in heeft. Ik heb ook wel eens seks met een helm op. Ieder z'n ding.

19 sep 2006 7:14

Jort schreef:Ik heb ook wel eens seks met een helm op.


With ze flying helmet and wet sellery? :wink:

19 sep 2006 11:44

Flying helmet, egg whisk, wet celery and ze cuckoo clock. :cheesy:

20 sep 2006 20:43

SPEEDY944 schreef:De reparatie van autobanden is in Duitsland gewoon toegestaan, hoor!

http://www.bundesverband-reifenhandel.d ... _reparatur

Natuurlijk zijn er beschadigingen die niet reparabel zijn, of waarbij het afgeraden wordt om een band te repareren. Een 'prop' of 'parapluutje' mag echter ook in Duitsland.

Deze laatste bewering (zin) wordt in dit artikel niet zo expliciet gedaan. Slechts dat reparatie is toegestaan, maar zonder in te gaan op de details.

En tussen prop en paraplu is nu juist dat hele grote verschil, waardoor ze beslist niet over 1 kam moeten worden geschoren :idea:

20 sep 2006 20:49

Dat klopt, maar het is ook maar een verwijzing!

Ik weet uit ervaring (veel familie en kennissen in 'das Vaterland') dat beide reparatiemethoden zijn toegestaan...

21 sep 2006 11:47

Idd , zolang het lekin het loopvlak is mag het in Duitsland hersteld worden.
Is het lek in de wang is het verboden dit te herstellen

21 sep 2006 11:51

That's correct! :wink:

21 sep 2006 21:47

2 aanvullingen:

1. karkas niet beschadigd, vandaar de controle van de BINNENkant, en...
2. (dan dus automatisch en ALLEEN) reparatie van binnenuit met een paraplutje en dus geen prop van buiten er in rammen :idea:

21 sep 2006 22:02

Paul van Engelen schreef:2 aanvullingen:

1. karkas niet beschadigd, vandaar de controle van de BINNENkant, en...
2. (dan dus automatisch en ALLEEN) reparatie van binnenuit met een paraplutje en dus geen prop van buiten er in rammen :idea:



Een prop van buitenaf erin slaan ? Gebeurt dat wel eens ?

21 sep 2006 22:04

Epicurus schreef:Een prop van buitenaf erin slaan ? Gebeurt dat wel eens ?

paar weken geleden nog gezien, deed de WW bij de Voyager van mijn vriendin; is soort rubber wat zich uitzet (vulkaniserend)

21 sep 2006 22:42

Epicurus schreef:Een prop van buitenaf erin slaan ? Gebeurt dat wel eens ?


Sterker nog: ik heb een reparatieset waarmee ik de prop er zelf in kan mikken. Vooral omdat ik al eens met een thuisbrenger 80 km/u mocht rijden over de snelweg met een 255/40/17 wiel op de bijrijdersstoel...

Gelukkig was ik op weg naar kantoor en was het zondag, dus mocht ik mijn auto netjes in de parkeergarage achterlaten omdat je ook nog eens niet lange afstanden met de thuisbrenger af mag leggen. Die thuisbrenger ligt er bij mij nu alleen nog maar in voor een eventuele frontale botsing (of een klapband).

22 sep 2006 10:34

Epicurus schreef:Een prop van buitenaf erin slaan ? Gebeurt dat wel eens ?

Ja en niet alleen bij het smart SZ :wink: , waar je je nog iets kan voorstellen bij: snel, goedkoop etc.

Maar ook bij een bandenbedrijf in Zwitserland waar ene R. uit R. met een lekke 996 cabrio sealgrau kwam en men zelfs de band niet wilde demonteren ondanks aandringen :shock: :cry: Maar uitsluitend de snelle flut plug van buiten en dus ook zonder de controle van het karkas.
Bij de officiele bandenbedrijven in NL is die methode binnen de organisatie niet meer toegestaan :idea:

Van beide banden is de prop daarna vervangen, na controle die geen bezwaren opleverde, door een paraplu. Je weet maar nooit met 135 km/h :wink:

22 sep 2006 19:32

Daar moet ik toch werkelijk niet aan denken.... Met 'enigszins' sportief rijgedrag komen er volgens mij krachten op te staan waardoor die prop toch zomaar in een projectiel zou kunnen veranderen ? Ik had mij (in tegenstelling tot R. uit R.) niet laten wegsturen met een propje......

Is er misschien dan toch wat te zeggen voor die Run Flat Tires waar de autofabrikanten tegenwoordig zo dol (ruimtebesparing) op zijn ? OK, ze zijn wellicht wat stijf, maar als daar een propje uitschiet raak ik niet in paniek.....

22 sep 2006 20:21

R. heeft rustig gereden naar een ander adres en het daar laten corrigeren :wink:

De RF banden zijn zeker een oplossing.

Het komt echter zo weinig voor dat je een Plattfuss hebt waarmee je niet verder kunt rijden. Bedoel: een compressor aan boord?; op druk brengen en eerst maar eens kijken hoe lang het duurt. En bijna altijd is het dan lang :!:

Want met een wiel binnen, dat is niet echt geweldig. Maar hoe groot is de kans :?:
Niet teveel somberen is mijn credo :!: :lol:

22 sep 2006 20:53

Epicurus schreef:Een prop van buitenaf erin slaan ? Gebeurt dat wel eens ?


Deze methode:
Afbeelding

24 maart 2009 23:37

Ik heb dan geen schroef in mijn band, maar eieren op op de wang.
Ik heb laatst mijn zomerbanden over laten zetten op andere velgen, volgens de monteur zat er een ei (bult) op de voorband en is dus vervangen. Het verschil in profiel met de andre kant was nihil.
De set opgehaalt en nu zie ik dat er op de achterband ook een zit (binnenkant)
Nu zit er op de andere kant nog 5mm, wat is wijs andere kant ook vervangen of zou dit nog kunnen :roll:

En de nieuwe band die er omgelegd is is al 13 maande oud komt dit wel vaker voor? Een paar maanden lijkt me wel ok maar 13 :?:

24 maart 2009 23:44

Met een ei op de wang van de band zou ik niet meer rijden. Duidt op een beschadiging in het karkas. Meestal het gevolg van een stoepje of iets dergelijks of over iets flinks een keer heengereden.

25 maart 2009 16:31

+1. Ik zou in dit geval geen enkel risico nemen.

25 maart 2009 16:52

+ 1

Veiligheid boven alles. Ik had vorig jaar een schroef in één van de achterbanden. Hierdoor was een van de wangen aan de binnenzijde ook beschadigd geraakt. Ik heb de knip getrokken en twee nieuwe gekocht.
Kost wel wat, maar geeft wel weer een zeker gevoel.

25 maart 2009 17:48

porscherob schreef:Ik heb dan geen schroef in mijn band, maar eieren op op de wang.
Ik heb laatst mijn zomerbanden over laten zetten op andere velgen, volgens de monteur zat er een ei (bult) op de voorband en is dus vervangen. Het verschil in profiel met de andre kant was nihil.
De set opgehaalt en nu zie ik dat er op de achterband ook een zit (binnenkant)
Nu zit er op de andere kant nog 5mm, wat is wijs andere kant ook vervangen of zou dit nog kunnen :roll:

En de nieuwe band die er omgelegd is is al 13 maande oud komt dit wel vaker voor? Een paar maanden lijkt me wel ok maar 13 :?:


ik zou het niet accepteren dat het een oude band is die er om heen gelegd word.

wat voor merk heb je er op laten leggen dan??

en welke dot code staat er op dan??

25 maart 2009 17:49

Inderdaad, enkele maanden is zeker acceptabel, maar ouder dan een jaar :?:

25 maart 2009 17:52

zie je toch vaak als banden veel goedkoper aangeboden worden.

willen ze nog van de "oude" banden af.

en krijg je aanbiedingen met banden van een jaar oud maar dat word er dan niet bij vermeld. :shock:

25 maart 2009 18:02

Bij mijn BMW heb ik meerdere banden geperforeerd met een spijker of schroef. Heb ZR banden en er werd elke keer geadviseerd om band te vervangen (zowel bij de dealer als een bandenspecialist (Henze). Het argument was om (hoge snelheid) ZR banden niet te repareren ivm veiligheid.

25 maart 2009 23:44

nu zit ik allen nog met de achterband als daar aan 1 kant een nieuwe op komt dan heb ik 3mm verschil, zou toch moeten kunnen? een nog goede band weg doen is ook zo wat.
of zou ik dan problemen krijgen met de wegligging?
of gewoon proberen is het niks alsnog 2 nieuwe
iemand een idee :?:
Laatst bijgewerkt door porscherob op 31 okt 2009 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Schroef in band, wat is wijsheid?

18 apr 2009 23:44

nogmaar een bandenvraag....

Had bij mij vorige auto op de autobahn bij 230+ een band waar het loopvlak vanaf knalde. (en dat geeft een serieuze klap in je wielkast...)

400 Km 's nachts met een thuiskomertje....... voor herehaling vatbaar,
Terug in NL naar de profile geweest. conclusie: de band was te oud. (6jr)

de vraag dus wanneer is een band te oud.....

bedenk me dan ook dat een groot deel van de rijders hun porsches niet echt dagelijks gebruiken...
Plaats een reactie