Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 22:03



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Originele blokken in combinatie met imitatie remschijven 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht Originele blokken in combinatie met imitatie remschijven
hoi,

Ik heb net rondom mijn remmen laten vervangen (964 c2 91)
Nou is door het bedrijf dat dit gedaan heeft originele blokken toegepast in combinatie met org schijven.

Ik heb al zolang ik de remmen heb last van een rem die soms blijft hangen. erg naar steeds dat gepiep.

Heb ik inmiddels 3000 km mee gereden en het is nog niet weg.
Ook heb ik inmiddels door dat bedrijf de remtang nogmaals laten schoonmaken. dan zou er naar mijn idee iets meer ruimte moeten ontstaan, waardoor piepen zou verdwijnen, maar helaas.

zou dit piepen kunnen onstaan doordat men niet de juiste schijven heeft gebruikt, of zijn ze org exact hetzelfde, Het irriteerd me Überhaupt dat ze niet origineel zijn!

Wat moet ik doen?

gr.


28 aug 2006 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat hebben we te danken doordat we geen remblokken met asbest meer mogen gebruiken.
Ik denk ook dat het door het weer komt.
Mijn Beemer zijn remmen beginnen de laatste dagen ook te piepen
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


28 aug 2006 10:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Het gekke is dat ik het al 4 maanden heb.
Het gekke is dat ik het ook ondr alle omstandigheden heb.

gr


28 aug 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Dries,

Mogelijke andere oorzaak; te overdenking...

Ander veelvoorkomend probleem met 964/993 remklauwen (voornamelijk voorzijde...) is corrossievorming in de remklauwen.
Deze remklauwen zijn voorzien van (wat ik noem) glijplaten. Deze zijn van roestvrij staal. Onder deze glijplaten treedt vaak corrossie op van de aluminium remklauw: glijplaten worden hierdoor omhoog geduwd en de remblokken lopen vast.
De remblokken slepen hierdoor vaak langs de schijf en zodoende 'verglazen' ze steeds verder... Dit 'glaslaagje' op de blokken zorgt ook voor piepende remmen... :(

Succes,

dick


28 aug 2006 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

ik heb hier ook lang mee bezich geweest.maar geloof me als je alles goed doet stoppen ze met piepen.
ik heb de remklauw goed schoon gemaakt.er zitten originelle schijven op.
de rvs plaatjes aan de zijkanten ook goed schoon maken ook onder de platen even er uit halen dus.de zuigers helemaal terug duwen in de klauw.
dan de rvs platen terug.en doe de plaatjes met plakstrip(nieuwe)in de zuigers 4 stuks perkant.dit is belangrijk!soms missen deze en gaat de boel piepen.ze noemen ze ook wel antipiep plaatjes.
aan de zijkant van de remblikken doe ik altijd wat kopervet.letop alleen op het metaal dus niet op de rem voering.ik heb bij van zweeden wat zachtere remblokken gehaald.deze piepen niet!!!

anton964


28 aug 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Maar het punt dat het bedrijf geen originele schijven heeft gebruikt kan het niet zijn.

Weet iemand misschien of hier nou echt een kwaliteitsverschil inzit?

gr


28 aug 2006 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weet jij welk merk zij hebben gebruikt?de schijven bij porsche zijn vaak ook gewoon van een andere leverancier.zoals zimmerman of sebro.
ik denk dan ook dat je het niet in je schijven moet zoeken maar in de blokken of klauwen.wat je wel kan doen is de schijven eens lekker op schuren met grof schuurpapier.

anton964


28 aug 2006 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Ik ga denk ik die plaatsjes tussen de blokken en de 4 remcylindertjes vernieuwen.
Die zijn dan helemaal mooi vlak, en nieuw.

De schijven opschuren zou ik idd in een later stadium nog een kunnen doen, baal er alleen van want het is net allemaal nieuw.

bedankt voor advies.

gr.


28 aug 2006 16:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
sorry, ben nul technisch maar zal proberen aan te geven wat ik ooit gehoord heb... (fonetisch).

Er zouden bij Porscheremmen 'anti squeel' plaatjes gemonteerd zijn (op een engels forum gehoord - zoiets als antipiep plaatjes?) om te voorkomen dat je remmen gaan piepen. Doordat remmen nogal eens gaan roesten komt er te weinig ruimte voor die plaatjes, waardoor ze nogal eens worden weggelaten. Dan past alles beter...

Zou destijds bij mij ook de reden van het piepen zijn geweest. Daarna was het wel weg. Techneuten kunnen het vast beter uitleggen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 aug 2006 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding


deze bedoelde horn,


maar zelf denk ik aan dit( ook hier boven al genoemd door meerdere forummers, dit is een citaat van renntech:

Ook geven de remklauwen steeds vaker een niet plezierige verrassing bij een beurt. De remklauwen bezitten RVS glijplaten die bij alle auto's vroeg of laat vervangen moeten worden. ( ong. € 125.- per klauw. )


robert
_________________________________________
remmen is angst


28 aug 2006 21:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Ik denk dat ik voor deze plaatjes maar vernieuw en de klauw nogmaals goed schoonmaak.

bedankt voor de tips.

gr


29 aug 2006 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weet je zeker dat het de remmen voor zijn en niet achter?

anton964


29 aug 2006 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
De schijven en de blokken zijn niet van één fabrikant maar van verschillende fabrieken. Deze zijn door elkaar te gebruiken, laat je geen verkooppraatjes als waarheid verslijten.

Het piepen is een hoogfrequente trilling, veelal veroorzaakt door het blijven "kleven" van de blokken op de remmen en het heel snel weer loslaten en dit herhalend. Indrukken van de remmen zorgt dat het geluid weggaat: de blokken grijpen nu over het hele oppervlak op de schijf aan.
Dat betekent dat tijdens het rijden slechts een klein deel van de blokken de schijf raakt en als het ware gepolijst wordt en het effect nog erger wordt.

Check de afstelling van de blokken en de uitlijning en natuurlijk de dikte. Ongelijke slijtage kan een scheef blok opleveren met voornoemd effect.

Blokken met een andere samenstelling (asbest) hebben dit effect in meer of mindere mate, afhankelijk van de hardheid. Experimenteer of vraag erom.
Hoe dan ook, het lijkt te kloppen dat goedkope blokken harder piepen (kwikfit etc.) maar dit is nooit wetenschappelijk aangetoond. Chevrolet Caprice op het werk piept ook als een geile muis, volgens mij zitten daar ook nieuwe maar goedkope blokjes op...
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 aug 2006 0:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Nou die porsche van mij die piept niet als een muis maar als een oude bakfiets uit 1880 :wink:

Ik zal idd ook nog even vragen wat voor merk blokken eronder zitten en wat de samenstelling precies is,

gr.


30 aug 2006 23:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.