Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 23:25



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Winterbanden 964 C4 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 C4
Nijmegen
Bericht Winterbanden 964 C4
Graag wil ik deze winter doorijden met mijn 964 C4. Ik zou graag op mijn orginele C4 16 inch velgen winterbanden monteren (205 voor en 225 achter). Heeft iemand ervaringen met welk merk band het beste is hiervoor?

Dank, Tim


12 sep 2006 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Winterbanden 964 C4
Weernink schreef:
Graag wil ik deze winter doorijden met mijn 964 C4. Ik zou graag op mijn orginele C4 16 inch velgen winterbanden monteren (205 voor en 225 achter). Heeft iemand ervaringen met welk merk band het beste is hiervoor?

Dank, Tim


Continental TS790 V (tot 240 km/u). Met N-codering :twisted: en één van de weinigen in die maat met V snelheidsindex. Bovendien all-round. Dus niet alleen goed op sneeuw, maar ook op nat wegdek (handig in NL).


12 sep 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik rij met pirelli als winterband ben er wel tevreden over, allen mag niet harder dan 210 :evil: met die band.




robert
_________________________________________
remmen is angst


12 sep 2006 23:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik rij met pirelli als winterband ben er wel tevreden over, allen mag niet harder dan 210 :evil: met die band.

robert


in België ben je verplicht een band te nemen die overeenstemt met de max. snelheid die je voertuig kan halen; voor jouw Porsche is dit dus allicht een "W" namelijk > 240 km/h en < 270 km/h; de categorie tot 210 stemt overeen met "H" - bij mijn weten geraak je daar in België niet mee door de keuring (stemt grosso modo overeen met jullie APK)
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


13 sep 2006 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Volgens mij is het in nedeland alleen voldoende profiel en de band moet in goede staat zijn, geen bulten ofzo.



robert
_________________________________________
remmen is angst


13 sep 2006 8:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
2.2VTEC schreef:

in België ben je verplicht een band te nemen die overeenstemt met de max. snelheid die je voertuig kan halen; voor jouw Porsche is dit dus allicht een "W" namelijk > 240 km/h en < 270 km/h; de categorie tot 210 stemt overeen met "H" - bij mijn weten geraak je daar in België niet mee door de keuring (stemt grosso modo overeen met jullie APK)


In deze maten is V het hoogste. Ik ga er dus vanuit dat in België, net als in veel andere landen, een uitzondering bestaat voor winterbanden.

Wel is in Duitsland b.v. verplicht dat je, indien de winterband een lagere snelheidsindex heeft dan de auto topsnelheid, een sticker op het dashboard plakt zodat je wordt herinnerd aan het feit dat je niet meer zo hard moet rijden...


13 sep 2006 8:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.