Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 17:21



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Rubberrullen op banden na circuitrijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
@ Paul (om niet je hele verhaal te hoeven quoten), standaard voor mijn 3.2tje is 2.0 voor en 2.5 achter, Waalgarage zegt achter naar 2.0 verlagen om nog wat xtra grip achter te genereren voor de e.v.t. "hairy situations", moet zeggen dat de grip achter dan ook wel bizar is en dat ik echt ver op de grens moet gaan om iets van een slide te creëeren. Ik vindt een standaard 3.2 erg lang overstuurd (wat ook blijkt uit een artikel over hoe de 3.2 zich op een circuit gedraagt in 911& Porscheworld van begin 2006).
Bandenspanning ga ik altijd uit van 20*C en e.v.t corrigeren met 0.1 bar/10 *C +/-. De enorme partij rullen voor kun je dan ook eigenlijk verklaren vanuit het onderstuur karakter waardoor je de auto eigenlijk continue over de voorbanden aan het wegduwen bent. Om die hoeveelheid overstuur te corrigeren ga ik vrij snel na het insturen van de bocht flink op het gas waardoor de achterkant flink gaat werken wat ook daar weer stress op de banden tot gevolg heeft. Toch als ik naar de profieldiepte van mijn banden kijk vóór en na een circuitdagje zie ik niet bijzonder veel slijtage dus vraag ik me wel eens af of het idd geen pick-up van rubber is? Banden zijn overigens Bridgestone Expedia S-01 en komen op mij niet als super zacht over.
Ik denk dat ik beter af ben met mss 2.3 voor en 2.8 achter om het overstuureffect wat minder te maken en ook de banden iets minder snel warm te laten worden.
Onderstel is standaard behalve dat het rondom naar beneden geschroefd is en uitgewogen is.


16 sep 2006 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
En zoals Olaf schreef, je moet iemand aan de kant eens naar je voorbanden laten kijken als je stevig door een bocht gaat, denk dat de band het dan aardig moeilijk heeft :shock:


Ik heb Bridgestones en die zijn nu eenmaal superstijf.

Vergeet overigens niet dat als ik meet de banden al weer wat zijn afgekoeld. Tijdens het rijden zitten de banden dus op een hoger niveau dan de standaardwaarde bij 17" (2,5 koud) voor straatgebruik als ze warm zijn gereden...


16 sep 2006 22:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.