Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:51



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rubberrullen op banden na circuitrijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht Rubberrullen op banden na circuitrijden
Had een tip gekregen van mijn buurman (racet in HARC) om de rubberrullen/klodders makkelijker van de banden af te krijgen, gebruik een verfstripper om het rubber zacht te maken, je steekt het er dan zo vanaf met een plamuurmes. Heb vanmidaag al één kant gedaan dus nu nog maar twee bandjes te gaan. (een tweede banden/wielenset is zo gek nog niet).


14 sep 2006 23:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Gewoon 200km naar huis rijden werkt ook goed. :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


14 sep 2006 23:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!


14 sep 2006 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Zo dus :

Afbeelding
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


14 sep 2006 23:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!

Mijn banden zaten er ook nog onder. Gelukkig wel. :mrgreen:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


15 sep 2006 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!



en 250 km lang dacht je dat je nog op het circuit was :wink: :lol: :wink:



robert
_________________________________________
remmen is angst


15 sep 2006 8:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!

ff serieus, wat voor banden heb jij :?: Volgens zeggen heb je nl maar 20 min op het circuit gereden en om dan al zoveel rubber te verliezen. :shock:
Of is 't pick-up omdat je niet de goede lijnen reed :?: :mrgreen:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


15 sep 2006 9:58
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Heb ook geen last gehad van klonten rubber aan de banden .... echter heeft de P er wel aardig wat voor z'n kanus gehad ....

.... vooral als die geel met blauwe BMW voorbij kwam zuigen (dat ding klonk als een raket) .... alsof je beschoten werd :shock:


15 sep 2006 11:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Gewoon eraf rijden?
Ed Lauwerens schreef:
Ik had meer moeite al die zwarte stukje rubber van mijn carosserie af te halen (eraf steken is daar niet zo handig).
Gr.,
Ed


Gaat er perfect af met CarLove.
Als je dit niet hebt doet wasbenzine ook al wonderen , maar gaat iets moeilijker :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 sep 2006 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Harley schreef:
RED CABRIOLET schreef:
Heb 250km naar huis gereden maar banden zaten er echt nog helemaal onder hoor!

ff serieus, wat voor banden heb jij :?: Volgens zeggen heb je nl maar 20 min op het circuit gereden en om dan al zoveel rubber te verliezen. :shock:
Of is 't pick-up omdat je niet de goede lijnen reed :?: :mrgreen:


Moet eerlijk bekennen dat ik de eerste rondjes vaak van de lijn af ben gegaan omdat ik na 7 jaar niet meer op Zolder te zijn geweest toch weer de baan moest verkennen en omdat je dan niet al te hard wil rijden je de overige rijders de ruimte wil geven om te passeren.
Op Zandvoort had ik overigens ook veel rubberrullen op mijn banden en daar kom ik echt niet van de ideale lijn af.
Misschien iets te lage bandenspanning waardoor ze te heet worden?


15 sep 2006 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik de eerste rondjes vaak van de lijn af ben gegaan omdat ik na 7 jaar niet meer op Zolder te zijn geweest toch weer de baan moest verkennen en omdat je dan niet al te hard wil rijden je de overige rijders de ruimte wil geven om te passeren.

:thumright: :res:

RED CABRIOLET schreef:
Op Zandvoort had ik overigens ook veel rubberrullen op mijn banden en daar kom ik echt niet van de ideale lijn af.
Misschien iets te lage bandenspanning waardoor ze te heet worden?

Zou kunnen, hangt denk ik ook van de compound af, wat noem je laag/heet :?: Volgende keer PvE ff lastigvallen, die heeft een bandentemperatuurmeter (3x woordwaarde) bij zich. :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


15 sep 2006 18:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik rijd steeds met 2,0bar rondom op aanraden van de Waalgarage maar het was ook wel flink warm afgelopen woensdag.


15 sep 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:shock: Is dat niet heel weinig?


15 sep 2006 22:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
:shock: Is dat niet heel weinig?



Lijkt mij ook :roll:

Heb zelf altijd 2,5 Bar voor en 3,0 Bar achter .... voor zowel de 911 als de 944 :wink:


Het Eran-advies voor het circuit was zelfs om voor het vrije-rijden 0,3 tot 0,5 hoger te gaan zitten :!:


15 sep 2006 23:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Ik rijd steeds met 2,0bar rondom op aanraden van de Waalgarage maar het was ook wel flink warm afgelopen woensdag.


Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


15 sep 2006 23:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Renntech schreef:
RED CABRIOLET schreef:
Ik rijd steeds met 2,0bar rondom op aanraden van de Waalgarage maar het was ook wel flink warm afgelopen woensdag.


Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.


Zullen we volgende keer eens proberen!

In mijn motorverleden moest de bandenspanning voor het circuit ook altijd omlaag dus het advies van de Waalgarage kwam op mij vrij logisch over!


15 sep 2006 23:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
In mijn motorverleden moest de bandenspanning voor het circuit ook altijd omlaag dus het advies van de Waalgarage kwam op mij vrij logisch over!


Dat is als je het straat gedrag van het voertuig wilt behouden ... tijdens de vorige PF circuit-uitjes onder begeleiding van Oliver Grahms werd inderdaad ook de bandenspanning verlaagd :idea: .... maar dat was dan ook meer een rijvaardigheidstraining :shock:


16 sep 2006 0:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Renntech schreef:

Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.


Koud? Dan wordt de druk op het circuit wel erg hoog.

Ikzelf verlaag de spanning altijd als ik merk dat ik minder grip krijg. Als ik dan na een dagje Ring 's avonds de spanning weer meet bij koude banden, dan zit ik vaak rond de 2,0 bar (voor meestal lager dan 2,0). Warm zat de band dan vaak tegen de 2,8 / 2,9 bar. Dus als je met 3,0 begint... :shock:


16 sep 2006 10:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk! :shock: :wink:


16 sep 2006 11:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk! :shock: :wink:


Geinig, maar de rondetijden gaan daarvan niet omlaag...


16 sep 2006 11:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Geinig, maar de rondetijden gaan daarvan niet omlaag...



.... was volgens mij o.a. om de relatief hoge straatband stijver te maken ..... zodat deze niet van je velg afrolt/leegloopt :idea:


16 sep 2006 11:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Begrijp niet waar deze kwestie van bandenkrullen eigenlijk over gaat.
Heb toch al heel wat rondjes gedraaid op Lelystad met de slalom, op Zandvoort en nu dus op Zolder en die dingetjes wel gezien maar voel er niets van :!:
Zoals de meesten hier ook schrijven na een stevig stukje sturen is het meeste ook weer weg.
En dan met een verfbrander de band bewerken :?: :twisted: :?

Is je onderstel origineel Red Cabrio, of net als de uitlaat beetje gemodificeerd :?: :wink:

Devils son schreef:
Renntech schreef:

Je kunt beter met een hogere bandenspanning gaan rijden, althans in ieder geval eens proberen. Bijvoorbeeld 2.5 bar voor en 3.0 bar achter.

Koud? Dan wordt de druk op het circuit wel erg hoog.

Ikzelf verlaag de spanning altijd als ik merk dat ik minder grip krijg. Als ik dan na een dagje Ring 's avonds de spanning weer meet bij koude banden, dan zit ik vaak rond de 2,0 bar (voor meestal lager dan 2,0). Warm zat de band dan vaak tegen de 2,8 / 2,9 bar. Dus als je met 3,0 begint... :shock:

Om bandenspanning te kunnen vergelijken moet je altijd uitgaan van de koude waarden. Zoals je zelf ook aangeeft na een dagje Ring.
En de omgevingstemperatuur speelt daarbij dan dus geen rol omdat de spanning koud moet worden gemeten IN die omgeving :idea:

En hoger 'dan standaard' is mogelijk iets TE, maar duidelijk lager is zeker niet geweldig. Voor 2 bar is al laag, maar dezelfde waarde achter lijkt mij (ook) helemaal geen goed idee.
En zoals Olaf schreef, je moet iemand aan de kant eens naar je voorbanden laten kijken als je stevig door een bocht gaat, denk dat de band het dan aardig moeilijk heeft :shock:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 sep 2006 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF #87
Heesch
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk! :shock: :wink:


De "magere" :roll: man die de briefing deed adviseerde dat inderdaad.
En "mijn" instucteur sprak dat weer tegen, althans voor wat betreft de banden die onder een Porsche zitten. Wel correct voor huis-tuin-en-keuken-autobanden.

Omdat ik de bandenspanning al verhoogd had van 2,5 rondom (conform deursticker en instructieboekje voor 17" banden onder 964) naar 3,0 rondom, adviseerde hij de inmiddels warme banden nu op 2,9 te zetten.
De koude waarde 3,0 was door het rijden opgelopen naar 3,2 warm als ik het me goed herinner
_________________________________________
Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750


16 sep 2006 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Op Zolder werd er juist door de instructeurs geadviseerd om er 0,5 bar bij te doen tov de reguliere druk! :shock: :wink:
Bij die ballonbanden van jouw wel ja! :mrgreen:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


16 sep 2006 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
:ass: Afbeelding :wink:


16 sep 2006 16:35
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.