Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 10 jun 2024 13:02



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
band(en) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht band(en)
dames en heren,
klopt het nu echt dat pirelli en michelin een andere maat hanteren waar het de breedte van je band betreft.
michelin meet loopvlak als breedte van je band, zoals het moet zijn dacht ik en pirelli met de totale breedte om de breedte maat aan te geven. hoe zit dit en wat doen de andere fabrikanten.
ik dacht dat maten en meten vastlagen?
gr arie


02 nov 2003 10:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Arie,

Dat dacht ik ook een maat is een maat, zezal maar een bandje bestellen met een maat en dan is ie totaal anders en dus een andere performence.


Volgens mij dus onmogelijk 295/30 is 295/30 daar heb je die maten voor 1 liter benzine bij de BP is net zoveel als 1 liter bij de Shell.


02 nov 2003 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Klopt als een bus... de ene fabrikant houdt de totale breedte van de band aan voor de maatvoering en de ander het loopvlak...

Effe goed snuffelen op de websites van diverse bandenfabrikanten. De meeste hebben duidelijke overzichten met de diverse afmetingen

gr.

Jeroen


02 nov 2003 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
Dames en Heren.
Het klopt niet dat fabrikanten verschillende maten hanteren.
Er is een organisatie die overkoepelend de standaardisatie van band maten controleerd. ETRTO European Tire and Rim Organisation.
U leest het goed ook de velgen zijn hieraan onderworpen.
De enige escape is een tolerantie van maximaal 2%.
Uiteraard is het wel oppassen geblazen bij montage van gebruikte banden.
NB. Bij Excelsior in Rotterdam staan een aantal door inruil verkregen gebruikte Porsche banden te koop in 17 en 18 Inch. :wink:
Goed voor wat gum werk op het circuit of tijdens een slalom.


03 nov 2003 11:06
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Raar eigenlijk he, excelsior zijn we vorig jaar nog met de NPC geweest strak bandencentrum wel een beetje Pirelli gek daar.


03 nov 2003 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
Beste JR,

Zo vreemd is dit niet.
Wij hebben elkaar daar ongetwijfeld gezien.
Ik heb een kleine bijdrage geleverd op die avond, namens de toenmalige eigenaar van Excelsior (Viborg)
Deze was georganiseerd door Excelsior met een bijdrage van Pirelli.
Momenteel is Excelsior onderdeel van Euromaster, wat weer van Michelin is maar multi brand blijft.
Vr.gr.
Jaap Brand


03 nov 2003 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jaap Brand schreef:
Dames en Heren.
Het klopt niet dat fabrikanten verschillende maten hanteren.
Er is een organisatie die overkoepelend de standaardisatie van band maten controleerd. ETRTO European Tire and Rim Organisation.
U leest het goed ook de velgen zijn hieraan onderworpen.
De enige escape is een tolerantie van maximaal 2%.
Uiteraard is het wel oppassen geblazen bij montage van gebruikte banden.
NB. Bij Excelsior in Rotterdam staan een aantal door inruil verkregen gebruikte Porsche banden te koop in 17 en 18 Inch. :wink:
Goed voor wat gum werk op het circuit of tijdens een slalom.


Dunlop SP 9000 225/40-18 is toch echt smaller als Good Year Eagle F1 225/40-18.
Bij de F1 liep de band aan.
(Bij vorige Z3 Coupe)


04 nov 2003 22:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Robinson schreef:
Dunlop SP 9000 225/40-18 is toch echt smaller als Good Year Eagle F1 225/40-18.


En dat terwijl ..... Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


04 nov 2003 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Nou we het toch over banden hebben...
Heeft iemand de Toyo Proxes RA-1 al geprobeerd?
Of de Kuhmo VictoRacers?

Of weet iemand waar ze te krijgen zijn?

gr.

Jeroen


04 nov 2003 22:52
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Eric : Chapeau :!: voor de foto


05 nov 2003 14:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
john radder schreef:
Eric : Chapeau :!: voor de foto


Heb bij m'n vorige auto Good Year Eagle F1's vervangen door Dunlop Sport SP9000 :P . Een geweldige verbetering, maar in één SP9000 bleek een constructiefout te zitten. De discussie die hierover via de bandenleverancier (en rechtstreeks als consument :? ) met de importeur gevoerd moest worden zal ik nooit meer vergeten, vandaar. :twisted:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 nov 2003 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dunlop SP bij regen minder betrouwbaar als de F1.
Als zomerband top.
De nieuwe 9090 is nog beter, ook in de regen.
Heb ze nu onder de V70.


05 nov 2003 21:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Robinson schreef:
Dunlop SP bij regen minder betrouwbaar als de F1.
Als zomerband top.
De nieuwe 9090 is nog beter, ook in de regen.
Heb ze nu onder de V70.


Mijn ervaring is precies het tegenovergestelde :!:
De SP9000's gaven veel meer grip (acceleratie en remmen) op een nat wegdek. Een wereld van verschil. Overigens ook gemonteerd op een Zweed, Saab 900 Turbo (cabrio 8) ) dus 185pk op de voorwielen. :P
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 nov 2003 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
V70 240pk en 380nm ook op de voorwielen.
Vindt de 9090 een klasse beter, zelfs mijn vrouw voelt het verschil :lol:


05 nov 2003 22:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Vraagje Jaap,

Heb ik jouw (u) niet gesproken op de slalom eind augustus in Lelystad, ivm met de nieuwe banden keuze onder m'n 4s, volgens Jean Paul was jij de specialist binnen de NPC als voormalig eigenaar van tig bandencentra, en heb ik de aanrader van Michelin hoog op mijn verlanglijst gezet.

Je was er wel want je staat op de deelnemerslijst, als jij dit was dan hebben we dus een echte bandenspecialist in ons midden. :)


05 nov 2003 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Tsja John, da's niet zo moeilijk om met Michelin op de proppen te komen.
Elk zichzelf respecterend Porsche-blad heeft deze als "advertorial" in zijn blad opgenomen.
GT3-cup rijdt er mee als rijdend laboratorium.


05 nov 2003 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Zelf heb ik nu die F1's DS-3 eronder liggen. (waarom noemt niemand het DS-type bij de Goodyear F1's :?: )
Maten: 225-45-17 255-40-17

Op nat vind ik ze erg goed. En dan bedoel ik ook op zeer nat. :D


06 nov 2003 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
Beste John,

Het klopt dat ik bijna een mensen leven in de banden werk laatste wapen feit is de verkoop van Viborg aan Euromaster.
Viborg met 450 vestigingen is overgenomen door Michelin die op zijn beurt weer eigenaar is van Euromaster.
Om het verhaal helemaal kompleet te maken, Goodyear is eigenaar van
Dunlop , Fulda , Kelly , Sava , Pneumant etc.
Hierdoor zijn de onderlinge maat verschillen al dan niet werkelijk aanwezig minimaal. Omdat de standaardisatie van banden bouwen een must is om enigzins rendabel te blijven gebruikt men in enkele gavallen zelfs de opbouw (karkas) company intern.
Michelin, Bridgestone, Pirelli en Continental hebben ook enkele merken onder hun paraplu.Je begrijpt dat in een voorkomend geval een kleine afwijking in maat voorkomt maar altijd binnen de tolerantie van de eerder genoemde 2% regel van ETRTO.
Wat betreft vervelend weggedrag kan ik een boek schrijven.
Veel voorkomend gebrek bij UHP banden (Ultra High Performance) is dat er een soort conischietijd(conicity) in de band zit waardoor de auto naar een kant trekt. Echt spannend is dit effect bij een achterband
Dit is nauwelijks te localiseren en geeft een bijzonder vreemd gedrag bij een auto hetgeen zich bij het stijgen van de rotatie steeds sterker ontwikkeld.
Oorzaak is een verkeerd aangebrachte stabiliteitsgordel, in jargon schevegordel.
Vandaar :wink: :oops:
Jaap Brand


07 nov 2003 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Dat Viborg fietst ook van de een naar de ander...
Was als ik me niet vergis hete het vorig jaar nog Hofka?

Maarrûh... veel belangrijker: WAAR kan ik nou een setje Toyo RA-1's of Kuhmo Victoracers krijgen????

gr.

Jeroen


07 nov 2003 14:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
John,

Om misverstanden te voorkomen ik werkte daar als directeur voor west Europa en was geen eigenaar.
En het klopt dat ik een sterke voorkeur voor Michelin kwaliteit heb mede omdat juist bij dit merk nauwelijks uniformaty problemen zijn.
Alle andere vaak emotionele of economische argumenten sluit ik even uit.
Ik heb Michelin voor een zondagse rit, en alles wat rond en zwart is voor slalom om circuit, ik schat dat 80% van de autobestuurders geen verschil voelt tussen A merken onderling. Bij Porsche is dat mogelijk wat anders maar ik lees en hoor vaak grote onzin over banden.

Vr. gr.

Jaap Brand


07 nov 2003 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
Beste Jeroen,

Toyo is een niet goed te verkrijgen band, maar normaal gesproken verkrijgbaar bij PTC (Profile Tire Centers). en shoppen is zeer aan te bevelen.
Kumho is mogelijk nocjh moeilijker te krijgen vooral als het een competitie band moet zijn. Een hint kan zijn net over de grens te gaan in Duitsland waar Kumho sterker in de markt staat met lagere prijzen.
En niet zo negatief doen over Viborg.
It hearts. :wink:
Vr. r.

Jaap Brand


07 nov 2003 15:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Maarrûh... veel belangrijker: WAAR kan ik nou een setje Toyo RA-1's of Kuhmo Victoracers krijgen????

gr.

Jeroen


Bandenbedrijf Theo van Esch in Boxtel (als je niet kunt remmen bij de Lucht stop je gewoon daar ;)) is erg enthousiast over de combinatie Porsche / Toyo, dus misschien daar :?:
:arrow: 0411-672633

Groet,
Eric
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 nov 2003 15:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey Jaap,

Je hoort mij niet klagen over Viborg hoor... kom daar al jaaaaaaren
Wordt er altijd keurig netjes geholpen. Doen altijd extra voorzichtig met m'n Porsche wieltjes

Voor de duidelijkheid... de Toyo's zijn niet de "gewone" Proxes, maar de RA-1
Dat zijn van die slicks waar ze een profieltje op hebben geschilderd zodat je er mee op straat mag rijden :D
Vrienden in de States zijn er erg enthousiast over. Schijnen goed te plakken, redelijk lang mee te gaan en ook niet al te duur te zijn...

Ook veel goeie berichten gehoord over de Michelin Cup banden. Zijn die hier wel een beetje eenvoudig te krijgen of is dat ook moeilijk...

gr.

Jeroen


07 nov 2003 15:23
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Helder verhaal van Jaap, echter ik begrijp nu dat ook de bandenwereld een woud is van constructies samenwerking en misschien vergis ik me kartelvorming :?: :?: (is een vies woord in de zakenwereld).

Ik neem inderdaad je advies van laatst (slalom Lelystad) mee in de keuze voor mijn as. banden, ik had gehoopt dat er al Michelins (zien er breed uit)onder zouden liggen ipv. de conti's, want op het moment van bestellen september 2002 werden alle nieuwe 4sen algeleverd op de Asymetrische Michelins, echter zowel Wittebrug (Pon) als de Pirelli man (bij Viborg, NPC avond) konden geen antwoord geven wat er uiteindelijk bij aflevering onder zou zitten.

Ook dat is dus een woud van afspraken ect. ect. de levering aan autofabrikanten, het lijkt wel of er lootje wordt getrokken wie mag er leveren aan Porsche (Michelin-Pirelli-Conti-Bridgestone), jammer dat je als klant daar geen stem in hebt, Radiootje, kleur ect. is geen probleem maar bandenmerk schijnt niet te kunnen, maar ik draaf weer door.

Verder vond ik nogmaals de NPC avond bij Excelsior helder.


07 nov 2003 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Hey Jaap,

Je hoort mij niet klagen over Viborg hoor... kom daar al jaaaaaaren
Wordt er altijd keurig netjes geholpen. Doen altijd extra voorzichtig met m'n Porsche wieltjes

Voor de duidelijkheid... de Toyo's zijn niet de "gewone" Proxes, maar de RA-1
Dat zijn van die slicks waar ze een profieltje op hebben geschilderd zodat je er mee op straat mag rijden :D
Vrienden in de States zijn er erg enthousiast over. Schijnen goed te plakken, redelijk lang mee te gaan en ook niet al te duur te zijn...

Ook veel goeie berichten gehoord over de Michelin Cup banden. Zijn die hier wel een beetje eenvoudig te krijgen of is dat ook moeilijk...

gr.

Jeroen


Koop je toch "gewoon" Avons


07 nov 2003 17:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.