Pagina 1 van 2
Reservewieltje 993
Geplaatst: 13 feb 2007 12:39
door Peter R.
Nu heb ik TFM nog niet geread, maar dit is wel zo makkelijk.
Ik heb (net zoals iedereen, vermoed ik) in mijn 993 zo'n meelopertje op rode velg.
Tijdens het vervangen van mijn batterij merkte ik dat er geen lucht inzat.
Nu heb ik wel eens foto's gezien waar zo'n compressortje in het reservewiel ligt. Is dit standaard, of behoord dit standaard te zijn ? Ik heb er geen, en als ik het nodig heb wil ik graag een origineel. Denk ik.
Wie weet er van de klok en de klepel ?
Thx,
Peter R.
Geplaatst: 13 feb 2007 13:12
door Olaf
Geplaatst: 13 feb 2007 13:13
door Harley
Het reservewiel ligt leeg in de kofferbak, dat is juist. Standaard moet je daarbij een compressor hebben.

Geplaatst: 13 feb 2007 13:29
door cabrio wim

Heb er nog eentje liggen.

Geplaatst: 13 feb 2007 13:51
door anton964
hallo
probeer het gewoon een keer je kan hem zo opblazen en weer leeg maken.
je kan het beter een keer proberen als dat je lang de kant van de weg staat en het werkt niet.
bij mij ging de zekering er elkekeer uit al de compressor even stond tedraaien.
ik heb nu voor bij de accu een stekker gemaakt waar de compressor op kan met een zwaardere zekering.op deze zelfde stekker sluit ik ook mijn druppellader aan.
gr anton964
Geplaatst: 13 feb 2007 17:17
door WdePundert
Zelfs bij een 3.2 standaard een compressor.

Geplaatst: 13 feb 2007 17:34
door Amethist
Nou hebben wij er alles bij zitten, maar lees ik net dat er ook een hoes bij hoort? zit deze origineel ook bij de 3.2?
Michael.
Geplaatst: 13 feb 2007 17:38
door WdePundert
Die heb ik niet, maar schijnt ook bij de 3,2 te horen.

Geplaatst: 13 feb 2007 17:40
door Amethist
Oké, hebben wij er idd ook niet bij. Maar wat niet is kan nog wel komen:P

We lopen er vanzelf nog wel een keer tegen aan, en dan is hij wel helemaal origineel

Geplaatst: 13 feb 2007 17:45
door Carrera4s
Olaf schreef:'t is nogal 'n kunst btw om dat bandje met zo'n compressor(tje) op te blazen
Dat vond ik nochtans heel goed meevallen, dat ging zelfs vrij snel (lek gereden na de Herfstrit vorig jaar)
Geplaatst: 13 feb 2007 18:31
door André
WdePundert schreef:Zelfs bij een 3.2 standaard een compressor.

Zelfs bij een 3.0 uit 1975 standaard een compressor
@Peter,kijk eens op Marktplaats of E-bay,staan er regelmatig wat op.
ps,mijn 'reservewiel" is alweer van 1975, past een "nieuwere" van de 993 ook op en in de auto??? Rubber ziet er nog goed uit,maar heb graag zekerheid

Geplaatst: 13 feb 2007 19:43
door cabrio wim

Dit is hem...luxe uitvoering.
Intresse ik hoor het wel.
Geplaatst: 13 feb 2007 19:51
door 911-lover
Dat opblazen gaat idd vrij snel, en naderhand krijgt de band weer de correcte vorm als de lucht eruit gelaten wordt.
Let wel dat het wiel erop past. Ik heb een keer met lekke band gestaan , reservewieltje opgepompt en dan gemerkt dat het niet pastte vanwege de gewijzigde klauwen
De wegenhulp heeft de wagen dan thuis afgeleverd

Geplaatst: 13 feb 2007 19:56
door Marco
gewoon lekker de ww bellen, scheelt een hoop gez#k
Geplaatst: 13 feb 2007 20:22
door cabrio wim
Of nog beter...runflats, naar de dichtsbijzijnde garage rijden, na 10 min een prop erin, 12.50 lichter, en rijden.

Geplaatst: 13 feb 2007 20:50
door Carrera4s
cabrio wim schreef:Of nog beter...runflats, naar de dichtsbijzijnde garage rijden, na 10 min een prop erin, 12.50 lichter, en rijden.

Runflats schijnen wel een aanslag op het comfort te zijn, al rijd je nu wel geen Porsche owv het comfort...
BMW monteert op veel modellen standaard run flats, doch veel klanten kiezen ervoor om deze te wisselen met gewoon rubber.
Geplaatst: 13 feb 2007 21:08
door cabrio wim
Heb ze op de Mazda en m'n rooie Marie liggen, is trouwens verkocht en naar Frankrijk gaan wonen, maar even een v.b. Deze zomer kwam ik door de W.S.tunnel, had voor het inrijden niks gemerkt tot ik aan het tolhuisje kwam, trok terug op en merkte dat de P achter wegtrok,

ben op de eerste parking gaan staan en zag niks verkeerd tot ik ging meten.Links achter was lek, (Je zult het maar in de tunnel hebben zonder runflats) gewoon met 80 naar huis gereden, propje erin klaar.

Geplaatst: 13 feb 2007 21:56
door horn
cabrio wim schreef:Of nog beter...runflats, naar de dichtsbijzijnde garage rijden, na 10 min een prop erin, 12.50 lichter, en rijden.

de meeste runflats mag je volgens mij niet met een prop repareren. verder hebben runflats imho een kl*te wegligging.

Geplaatst: 13 feb 2007 22:03
door cabrio wim
Jawel hoor Horn, ene ik zit op de weg

niet op circuit.
Geplaatst: 13 feb 2007 22:41
door Rob Herfst
Carrera4s schreef:Olaf schreef:'t is nogal 'n kunst btw om dat bandje met zo'n compressor(tje) op te blazen
Dat vond ik nochtans heel goed meevallen, dat ging zelfs vrij snel (lek gereden na de Herfstrit vorig jaar)
Ik vond het ook wel meevallen!
Met de 964 gewoon een keer geprobeerd, voor het geval dat.........
Omcirkeld het oranje compressortje!
Geplaatst: 14 feb 2007 9:36
door 2000 gtv
Ik vond het maar een gekl##t toen ik hem echt nodig had.Maar dat lag het meeste aan het inferieure compressortje

Geplaatst: 14 feb 2007 11:14
door Peter R.
cabrio wim schreef:Dit is hem...luxe uitvoering.
Intresse ik hoor het wel.
Interesse !!!!
Peter R.
Geplaatst: 14 feb 2007 11:53
door cabrio wim
Heb ook simpel pompje net als op marktplaats mag je hebben voor 30.= euro, als je deze te duur vind.
En zo niet, jammer kijk dan maar op de MARKTPLAATSEN, zie je dat mijn prijs niet verkeerd is.
Geplaatst: 14 feb 2007 13:12
door Peter R.
PB effe je prijs voor de P-compressor als je wil. Van die 'gewone' heb ik er een stuk of drie, waaronder en héle goeie van truck-air (kosten zo'n 90 Euri).
Maar origineel is origineel.
Peter R.
Geplaatst: 14 feb 2007 13:28
door cabrio wim
Heb je gisterenavond al eentje gestuurd, met de prijs. Maar geen reactie op gekregen, komt opnieuw.