Pagina 1 van 2
Onderstel afstelling op hoge snelheden ?
Geplaatst: 02 mei 2007 14:10
door Harley
D.D. schreef:Tot 200 ging goed, daarboven begon mijn pet rare fratsen uit te halen, en moest ik hem afzetten.
Toen we boven de 220 kwamen begon mijn windschermpje toch wel een beetje te klapperen.
bij 230 moest ik mijn pruik vasthouden....

en vond ik het wel genoeg....gelukkig hield de trein toen een beetje in, en kon ik mijn schamele hersens bij elkaar proppen....
conclusie: tot 200 probleemloos, boven 200 : geen pet , en je windschermpje een beetje in de gaten houden.( dat gaat redelijk goed tot 225-230) daarna.....ieder voor zich en de muziek
KNALHARD !!!!! ( ff Van Halen ...: running with the devil

)
ps : op de terugweg met dakje dicht 252 op de klok...dan begint ie toch wel een beetje te "zweven"....

ff hierop inhakend:
Gisteren bij de rit op en neer naar Dinslaken (voor de eerste keer met de 996 in DL) merkte ik dat het ook wat licht werd in de neus bij 230+.
Nu heb ik begrepen dat de onderstel afstelling dan wss te neutraal is en de voorwielen iets meer negatief camber zouden moeten hebben

Wat is wijsheid, tripje naar de specialist
Aan de banden zal het denk ik niet liggen, dat zijn goede Bridgestone Potenza's

Re: Onderstel afstelling op hoge snelheden ?
Geplaatst: 02 mei 2007 15:25
door Devils son
Harley schreef:Nu heb ik begrepen dat de onderstel afstelling dan wss te neutraal is en de voorwielen iets meer negatief camber zouden moeten hebben

Wat is wijsheid, tripje naar de specialist

Of de wagen vóór iets lager zetten. Helpt ook.
Meer negatief camber zal eerder negatieve gevolgen hebben (meer zoekerig).
Re: Onderstel afstelling op hoge snelheden ?
Geplaatst: 02 mei 2007 15:47
door Harley
Devils son schreef:Of de wagen vóór iets lager zetten. Helpt ook.
Meer negatief camber zal eerder negatieve gevolgen hebben (meer zoekerig).
Ik heb het M030 onderstel, nog lager dus

Of positief camber icm toespoor

Geplaatst: 02 mei 2007 15:59
door MichM3
naar eigen gevoel zou ik zeggen klein beetje negatief camber (ni overdrijven) en toespoor. Immers, wanneer de front begint te liften, wordt het camber minder negatief...het wordt misschien neutraal waardoor het contactopp. band-wegdek 100% benut wordt...
...maar eigenlijk moet je dit es aan een specialist vragen want uitlijning en geometrie is een complexe materie waar soms de praktijk het omgekeerde effect toont vande theorie...hier is ervaring het antwoord

Geplaatst: 02 mei 2007 16:02
door Marco
anders een keertje bij
Erwin langs gaan, heeft een goede reputatie op dit gebied
Geplaatst: 02 mei 2007 16:09
door Harley
Zoals ik in mijn eerste berichtje al zei...
BEn alleen benieuwd wat het advies is van medeforummers.

Geplaatst: 02 mei 2007 16:12
door Marco
ff wachten op
hem dan maar

Geplaatst: 02 mei 2007 16:14
door Harley
Ik ga er vanuit dat hij zich vanzelf wel meldt ja.
Valt me trouwens mee dat nog niemand heeft gezegd
langzamer rijden mafkees.

Geplaatst: 02 mei 2007 16:22
door MichM3
...of...effe voltanken

Geplaatst: 02 mei 2007 16:25
door barolo
Bij 250 had ik ook last van dat zweverige gevoel. Rob trok door tot 260 en hij had er geen of minder last van. In onze nabespreking in het AC restaurant trokken wij de conclusie dat de 964 beter geschikt is voor die hoge snelheiden. Misschien toch een voorbarige conclusie

Geplaatst: 02 mei 2007 16:55
door trolleydolly
Gewicht (lood) onder de voorklep leggen wil ook wel helpen, dan ben je op hogere snelheden het "lichte" in de neus kwijt.
Geplaatst: 02 mei 2007 17:02
door Harley
Geplaatst: 02 mei 2007 17:37
door horn
volgens mij moet het idd anders kunnen. 964 liep 285 op de teller als op rails. geen moment zweverig gevoel
(behalve in mijn hoofd toen ik het fotootje van de teller met één hand schoot
) dus met de jouwe moet dat zeker niet hoeven! Ben wel benieuwd wat je gaat (laten) doen en wat je ervaringen daarna zijn.
Geplaatst: 02 mei 2007 17:50
door cabrio wim
Zijn al veel vragen en discussies over geweest, maar ik blijk bij mijn standpunt. Als een Porsche zweverig of zoekerig is, echt goed laten uitlijnen en uitwegen, daarbij komende dat de gewone bandenboer dat gewoon weg niet kan, dus SPECIALIST laten doen, maar als dat gebeurt is het je echt een strak rijdende en sturende Porsche.
Plus dat ik nu in de cabrio een veerpootbrug heb, en moet zeggen dat het veel verschil geeft zonder en met.
Geplaatst: 02 mei 2007 22:58
door wolf
Mja, hoe ver ga je voor die ene keer dat je 250+ rijdt...
Geplaatst: 02 mei 2007 23:09
door Harley
Heel ver...

Geplaatst: 02 mei 2007 23:12
door wolf
Als je m030 hebt en goeie banden zou ik hem een keer laten uitlijnen en uitwegen bij die meneer erwin. en met dit weer moet je op de harley meneer harley

Geplaatst: 02 mei 2007 23:15
door drknauf
ik heb gisteren richting dinslaken ook voor het eerst vol gereden de mijne liep ook 285

op de teller en lag ook als op een rail net als van horn
de mijne is uitgerust met continental n2 codering een schroefsetje van h&r en uitgelijnd en uitgewogen ik was zeer content qua weggedrag
grtjs mikey
Geplaatst: 02 mei 2007 23:34
door 911-lover
Mooie wagen heb je .
Gisteren eens van nabij bekeken

Geplaatst: 02 mei 2007 23:38
door drknauf
thnx mate ,ja ik ben ook zo blij als een klein kind

met m,n bolide.
maar dat uitwegen raad ik een ieder aan die zich niet lekker voelt sturen bij hogere snelheden, het rijd echt als een scheermes.
grtjs mikey
Geplaatst: 02 mei 2007 23:39
door Harley
Tripje naar de specialist lijkt me idd de aangewezen weg.
wolf schreef:() en met dit weer moet je op de harley meneer harley

Wees gerust, komt in orde.

Geplaatst: 02 mei 2007 23:46
door 2000 gtv
drknauf schreef:de mijne is uitgerust met continental n2 codering een schroefsetje van h&r en uitgelijnd en uitgewogen ik was zeer content qua weggedrag
grtjs mikey
Alleen de veren gedaan en niet de dempers???
Geplaatst: 02 mei 2007 23:52
door 911-lover
Bij een schroefsetje zijn altijd dempers

Geplaatst: 02 mei 2007 23:56
door barolo
@Mikey: Jij vertelt er niet bij dat die ook afgeladen was met 3 volwassen personen en proviant voor 3 dagen.....

Dat komt ongeveer overeen met 200 KG lood......
Geplaatst: 02 mei 2007 23:57
door 911-lover
Lichtgewichten dan
