Pagina 1 van 2
Verlagingsveren..
Geplaatst: 27 jul 2004 9:12
door Ivo964C2
Hey allemaal,
Velen van jullie hebben de P verlaagd of laten verlagen.
Vroeg mij af welk type veren jullie hebben gebruikt en of dit altijd i.c.m. andere dempers gedaan is.
Wat zijn de voordelen cq nadelen van het verlagen zonder de dempers te vervangen? En last but not least, wat zijn de kosten en hoeveel verlaag je maximaal voor "gewoon" straatgebruik?
Hoor het graag....

Geplaatst: 27 jul 2004 9:47
door Marcel
beste set is H&R en bilsteins, en idd in combinatie. Heb ik (nog) niet gedaan, wel de veren maar niet de dempers maar gaat nog zeker gebeuren. Verlagen ongeveer 25-35 mm. Die van mij staat erg diep icm met lage ET waarde voor velg dus initieel aanlopen op rechterachterspatbord. Oplossing: hogere et waarde of scherm laten uitkloppen (80 euro). Kosten ongeveer 1200 euro inclusief montage en uitwegen/meten. Er zijn verscheidene forum gangers die je nog meer details kunnen geven.
Geplaatst: 27 jul 2004 10:13
door Ivo964C2
Alvast bedankt Marcel.

Geplaatst: 27 jul 2004 15:26
door EriC4C
Eerder over verlagen
geschreven door Erwin
en lees ook verder
Geplaatst: 27 jul 2004 16:30
door dirkie
Marcel heeft het goed
Als is het idd een beetje overbodig als je shock's nog ok zijn deze ook te vervangen.
Ik heb er een H&R kit opzitte en mijn snuitje hangt ietsie te diep ...
Erwin gaat dit oplossen tijdens de cornerbalancing ... gaat ie 1cm omhoog. Hou WEL rekening met het nodige comfortverlies.
Dirk

Geplaatst: 27 jul 2004 23:28
door Lucius
verlagen? ik heb nu al problemen met een drempel voor mijn huis.... kan er

NET

overheen

Suspension
Geplaatst: 04 aug 2004 0:09
door ER
Sportonderstel gaat bij mijn 964 C2 ook zeker nog een keer gebeuren.
De info van JW Hubbers vond ik wel informatief:
http://www.porsche964.nl/my964/suspension.php
Succes!
R-win
Geplaatst: 04 aug 2004 8:28
door Olaf
dirkie schreef:Erwin gaat dit oplossen tijdens de cornerbalancing ... gaat ie 1cm omhoog.
Is bij mij ook de bedoeling
rondom 1 Cm omhoog ...
Heb rode veren, originele schokbrekers en een FPS

Geplaatst: 04 aug 2004 10:56
door Ivo964C2
Olaf schreef:dirkie schreef:Erwin gaat dit oplossen tijdens de cornerbalancing ... gaat ie 1cm omhoog.
Is bij mij ook de bedoeling
rondom 1 Cm omhoog ...
Heb rode veren, originele schokbrekers en een FPS

Olaf, ik had Dirkie er ook al over gehoord, maar verlaagd en nu weer rondom 1 cm omhoog? Wat is er precies aan de hand dan?
Ligt de auto te laag, loopt ie aan of anderszijds? Vertel.......
Geplaatst: 04 aug 2004 11:03
door Pascal
Ivo964C2 schreef:Olaf schreef:dirkie schreef:Erwin gaat dit oplossen tijdens de cornerbalancing ... gaat ie 1cm omhoog.
Is bij mij ook de bedoeling
rondom 1 Cm omhoog ...
Olaf, ik had Dirkie er ook al over gehoord, maar verlaagd en nu weer rondom 1 cm omhoog? Wat is er precies aan de hand dan?
Ligt de auto te laag, loopt ie aan of anderszijds? Vertel.......
Heb je Olaf wel es over een drempel zien rijden?
(maw. ligt te laag joh! Schijnt ook niet joppe te zijn voor de wegligging algemeen toch?)
Geplaatst: 04 aug 2004 11:09
door Ivo964C2
paSCal schreef:Ivo964C2 schreef:Olaf schreef:dirkie schreef:Erwin gaat dit oplossen tijdens de cornerbalancing ... gaat ie 1cm omhoog.
Is bij mij ook de bedoeling
rondom 1 Cm omhoog ...
Olaf, ik had Dirkie er ook al over gehoord, maar verlaagd en nu weer rondom 1 cm omhoog? Wat is er precies aan de hand dan?
Ligt de auto te laag, loopt ie aan of anderszijds? Vertel.......
Heb je Olaf wel es over een drempel zien rijden?

(maw. ligt te laag joh! Schijnt ook niet joppe te zijn voor de wegligging algemeen toch?)
Heb ik wel eens gezien ja, maar komt dat al door de standaard verlagingsveren dan? Of is tie lager dan de gebruikelijke 3 cm geworden?
Geplaatst: 04 aug 2004 11:18
door Olaf
Ivo964C2 schreef:Ligt de auto te laag, loopt ie aan of anderszijds? Vertel.......
Wegligging is prima, maar de auto staat nu met z'n standaard schok-dempers (en andere veren) op de laagste stand ... 1 cm rondom omhoog zal qua "looks" niet zoveel uitmaken, maar misschien wel een beetje meer comfort geven en een iets ander "raakpunt" ten aanzien van opstakels ....
EriC4C zat, gezien zijn cayenne-look, ook over verlagen te denken, totdat hij met
mijn 11-je een inschattingsfout maakte tijdens het afrijden van een drempel

Geplaatst: 04 aug 2004 11:43
door Marco
Olaf schreef:EriC4C zat, gezien zijn cayenne-look, ook over verlagen te denken, totdat hij met
mijn 11-je een inschattingsfout maakte tijdens het afrijden van een drempel

heb je met een cayenne idd wat minder last van

Geplaatst: 04 aug 2004 21:25
door EriC4C
Olaf schreef:EriC4C zat, gezien zijn cayenne-look, ook over verlagen te denken, totdat hij met
mijn 11-je een inschattingsfout maakte tijdens het afrijden van een drempel


.....
Leest Monique soms mee 
..... welke schade wil je
mij in de

schuiven

:?::?:
Gewoon een keertje achter je aanrijden (maar dan
wel recht over drempels

) is voldoende om verlagingsplannen uit je hoofd te zetten.
Eric -diehappyismetz'nluchtgekoeldeCayenne-

Geplaatst: 17 okt 2004 13:25
door horn
On topic over verlagen:
Ooit een 964 zo hoog zien liggen? Ik vond dat de mijne al hoog lag, maar deze? Of zie ik dit verkeerd?

Geplaatst: 17 okt 2004 14:50
door ER
Lijkt me niet helemaal fris Horn.
Staat deze bij Theo te koop? Zonder motor of zo......
Geplaatst: 17 okt 2004 15:24
door Erwin
En toch is de hoogte van deze auto voor en achter origineel.
Misschien is de tank ook nog leeg en staat de auto rechts achter iets in een kuil.
Alleen zie je ze zo eigenlijk nooit meer, dus lijkt het vreemd.
Op de persfoto's uit 1988 en 1989 van Porsche zelf
stonden ze altijd zo.

Geplaatst: 17 okt 2004 16:35
door Marcel
origineel of niet --> ziet er niet uit, lijkt wel een tractor
Geplaatst: 17 okt 2004 21:08
door ErikE
horn schreef:On topic over verlagen:
Ooit een 964 zo hoog zien liggen? Ik vond dat de mijne al hoog lag, maar deze? Of zie ik dit verkeerd?


Staat vm op een hogere bermrand, met het gewicht naar rechts(?). Als je rechtsvoor zou gaan kijken, lijkt-ie hier nu mss wel verlaagd

...
Geplaatst: 17 okt 2004 21:19
door plh
'k Heb deze auto bij TJ gewoon op
vlakke ondergrond zien staan:
is dan precies zo als op deze foto (zie ook uitleg Erwin)

Geplaatst: 18 okt 2004 20:16
door Pascal
ER schreef:Lijkt me niet helemaal fris Horn.
Staat deze bij Theo te koop? Zonder motor of zo......
Moet ik echt uitleggen wat er met een 911 gebeurd zonder motor?

Geplaatst: 18 okt 2004 21:02
door ER
Mag best nog een keertje Pascal!
Jij spreekt tenslotte uit eigen ervaring.....
Geplaatst: 18 okt 2004 21:48
door EriC4C
ER schreef:Mag best nog een keertje Pascal!
Jij spreekt tenslotte uit eigen ervaring.....

:lol::lol::lol::lol::mrgreen: .....
:^:
Geplaatst: 18 okt 2004 22:04
door Ivo964C2
paSCal schreef:Moet ik echt uitleggen wat er met een 911 gebeurd zonder motor?

......zo kwamen ze op het idee van de Cayenne...

Geplaatst: 18 okt 2004 23:10
door Pascal
ER schreef:Mag best nog een keertje Pascal!
Jij spreekt tenslotte uit eigen ervaring.....
Jammer dat je de voorkant niet kan zien
