slecht schakelende 915 bak
Geplaatst: 02 aug 2004 20:46
Wie kan deze "forum rookie" van advies dienen?
Ben sinds begin dit jaar in het trotse bezit van een carrera 3.0 1977. Auto bevalt prima en lijkt een orig. km stand van 163.000 te hebben (datum klok gechecked en ovg. staat vd auto, orig. CH) Ik heb er zelf nu ong. 6000 km mee gereden. Net terug van vakantie in Italy in combi met autotrein. Mooie ritten over locale wegen en de autostrada. Alles prima, maar net in NL doet de bak ineens raar, "tanden poetsen" wanneer ik naar de 4e versnelling wil schakelen. Alleen als ik de versnelling exact raak gaat het zonder gekraak, maar dit is zeer lastig. Eerder totaal geen last van gehad Hetzelfde euvel heb ik al langer, echter in veel mindere mate, met de 2e. 3 en 5 zijn echter prima. Ik trek nu langer door in de 3 en schakel dan naar 5, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing.
Ik hoorde iets over "synchro mesjes" die vervangen zouden moeten worden, maar dan moet de bak uit elkaar. Verder overweeg ik een bak revisie of het helemaal vervangen voor een andere 915 bak (via van Kessel in Deurne bijv.) . Aangezien ik wel aardig handig ben maar niet zo handig, zou ik dat uit moeten besteden. Wie kan mij informeren over dit euvel, de oplossingen, de evt. kosten, ervaringen en de aan te raden adressen?
Evt. "gouden tips"zijn uiteraard meer dan welkom.
Alvast bedankt!
Jeroen
Ben sinds begin dit jaar in het trotse bezit van een carrera 3.0 1977. Auto bevalt prima en lijkt een orig. km stand van 163.000 te hebben (datum klok gechecked en ovg. staat vd auto, orig. CH) Ik heb er zelf nu ong. 6000 km mee gereden. Net terug van vakantie in Italy in combi met autotrein. Mooie ritten over locale wegen en de autostrada. Alles prima, maar net in NL doet de bak ineens raar, "tanden poetsen" wanneer ik naar de 4e versnelling wil schakelen. Alleen als ik de versnelling exact raak gaat het zonder gekraak, maar dit is zeer lastig. Eerder totaal geen last van gehad Hetzelfde euvel heb ik al langer, echter in veel mindere mate, met de 2e. 3 en 5 zijn echter prima. Ik trek nu langer door in de 3 en schakel dan naar 5, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing.
Ik hoorde iets over "synchro mesjes" die vervangen zouden moeten worden, maar dan moet de bak uit elkaar. Verder overweeg ik een bak revisie of het helemaal vervangen voor een andere 915 bak (via van Kessel in Deurne bijv.) . Aangezien ik wel aardig handig ben maar niet zo handig, zou ik dat uit moeten besteden. Wie kan mij informeren over dit euvel, de oplossingen, de evt. kosten, ervaringen en de aan te raden adressen?
Evt. "gouden tips"zijn uiteraard meer dan welkom.
Alvast bedankt!
Jeroen