Pagina 1 van 2
verschil imitati--origineel
Geplaatst: 03 sep 2007 18:10
door mr.burns993
Ik ga morgen mijn nieuwe velgen op halen, het zijn originele 18”turbo cup3 velgen.
Weet iemand hier wat het verschil is tussen imitatie en origineel in velgenland? (kun je het aan de buitenkant zien, of merken met rijden)
Want ik vind dat er nogal een prijsverschil in zit. (2e hands duurder dan nieuwe imitatie)
Ik heb bewust voor origineel gekozen.
Maar dat heeft voor mij de doorslag gegeven, Ik kan mij goed voorstellen dat er ook
mensen zijn die puur op prijs voor de imitatie zouden gaan.
Geplaatst: 03 sep 2007 18:35
door jeroenoop
Volgens mij heb ik hier laatst gelezen , dat er een nummer bij het ventiel staat . Bij orginele velgen . Of heb ik het mis

Geplaatst: 03 sep 2007 19:00
door WdePundert
Is volgens mij ook zo.
Geplaatst: 03 sep 2007 19:04
door mr.burns993
als dat het enige verschil is voel ik me behoorlijk gepakt

Geplaatst: 03 sep 2007 19:07
door WdePundert
Als het je niet uitmaakt dan heb ik nog wel een van Gogh zonder handtekening voor je.
Geplaatst: 03 sep 2007 19:15
door mr.burns993
WdePundert schreef:Als het je niet uitmaakt dan heb ik nog wel een van Gogh zonder handtekening voor je.
ik geef er ongezien 700.000,00 voor
(contant in monopolie geld)
altijd leuk om een schilderij te hebben van iemand uit mijn geboortedorp.
Geplaatst: 03 sep 2007 19:16
door WdePundert
Ik houd niet van imitatie (geld).

Geplaatst: 03 sep 2007 19:38
door horn
Nuenen?
Zie PFT2
On topic, uit mijn hoofd.
- Aan de binnenzijde is een artikelnr geslagen
- naast het ventiel is de ET waarde geslagen
- ze kosten meer

Geplaatst: 03 sep 2007 20:19
door mr.burns993
ter wereld gekomen op de spotvogelstraat nr.50
vervolgens op de stormmeeuwhof nr.8 (9 jaar gewoond)
daarna keizershof nr.120 ( 4 jaar)
dat maakt mij dus een echte DWERSKNUPPEL

Geplaatst: 03 sep 2007 20:20
door horn
op mijn 5e op de Andoornstraat 15 gaan wonen. 2 weken geleden huis verkocht.
DWERSKLIPPEL...

Geplaatst: 03 sep 2007 20:23
door Mick
Allebei een originele DWERSKNUPPEL/-KLIPPEL dus en geen imitatie.

Geplaatst: 03 sep 2007 20:28
door horn
Ik ben imitatie. Net nog gekeken, geen cijfers bij mijn ventiel geslagen

Geplaatst: 03 sep 2007 20:28
door mr.burns993
woon nu in stiphout waar ook de zaak zit

maar kom nog regelmatig in nuenen.
maak ik dus goede kans jouw nieuwe aanwinst tegen te komen
of ga je ver uit de buurt wonen

Geplaatst: 03 sep 2007 20:52
door Rob Herfst
horn schreef:Ik ben imitatie. Net nog gekeken, geen cijfers bij mijn ventiel geslagen

Volgens mij is dat toch juist ook niet het geval bij de 18" Turbo velgen.....?

Geplaatst: 03 sep 2007 20:57
door jeroenoop
horn schreef:op mijn 5e op de Andoornstraat 15 gaan wonen. 2 weken geleden huis verkocht.
DWERSKLIPPEL...

Zo , dat je nu nog geen collectie hebt verbaast mij .Op je 5e jaar een huis kopen.
@mr.burns993 horn is bij mij in de omgeving gaan wonen .
Geplaatst: 03 sep 2007 22:38
door Nicolò
Bij de Cup-velgen kun je immi's al heel makkelijk herkennen aan het feit dat ze geen spacers nodig hebben maar zelf "dikker" zijn. Is dat misschien bij die turbo's ook zo?
Geplaatst: 03 sep 2007 23:54
door paulb
Volgens mij is van de imi's de spaak zelf hol aan de achterkant en de originele spaken zijn volgens mij plat, zoiets of net andersom maar daar zit duidelijk een verschil, anders gewoon ff de weegschaal meenemen
Ik kan morgen wel even kijken hoe de spaken van mijn imi's zijn, plat of hol dan weet je't morgen..
gr, Paul
Geplaatst: 04 sep 2007 0:11
door 944 guy
Paul, je hebt zowel vol als holle turbo twist 1.
Geplaatst: 04 sep 2007 8:33
door rob964.c4
idd er zijn holle en niet holle turbo's
-de holle zijn de spaken glad aan de achter zijde
-is het ventiel gat niet volledig rond maar is er een platte kant aan
-stalen ventillen
-bijde ander zitten er twee groeven per spaak dit voor gewichts besparing denk ik
en bij de turbo's staat er geen et waarde naast het ventiel
Geplaatst: 04 sep 2007 9:23
door Graaf
Als ik het goed begrijp is het enige verschil dus de cijfertjes en wel of niet holle spaken (knappe coureur die die 3 gram verschil merkt)

Geplaatst: 04 sep 2007 9:33
door mr.burns993
dat verschil vindt ik ook een beetje mager
ik had wel meer verschillen verwacht tussen die 2, dus tip voor iedereen die nog ooit nieuwe velgen gaat kopen......
altijd imitatie nemen, die et waarde naast het ventiel kun je wegveilen

en je hebt origineel

en een paar euro over

Geplaatst: 04 sep 2007 9:35
door Gert
Mogelijk dat het orgineel van betere kwaliteit is, deze minder snel uit balans raakt als je een keer een putje in knalt of op het circuit de kerbstones te hard raakt.
Heb ook wel eens gehoord dat de originele velgen daar juist gevoeliger voor zijn.... (dit maakt het weer een hoop duidelijker).
Geplaatst: 04 sep 2007 10:08
door Graaf
Nu moet ik alleen nog de juiste ET waarde weten : ik heb nu het verlaagde onderstel (M033) en de 17" cup vallen dan een beetje in de wielkassen dus de 18" zullen iets breder moeten zijn....
en nee ik neem geen spacers

Geplaatst: 04 sep 2007 10:14
door John
er moet wel degelijk een verschil zijn tussen de immitatie en originele velgen..
Zeg nou zelf, de originele zijn ontworpen en getest door de mannen uit Weiisach en dat zijn geen stommelingen..de extra meerprijs tov. de immitatie is er niet voor niets.
De immitatie zijn een optische kopie van de originele, een beetje onbalans zal er best wel is in zitten, voel je wellicht niet totdat ???????
Enfin verhaal heb ik al meer gehoord (ook laatst bij de dealer)
Geplaatst: 04 sep 2007 10:19
door Nicolò
Dat gewichtsverschil zal best meer zijn drie gram. Of heb je dat zelf uitgewogen? Verder kan het ook nog zijn dat de groeven weinig gewichtsverschil lijken te maken, maar de legering van de originele veel lichter en sterker is.
Mijn 3.2'tje was gekocht met immi-cups (dus dubbel erg) en die dingen waren zwaar! Niet normaal. Toen kocht ik originele Fuchsen (uiteraard totaal andere velg) en die dingen leken niks te wegen.