Pagina 1 van 1
Spacers en wielbouten (was woelbouten)
Geplaatst: 02 dec 2007 19:46
door lindemans
Weet iemand welke maten spacers je kunt gebruiken zonder dat je de draadeinden van de wielnaven hoeft te verwisselen ?
Ik kan me voorstellen dat je 5, 10 of misschien 15 mm tussenschijven gewoon kan plaatsen met behoud van je bestaande draadeinden ?
Tot welke dikte gaat dat goed ?
Dikkere spacers zet je met moeren vast en hebben zelf eigen draadeinden waar het wiel weer op gaat. Zitten de originele draadeinden dan niet in de weg ? Vanaf welke dikte gaat dat goed ?
Daartussenin zit denk ik een gebied waarbij je gedwongen bent de draadeinden te verwisselen voor langere resp. kortere ?
Geplaatst: 02 dec 2007 19:53
door anton964
ik zou denken maar weet niet zeker of het zo is hoor.
al je hem 10mm breder maakt gewoon je bouten of draadeinden ook 10mm langer.
ik zou anders toch niet lekker rijden.
gr anton964
Geplaatst: 02 dec 2007 20:20
door zuugnap
zelfs al bij 5 mm krijg je andere bouten waarvoor behoud
oude?
zie jij je wieleke al voorbij rijden

Geplaatst: 02 dec 2007 20:24
door porsche356sc
een wielmoer heeft zijn volledige sterkte als hij voor tenminste 2/3e op het draad geschroefd zit, bij de lichtmetalen wielmoeren is dat niet te zien, de stalen moeren zitten gewoonlijk precies pas op het tapeind, 5 mm kan nog net, daar boven moet de spacers met eigen draadeinden gebruiken.
Geplaatst: 02 dec 2007 20:33
door zuugnap
bij een 1600 motor en 105 pk is dat inderdaad niet zooo gevoelig

Geplaatst: 02 dec 2007 20:50
door porsche356sc
zuugnap schreef:bij een 1600 motor en 105 pk is dat inderdaad niet zooo gevoelig

mag het ook 3 liter en 240 pk zijn
of 165 PK met 1100 KG en rondetijden van 2:08 op het circuit van Zandvoort
p.s. ook met de 356 zou ik geen wiel willen verliezen, dus ook dan zou ik geen risico nemen en gewoon spacers met eigen draadeinden monteren, losse schijven ertussen loop ik sowieso niet 'warm' voor
Geplaatst: 02 dec 2007 21:08
door zuugnap
hmmm dus het bestaande record van 1.19.880 minuten uit
augustus 2002 staat nog steeds dus

Geplaatst: 02 dec 2007 23:58
door lindemans
porsche356sc schreef:.... 5 mm kan nog net, daar boven moet de spacers met eigen draadeinden gebruiken.....
Zitten de draadeinden van de auto zelf dan niet in de weg, of vallen die in de holle ruimtes tussen de gaten aan de achterkant van de velg ?
Geplaatst: 03 dec 2007 0:11
door Olaf
Woelbouten

Geplaatst: 03 dec 2007 0:45
door porsche356sc
zuugnap schreef:hmmm dus het bestaande record van 1.19.880 minuten uit
augustus 2002 staat nog steeds dus

ja en? had die ook problemen met zijn wielbouten?
lindemans schreef:porsche356sc schreef:.... 5 mm kan nog net, daar boven moet de spacers met eigen draadeinden gebruiken.....
Zitten de draadeinden van de auto zelf dan niet in de weg, of vallen die in de holle ruimtes tussen de gaten aan de achterkant van de velg ?
dat hangt idd van de achterkant van de velg af
Geplaatst: 03 dec 2007 12:15
door lindemans
Olaf schreef:Woelbouten

Ja zag ik ook later ja, ik kan het niet meer aanpassen geloof ik.
Klinkt een beetje als good meuning uit Alo Alo ....
Geplaatst: 03 dec 2007 12:23
door Marco
Rene schreef:Ja zag ik ook later ja, ik kan het niet meer aanpassen geloof ik.
ja hoor, gewoon je eerste post wijzigen
